Inlägg från: Efraim Barkbit |Visa alla inlägg
  • Efraim Barkbit

FÖR ELER EMOT ABORT?

Kofot skrev 2014-10-09 19:18:26 följande:

Jag är för gällande abortlagstiftning. Det är kvinnans val. Hur hon än väljer.

Kan inte uttryckas bättre! Att nymoralisterna vill tillbaka till 1800-talet är skrämmande.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Efraim Barkbit
    Curlyfication skrev 2014-10-10 08:02:20 följande:

Jag är FÖR rådande lagstiftning, vilken lämnar upp till var och en att själva fatta beslut. Mina privata värderingar och tyckande om saker och ting kan aldrig passa alla. Med en lag som förbjuder abort kommer en stor del av befolkningen att inskränkas i sina handlingar och beslut. En hypotetisk tvingande lag som tvingar folk att göra aborter i vissa situationer skulle vara detsamma åt andra hållet. En fri abortlagstiftning lämnar istället såväl abortmotståndare som de som är för, en möjlighet att fatta de beslut som känns rätt för dem själva och leva i samhället på lika villkor. Jag förstår inte problemet. Den gamla klassikern sköt dig själv och skit i andra har aldrig suttit bättre.

Tjingeling!

• Efraim Barkbit
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-10-10 18:32:18 följande:

Så finns det extremt många som vägrar inse att fadern e lika delaktig när en graviditet äger rum o skiter blanke fan i vad fadern tycker o sånt e enbart ett egotrippat tänk

Dessvärre desto vanligare.
Svar på tråden FÖR ELER EMOT ABORT?