Inlägg från: Läs vad som står och inget annat |Visa alla inlägg
  • Läs vad som står och inget annat

FÖR ELER EMOT ABORT?

Jag e för abort av flera olika anledningar, det finns så många barn man hade kunnat rädda kring omständigheter ifall abort vore ett krav. Det borde vara lag på att gå nån lektion ett par veckor när man kommer upp i 20 års åldern, precis som att man måste ta körkort för och köra bil så skulle detsamma ha gällt när man skaffar barn.

Så finns det extremt många som vägrar inse att fadern e lika delaktig när en graviditet äger rum o skiter blanke fan i vad fadern tycker o sånt e enbart ett egotrippat tänk

Donum skrev 2014-10-10 18:54:27 följande:
    Jag har grunnat lite på argumentet där man gör en koppling mellan att barn är oönskade och att barn far illa. Jag har jobbat med barnavård i ett decennium och jag ser ingen koppling alls mellan de två. Tvärtom, så är min erfarenhet att en överväldigande majoritet av de barn som far illa var både önskade och planerade. En följd av detta är rimligen att de barn man "hoppas" ska aborteras inte blir det eftersom föräldrarna vill ha dem, trots sin bristande föräldraförmåga. Och då faller rimligen också argumentet att abort är av godo för att dessa barn då "slipper" födas. Det tål att tänkas på.
    Eller hur...visst har du de (lol)
Svar på tråden FÖR ELER EMOT ABORT?