Inlägg från: Anonym (Lin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lin)

Tatuerade tjejer...ärligt.

Anonym (Sub) skrev 2014-10-08 00:30:46 följande:

Jag gillar det absolut inte. Tycker det är smaklöst värre och tyder på dåligt omdöme. 

Precis, riktigt fult och dessutom en av få kvarvarande klassmarkörer. Dvs. mest arbetarklass (både män och kvinnor) som fular ner sig.
  • Anonym (Lin)
    Anonym (Tatuerad akademiker) skrev 2014-10-08 16:54:15 följande:

Då antar jag att jag är undantaget som bekräftar regeln? Jag är dessutom inte ensam på min arbetsplats med tatueringar, dock har jag och kollegan som gemensam nämnare att de går att täcka med kläder ifall vi ska vara extra propra för något. 
    Gjort en klassresa kanske? Men inte lärt koderna, det är ganska vanligt och syns väldigt tydligt.
  • Anonym (Lin)
    Anonym (222) skrev 2014-10-09 08:20:10 följande:
    Tycker också det mesta är klotter. Hörde att Sverige har flest tatuerade i världen.
    Stackare, så dyrt det blir för dem när de skall ta bort sina tatueringar. Men det skapar arbetstillfällen så något positivt i det finns det, dock inte för dem som förfular sina kroppar!
    Sen är ju de flesta tatuerade tjerer ganska fula redan innan tatueringarna, oftast överviktiga med misslyckat hemfärgat rött eller vitblont hår och illa klädda i för små legging och linnen som visar allt svällande fläsk och alla valkar. Jag har nog aldrig sett tatueringar på en slank och vacker tjej.
  • Anonym (Lin)
    Anonym (Skyll er själva) skrev 2014-10-09 12:14:02 följande:
    Hurvida du blir ledsen eller inte är HELT ovidkommande.
    Men SANNINGEN återstår.
    ÄR du tatuerad så BLIR utbudet utav killar mindre, eftersom vissa killar inte gillar tatueringar. Thats the truth och ni kan inte förneka det. Enkelt.
    Fför att inte tala om vad många arbetsgivare anser om synliga tatueringar. De ser helt enkelt en person med dåligt omdöme när det sitter en tatuerad arbetssökande framför dem.
  • Anonym (Lin)
    Anonym (man) skrev 2014-10-09 13:17:35 följande:
    Vidga vyerna??? Är ute mycket på bättre restaunger mm och som sagt så ser jag inte dessa kvinnor där. Träffar massor av folk i jobbet och ser inga där heller. Kommer jag däremot ner på ICA så ser jag ofta dessa kvinnor sitta där i kassan.
    Jamen det är ju preis så det är.
  • Anonym (Lin)
    Hypnotica skrev 2014-10-09 21:08:01 följande:

Det är fascinerande att det är så många människor som fortfarande tycker att kvinnans främsta uppgift är att vara vacker..

Javisst är det märkligt, men i lika hög grad märkligt att det finns dem som vill fula ner /sunka ner sig med tatueringar och överdrivna fläskiga botoxläppar.
  • Anonym (Lin)
    Anonym (,) skrev 2014-10-10 15:36:56 följande:
    Det enda det här säger är att du är full av fördomar om andra människor.
    Du vet inte ett skit om hur andra människor är, men du har inga problem med att attackera dom för det du har fått för dig att dom är.
    Kände du dig lite bättre nu, lite större än vanligt.
    Patetiskt. 
    Fast nog kan man säga en hel del om en människa beroende på hur hon väljer att klä sig eller se ut. Tatueringar och botoxläppar ofta kombinerat med övervikt och alldeles för små och urringade linnen säger väl mycket om brist på smak och gott omdöme.
  • Anonym (Lin)
    Anonym (,) skrev 2014-10-10 16:22:11 följande:
    Nej.
    Det kan man inte, du vet inget om en människa enbart genom att se på henne.
    Du måste först lära känna henne, allt annat är bara fördomar 
    Smak och omdöme är något ytterst subjektivt, det som är bra enligt dig kan vara sunkigt enligt nån annan och vice versa.
    Det är klart du kan tycka det är fult och osmakligt om du vill, men det säger inget om människan bakom utseendet.

Så klart man kan.

Eftersom man bara har möjlighet att lära känna ett fåtal personer så bedöms man i första hand efter sitt yttre och ännu mer efter vad man gör med sitt yttre. En person som medvetet sunkar ner sig eller fritt visar upp en massa dallrande fläsk  är väl inte särskilt smart och visar heller inte prov på gott omdöme eller god smak och stil.

Gita

• Anonym (Lin)
    AstridH skrev 2014-10-10 19:05:18 följande:
    Precis, inga synliga. Men det betyder ju inte att de inte har några tatueringar. Det är nämligen väldigt vanligt att tatuera sig idag, inom alla samhällsklasser.
    Varför tatuerar man sig om man avser att dölja sin tatuering. Klokt iofs,  men nog vore det bättre att lägga pengarna på ett fint smycke om man vill pryda sig själv..
  • Anonym (Lin)
    AstridH skrev 2014-10-10 19:45:51 följande:
    För att man kanske gillar hur man ser ut naken med tatueringar? Eller så kanske man visar dem när man vill - exempelvis om man tatuerar sig på överarmen och alltid har tröjor/skjortor som går ner till armbågen på jobbet, men på fritiden använder man mer linnen och t-shirts.

Jag visar definitivt inte hela min kropp alltid, men det betyder inte att jag inte visar stora delar av den ibland. Varför har man vackra underkläder när man ändå inte visar upp dem till vardags?

Vackra underkläder kan väl knappast jämföras med tatueringar för jag gissar att du så väl som jag köper nya underkläder med jämna mellanrum. En tatuering är för alltid och förhoppningsvis så utvecklas de flesta av oss så vi inte har samma smak när vi är 40 som vi hade när vi var 20.
    Jo jag vet att det finns en del patetiska kvinnor som saknar självkritik och som klär sig och uppför sig som tonåringar långt upp i  åldern. Minimala avklippta jeans till sladdriga, fläskiga gamla lår är lika fult som tatueringar.

• Anonym (Lin)
    AstridH skrev 2014-10-10 20:15:07 följande:
    Smaken är som baken. Jag tycker personligen att spetsunderkläder och dylikt är väldigt osexigt, men jag tycker att tatueringar är väldigt heta.

Men det måste ju vara upp till var och en vad de finner attraktivt? Din åsikt om fläskiga gamla lår är ju din. Det finns säkerligen några människor som gillar den typen av lår och gärna ser dem på stan. Varför skulle din smak råda över dessa människor? Och varför har du ett behov av att kalla människor som inte är som du för patetiska? Mår du bättre då?

Ja fast vet du vad, din kropp ändras med åren och du kan alltid ha underkläder som passar just dig, men din tatuering ser ännu sunkigare ut när du blir äldre. Kalla mig överlägsen om du vill men ingen kan väl med bästa vilja i världen säga att visa upp fläskiga,sladdriga, gamla lår är annat än patetiskt. Ännu värre om dessa är fulla av tatueringar Jag kan inte förstå just det där att förfula sig och visa upp alla med åren komna skavanker för många äldre kvinnor kan var oerhört vackra förutsatt att de klär sig rätt.

Svar på tråden Tatuerade tjejer...ärligt.