FÖR ELER EMOT ABORT?
Jag är väldigt mycket för abort. Supermegamycket. Möjligheten och rätten till abort är en av de absolut viktigaste kvinnofrågorna, enligt mig.
Jag är väldigt mycket för abort. Supermegamycket. Möjligheten och rätten till abort är en av de absolut viktigaste kvinnofrågorna, enligt mig.
Jag fattar fortfarande inte hur människor tänker när de anser att folk som slarvar med skydd bör föda fram oönskade barn?
Eller jo, jag fattar att någon anser att tvingas ta ansvar för sina handlingar är ett bra "straff", men vem fan vill att slarvande människor som enligt er inte har "respekt för livet" ska skaffa barn? Vem vill att ungar ska födas fram oönskade och riskera att bli negligerade resten av sina barndom? För även om det låter fint att adoptera bort ungarna, så är det ingenting man kan tvinga folk att göra.
För, endast om det är absolut nödvändigt. Till exempel om någon är gravid och inte vill vara det längre. stupid f*cks
Som vanligt tycker jag det är trist att "abortmotståndarna" klumpas ihop till en homogen grupp. Grundåsikten att abort är fel må vara gemensam men den bygger på olika grunder och argument. Det blir tokigt när man liksom får försvara sig mot åsikter och synsätt man ö h t inte har eller gett uttryck för. Argumentationen brister minst sagt på flera abortkritiska håll och jag är inte sen att utmana och ifrågasätta resonemang som jag inte ställer mig bakom, i gengäld förväntar jag mig att få svara för MINA åsikter och MINA grunder för de åsikterna, inte andras.
Det borde snarare ge ännu mindre anledning att dra alla över en kant, om man vet att det liksom inte stämmer.
Jag kan inte säga vad alla bör anse eftersom det handlar om personlig övertygelse och inte fakta.
Jag är troende, men min åsikt är min och inte min tros.