Inlägg från: Knävelborren |Visa alla inlägg
  • Knävelborren

FÖR ELER EMOT ABORT?

Jag är för. Förutom kvinnans självklara rättighet att bestämma över sin egen kropp anser jag det också vara alla barns rätt att födas önskade av sina föräldrar. Om aborträtten inskränks skulle detta påverkas.

• Knävelborren
    DenLille skrev 2014-10-08 22:25:58 följande:

Emot, håller helt med dig. Har man sex finns det alltid en chans att man blir gravid, och vill man verkligen inte det så behöver man ju inte ha sex ;)

Fast så funkar ju inte vi människor och det är väl alla medvetna om vid detta laget? I en drömvärld kanske, men om man vill hålla sig till verkligheten så är det tankesättet en omöjlighet.
  • Knävelborren
    MxMeNow skrev 2014-10-08 22:53:21 följande:
    Och då borde det kvitta om man resonerar på ditt sätt och ska genomgå en abort om hjärtat på cellklumpen slår eller inte, eller om nån benämner cellklumpen "barn". Eller? För är man fast i sin övertygelse att abort är ok och att det ärven cellklump man ska få ur kroppen, då borde det inte vara jobbigt, traumatiskt osv.
    Är det inte på samma sätt som att köttätare helst inte vill höra talas om slaktade djur när de äter sin middag. Inte så konstigt tycker jag. Snarare mänskligt.

Att det för många människor är jobbigt att genomgå en abort är väl heller inget att orda om. Världen är inte så svartvit som du vill få den till.
Svar på tråden FÖR ELER EMOT ABORT?