Inlägg från: Chrysabelle |Visa alla inlägg
  • Chrysabelle

FÖR ELER EMOT ABORT?

Jag är för kvinnans val att välja själv om hon ska fullfölja en graviditet eller inte.

• Chrysabelle

Är du emot preventivmedel också?

• Chrysabelle
    dejan9209 skrev 2014-10-08 14:18:19 följande:
    Men hur är det med fostrets rätt?'
    på vilket sätt är är " kvinnas rätt tyngre
    än fostrets rätt till sin egen kropp.
    Visst, då opererar vi väl ut embryot/fostret så kan det överleva bäst det kan.
  • Chrysabelle
    dejan9209 skrev 2014-10-08 14:24:50 följande:
    Vet inte ens vad jag ska kommentera på det du nyss skrev..
    Nej, jag förstår att du inte har några invändningar mot det.

Men är du emot preventivmedel också?
  • Chrysabelle

Om embryot är en människa, så borde det väl ses som mord? Missfall kan då ses som dråp kanske? Vi kanske borde ha samma lagstiftning som El Salvador?

• Chrysabelle

Vad anser du om preventivmedel?

• Chrysabelle

Är du även emot preventivmedel?

• Chrysabelle
    dejan9209 skrev 2014-10-08 16:55:26 följande:
    Jag stödjer hemsidan, och har gjort i väldigt länge, eftersom att jag anser ha samma väderingar som de.

Jag är väldigt säker på min sak, jag anser att ett liv är ett liv och det börjar redan vid befruktningen, jag anser att inget liv bör släckas oavsett vad.
    Människovärdet hänge inte på om ett embryo inte är vid medvetande ännu, utan att det faktiskt har ett eget  Dna och blodomlopp.

Gällande preventivmedel, så är jag nog för, hittar inga argument till varför jag bör vara mot.
    Vilka preventivmedel är du för då? P-piller? Spiral?
  • Chrysabelle
    dejan9209 skrev 2014-10-08 17:04:38 följande:
    Eftersom att jag knappt är påläst om det, och inte vet för eller nackdelar, så antar jag att jag inte är den mest ultimata personen att svara på dina frågor gällande preventivmedel. 
    Hur kan du ha en sådan tydlig åsikt vad det kommer till abort, men inte satt dig in i preventivmetoder som i stort sett aborterar ett befruktat ägg?
  • Chrysabelle
    mammatill3underbara skrev 2014-10-09 07:06:26 följande:

Det beror väl på situationen... Blir man våldtagen och det resulterar i att kvinnan blir gravid är det enligt mig helt ok med en abort! Men aldrig annars!

Ah, så om kvinnan håller på och dör av graviditeten, så är det inte okej? Inte heller om fostret inte kommer överleva utanför livmodern?
  • Chrysabelle
    mammatill3underbara skrev 2014-10-09 08:17:17 följande:
    Jo självklart!!! Vissa lägen är det ok men annars inte! Man vet vad man ger sig in på när man har oskyddat sex och blir man gravid (PÅ NORMALT VIS) så är abort helt fel!
    Nu förstod jag inte, ansåg du att det är okej att göra abort om man kommer dö av graviditeten? Eller om barnet kommer dö?

• Chrysabelle
    mammatill3underbara skrev 2014-10-09 08:40:32 följande:
    För att man dödar inte ett liv!
    Chrysabelle skrev 2014-10-09 08:22:31 följande:
    Nu förstod jag inte, ansåg du att det är okej att göra abort om man kommer dö av graviditeten? Eller om barnet kommer dö?
    Självklart är det ok att göra en abort om risken att mamman eller barnet dör under graviditeten är större än att man kan klara hela graviditeten
    Varför det? Om man inte vet om barnet kommer dö då? Det troligaste är att barnet dör direkt, men det kan överleva?
  • Chrysabelle
    Konservativ skrev 2014-10-09 14:03:28 följande:

Jag är mot abort. De som är för abort borde själva genomgå retroaktiv abort. Annars är de hycklare.

Eh, nu hade du lite otur när du tänkte där.
  • Chrysabelle

En sak jag finner intressant är att många som är emot abort även är för dödsstraff. Det rimmar väldigt illa i mina öron, men men. Det kanske man borde diskutera någon gång.

• Chrysabelle
    MxMeNow skrev 2014-10-09 14:49:00 följande:
    Hur kan det rimma illa? En vuxen som begår ett såpass grovt brott att denne kan dömas till döden har förbrukat sin rätt att leva. Ett foster som är helt oskyldigt och aborteras får ingen liv. Det
    Hur gör man om personen var oskyldig när denne dömdes? Shit happens eller?

Nej, precis, det är inget liv det handlar om när man gör abort. De är inte medvetna.
  • Chrysabelle
    MxMeNow skrev 2014-10-09 14:59:26 följande:
    Ja, shit happens. Högst ovanligt dock.

Ett liv utanför magen har de aldrig fått, så någon skuld och anledning att ta deras liv finns inte, de är oskyldiga.

Det går inte att likställa dödsstraff med abort. Oskyldigt foster är inte detsamma som kriminell vuxen.
    Om personen är oskyldig, så har de ingen skuld. Det har hänt att folk blivit dömda även fast de varit oskyldiga.

Varför är det så viktigt att folk får födas? Det är många människor som lever i misär runt om i världen, om fler hade aborterats hade det troligen inte varit så. Men är det så att du bara bryr dig om att de ska få födas, inte vilket liv de sen får?
  • Chrysabelle
    MxMeNow skrev 2014-10-09 15:25:18 följande:
    Då måste du/ni ha slarvat! För det finns inte en möjlighet att man använder p-piller/p-spruta/spiral OCH kondom som man ska, och ändå blir gravid. Att ett preventivmedel failar kan hända men inte två korrekt använda i kombination. Slarv eller fel använt!
    Det är fullkomligt möjligt. Preventivmedel är inte 100% säkra.
Svar på tråden FÖR ELER EMOT ABORT?