Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Sommarbebisar 2015

nygift skrev 2014-11-07 12:35:33 följande:

Jag är i vecka 9 ringde bm imorse o hon trodde att det var för att jag var hård i magen ringde även kvinnokliniken o de sa att jag skulle avvakta men nu blöder jag inte

Okej, puh. Håller alla tummar för dig!
  • Ellonbellon
    Therese2014 skrev 2014-11-08 21:08:43 följande:

Ser att några har fått MF eller är rädda för det, hoppas att det går bra med er, styrkekramar!

Nu har jag fått höra den lilla ärtan med en köpt doppler:) vi har även berättat för alla som grät glädjetårar:) och snart åker vi till Ullared med en hel lön att spendera på alla bebis saker:D

Jag hade också rosa flytningar när jag torkade mig, säkert flera gånger när jag inte skulle haft mens. Men det verkade inte vara någon fara iaf:)

Vilken vecka är du i? Funderar själv på en sån när det gått lite fler veckor :)

Vad kul med alla glada reaktioner och att ni fått höra hjärtslag :)
  • Ellonbellon
    nygift skrev 2014-11-10 08:26:34 följande:

Vecka 10 idag :) inskrivning hos BM idag igår kom första spyan haha

Åh, det närmar sig vecka 12, vad skönt!! :)

Jag mår mer och mer illa, men inga spyor så far. Hoppas det fortsätter så :) Men är ju bara i vecka 6 än. :)
  • Ellonbellon
    nassu skrev 2014-11-17 19:45:01 följande:

Jo.. man väntar barn och inte missfall. Jag måste påminna mej om det såå ofta. För jag har ju varit orolig eftersom jag haft blödningar. Imorgon ska jag till bm IFALL vi skulle kunna höra hjärtljud. Är i v.9+1... Någon som hört hjärtljuden då hos bm ??

Du kommet väl göra ett vul och få se hjärtat gissar jag.
  • Ellonbellon
    nassu skrev 2014-11-17 20:26:22 följande:

Här i Finland gör aldrig bm ( eller eg. heter det rådgivningstant) ultraljud utan endast vid läkarbesök görs det. HOs rådgivningstanten har hon endast sån där "mikrofon" som hon lägger på magen så m an kan höra hjärtljuden...

har gjort 2 VUL tidigare..

Ah, visste inte att du var i Finland :) hoppas du får göra hjärtljud!
  • Ellonbellon

Jag är enligt jordemor i vecka 6+5 (enligt längden) (men är i vecka 6+4 enligt äl, (vilket också kunde stämma)). Hur som helst så fick vi idag både SE och HÖRA hjärtslagen. Fick fina bilder också :)
    Detta fick vi genom VUL.

Hjärtat hördes klart och tydligt!
    Så jag tror det beror på vilken maskin man har, dom hade en ganska ny och "fancy" sak om jag förstått hemsidan rätt.

• Ellonbellon

Hur låter en navelsträng egentligen? Alltså hjärtljudet vet jag hur det låter, och jag kan säkert finna mitt eget hjärtljud, men hur låter navelsträngen om man till exempel jämför med tarmarna (som jag förstår att man ofta kan höra). Hur vet man skillnaden? :)

Är jättesugen på att testa själv om några veckor men tror jag ska spara dom pengarna. Kanske...... Oskyldig Är det bevisat dåligt för bebis om man gör det? Eller är det hypoteser?

• Ellonbellon

Okej, finns det på youtube?

Men någon gång varannan månad eller något borde vara okej... tänkte mest att man kunde ha den att checka av om (när) man blir extra nojjig.

• Ellonbellon

Då ska jag söka på det :)

Jag är ju bara i vecka 10 så tror inte jag ska/kan testa än på några veckor i alla fall. Men var på VUL idag på grund av att jag inte känt något på länge, så fick höra ett pickande hjärta och se den lilla...klumpen. Hehe. Väldigt skönt! Det är vid såna tillfällen jag tänker att man kunde ha lyssnat själv först och sedan oroat sig :P

• Ellonbellon

Jag gick in i vecka 11 i fredags och min mage bara sväller och sväller. Jag äter inte mycket, så det är verkligen inte på grund av för dålig mat eller så. Jag ser ut som femte månaden nästan, väldigt svårt att dölja och hålla in... Men bara en vecka kvar att jobba, sen kan jag släppa den lös ;) Köpte ett par gravid-leggings, kan vara mitt bästa köp någonsin. Funderar på om man inte alltid ska ha gravidbyxor, så skönt att slippa kanten :D

Annars mår jag bra! Snart vecka 13, vilket känns som ett stort delmål. Har dock fått väldigt ont i ena skinkan, ibland kan jag varken stå, sitta eller gå. Det känns som om någon hugger en kniv i mig. Läser olika saker om det, antingen falsk ischias eller foglossning. Har nog foglossning, jag har alltid haft överböjliga leder. Men vet inte om detta är just det eller något annat. Någon annan som upplever det?

Annars kan jag egentligen inte klaga. Tröttheten är kanske på väg att gå över? Lite i alla fall!

Du har ju snart gjort halva nygift!! Vad kul, och skönt! :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015