Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Fler som aldrig gillat tecknad film?

Tecknad film är 1: Inte på riktigt, vilket barn förstå mycket väl; 2: inte alltid för barn (tro mig, bara för att det är tecknat är det inte för barn); 3: Mycket vidare än Tom och Jerry. Det finns lika många genrer tecknat som det finns "otecknat".

Synd att du inte har upptäckt denna fantastiska (och ibland fantastiskt fina) berättarkonst. Hoppas du gör det i framtiden.

Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Aniiee

Och visst, jag har en teori: Ni har varit alldeles för insnöade på det dåliga ni sett för att ha velat se efter om det finns något annat. Ni har helt enkelt missat allt det bra, för ni har inte letat (eller vetat VAR ni ska leta).

Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Aniiee
    Bok skrev 2014-10-07 15:47:14 följande:

Oj, vilket aggressivt svar! Jag hoppas du inte alltid mår dåligt.

Nja, det finns väl en del forskning som menar att barn faktiskt kan ha svårt att skilja på film och verklighet, men det var ju inte det min fråga handlade om. Och vad jag uppskattar och vill lägga min tid på eller inte kan du ju strunta i ? om du vill se tecknad film, så gör det och var glad att du uppskattar det! Livet är för kort för att ha tid med allt, och jag kan garantera att det finns en väldig massa konst som du inte har upptäckt eller haft tid med. Det är nog inte att rekommendera att försöka hinna med allt heller, det skulle nog bli väldigt utspätt.

Sedan låter du ganska ung ? som jag skrev var utbudet inte stort på 70- och 80-talen, så ?leta? var svårt, så att säga ? men visst fanns det väl Disneyfilmer på bio någon gång ibland. Jag såg dock hellre annat.

Om någon vill diskutera den ursprungliga frågan så vore det fortfarande intressant att höra om det finns fler som inte gillar tecknad film.

Lyckades du läsa in aggressivitet i det där så undrar jag ärligt vad som hänt dig. Hoppas det inte var alltför illa, för det måste vara jobbigt att se aggressivitet i allt. Prickly pearSolig
  • Aniiee
    Bok skrev 2014-11-05 09:46:07 följande:

Jag tänkte nog mest på tecknad film för barn från början, som även vuxna ser - för jag har vänner som faktiskt betalar för att gå och se t ex Lejonkungen på bio (kommer aldrig förstå...) Men har som sagt aldrig gillat dem, ej heller som barn. Och inte heller mina syskon!

"Vuxen"-tecknad film har jag som sagt knappt sett, men är heller absolut inte lockad av det...

Your loss.....Solig Men vad tusan, jag tittar ju typ aldrig på romcom, så that's my loss.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    Fobiker skrev 2014-11-05 17:58:39 följande:

Själv är jag som vuxen lika barnsligt förtjust i tecknad film som jag var när jag var barn. Men det är en intressant fråga. Jag har hört några säga samma som ts och jag har alltid undrat över varför det är så?

Min teori är att fördomarna mot tecknad film går skyhöga i västvärlden..... precis som de går skyhöga mot TV-spel. Men det är ju bara min lilla vardagsteori.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
Svar på tråden Fler som aldrig gillat tecknad film?