Inlägg från: Gena |Visa alla inlägg
  • Gena

FÖR ELER EMOT ABORT?

Vadå "för abort"? Jag tycker abort är rätt hemskt, något som tyvärr måste vara tillåtet, eftersom det behövs. Jag är "för aborträtten".

Jag har själv varit tvungen att göra abort, eftersom barnet inte skulle klara sig. I vecka 18 dessutom. Jag är glad att jag kunde göra det i Sverige på ett vanligt sjukhus och att jag fick så bra hjälp. Hade jag bott i ett annat land där det hade varit förbjudet hade det inneburit en massa lidande för mig och barnet. Att behöva resa utomlands och göra det hade varit fruktansvärt när jag var mitt inne i en livskris.

Det är det absolut värsta jag någonsin varit med om.

Blir så trött på trådar som dessa, där folk verkar tro att abort är något man gör för nöjes skull för att man slarvat lite med preventivmedlet. Även den som inget hellre vill än att bli mamma kan behöva detta. Jag hade tidigt bestämt mig för att inte göra abort om jag skulle bli oplanerat gravid. Men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Det skadar inte att vara lite ödmjuk mot andra och deras livsöden, man kan själv drabbas av saker man aldrig trodde skulle hända.

Svar på tråden FÖR ELER EMOT ABORT?