Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

FÖR ELER EMOT ABORT?

Jag är FÖR abort .

• Nenne666
    Mystery4 skrev 2014-10-10 00:14:06 följande:

Hur kan man vara för Abort. Helt sjukt.

Hur kan man vara emot abort? Helt sjukt
  • Nenne666
    Sven Erik Johansson skrev 2014-10-14 10:32:35 följande:

Ibland, inte så sällan faktiskt, utövar män påtryckningar och mer eller mindre driver fram en abort.

Omständigheter kan alltid ändras och ibland förvandlas ett oplanerat barn till ett

önskat. Tillvaron är inte ödesbestämd på det sätt som en del ser det. Det kan alltid göras något.

Lagstiftningen är en sak men även om det är fri abort i 18 veckor innebär inte det i sig att det faktiskt måste göras aborter (om det  inte är i medicinska nödfall).

Det kan alltid göras ett abortförebyggande arbete och ett abortförebyggande arbete värt namnet saknas i Sverige.

I princip menar jag att en abort alltid är ett misslyckande och om man kombinerar att 1) förebygga graviditeter och 2) öppna möjliga vägar till olika alternativ till abort när graviditet redan är ett  faktum.

Då finns det fler problem i relationen än en abort. Man kan inte plocka bort en möjlighet för att det eventuellt kan finnas påtvingande män.
  • Nenne666
    Kofot skrev 2014-10-14 11:02:50 följande:

Visst kan det vara så att en kvinna gör abort p.g.a. en mans önskan. Då är det ju viktigt att det finns ett bra stöd för kvinnor så att de kan välja helt själv utan påtryckningar. Men- det jag menar är att om en kvinna valt att göra en abort så är det hennes val. Hon behöver å andra sidan inte heller påtryckningar från människor som inte vill att hon genomför sin abort.

En oönskad graviditet är alltid ett misslyckande. Men det är inte säkert att en abort utifrån den aspekten är misslyckad. Likväl som det inte behöver vara en katastrof att bli mamma efter en oplanerad graviditet.

Svar på tråden FÖR ELER EMOT ABORT?