Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Sommarbebisar 2015

Vi har tid halv elva imorgon, är lite smånervös. Vill inte att något ska vara fel!

• Ellonbellon
    nygift skrev 2015-02-03 20:06:57 följande:
    Spännande en halv timme före oss :) berätta hur de går men tror de kommer gå super :)
    Absolut... hoppas det går bra för er också! Jag tror det kommer gå bra men lite nervös ändå. :)
  • Ellonbellon

Är glad att ha så tidigt. har ju inte sett liten sen vecka 9 så vet ju inte så mycket mer än att hjärtat slår och den sparkar en hel del

• Ellonbellon

Ja, ska bli väldigt skönt och härligt. Ska bara sova en natt så är det bara en timma på jobb innan det är dags. är spänd på att veta om det blir en pojke eller flicka också

• Ellonbellon
    hemligönskan skrev 2015-02-04 08:42:02 följande:

känner fortfarande inte så mycket av min lilla killes sparkar. Ibland kommer läskiga tankar upp, att han kanske har.. ja ni vet... men sen kommer något som känns som en liten spark och då känns det lite bättre.

Inatt drömde jag att han sparkade så mycket att man såg hans fot tryckas ut på magen, det var så häftigt! Men det var ju bara en dröm :P  Senast i förrgår sa en kollega på jobbet till mig "vilken vecka är du i nu? 23?!?! Man ser inte ens att du är gravid!"   suuuck.  jag vill ju verkligen ha den där bautamagen och va så fint gravid!

Jag är i vecka 18 och min mage har varit sjukt stor typ hela graviditeten. Nu är det ju en gravidmage snarare än en uppblåst som det var i början, men jag lovar dig att det är inte så kul att ha stor mage heller. Kan knappt böja mig framåt längre och det är 22 veckor kvar!

Men jag förstår att man vill ha en liten mage och att det ska synas att man är gravid. Är nöjd som den är nu, hoppas den inte växer mer ;)

Ang. sparkar så borde du snart kunna känna dem, men vissa känner ju inte alls heller. Håller tummarna att det snart slår till ordentligt :)
    nygift skrev 2015-02-04 08:55:44 följande:
    Förstår din känsla vill också ha en riktig gravid mage o se en fot genom magen haha :)

Tur att det är rul om två timmar hade en liten blödning nu på morgonen tror jag känner sparkar haha men är nojig nu haha
    Oj! Va jobbigt med blödning nu. Men skönt att det var just idag då så att du i alla fall får kolla upp det. Det är säkert inget!!! Ni kanske hade sex igår eller något så att ett blodkärl spruckit?

• Ellonbellon

Haha! Ja, kanske! Hoppas allt såg bra ut i alla fall nu!

Vår lilla POJKE såg så fin ut! Blev också flyttade till vecka 18+1 istället för 17+5, så det var skönt :)
    Han är dock lite skygg som sin far och ville inte vara med på bild, så nu har vi ytterligare en diffus klump att sätta in i fotoalbumet. Tyst

• Ellonbellon

Tack! :) Är superglad! Hoppades på en flicka men hade på känn att det var en pojke så när den lilla pillevinkeln syntes blev jag faktiskt bara glad :)

Har ni några bra tips på appar? Jag har använt Babygruppens gravidapp, men den stämmer inte med mitt förlossningsdatum om jag ställer in den veckan jag är i enligt barnmorskan? Hon sa att jag är i 18+1 och att jag har bf 9 juli, men om jag ställer in den nu att jag är i 18+1 så säger den att förväntat bf är den 5 juli?

• Ellonbellon
    hemligönskan skrev 2015-02-04 14:13:09 följande:

Tack för era svar tjejer. Jag skulle känna mig säkrare om jag kände hans sparkar en massa under dagen. Jag känner bara småknuffar.

Nygift: Vad typiskt att det inte gick att se igen! Men nu är du där inne igen och får förhoppningsvis se allt ni ska :)

Ellonbellon: trodde också att jag skulle få en tjej! haha :) men då har vi båda små killar i våra magar. Känns också väldigt bra :)

Ja, men då känner du ju bebisen i alla fall. Tror inte alla bebisar sparkar hej vilt heller :) Jag känner också mest buffar, men vissa mer än andra. Hade gissat var huvud, armar och ben låg och jag hade helt rätt :) Fast han ligger med huvudet mot ryggen.

Jaa, det enda jag tycker är tråkigt är barnkläder till pojkar. Jag vill ha starka färger men det verkar ju inte finnas så mycket till pojkar, allt ska vara i pastell verkar det som.

Hade ni namn på er än? :)
  • Ellonbellon
    hemligönskan skrev 2015-02-04 14:45:18 följande:
    Det är sant! Men tänk om det bara är min mage som spökar , haha! Såna tankar får jag. Att det säkert bara är magen..

Förstår dig, jag har kollat runt lite. På Next så finns det fina kläder. Det finns en del fina pojkkläder men de är lite svårare att hitta!

jaa :) Evan ska han heta, min kille kommer från skottland så vi ville ha ettinternationellt namn :)
    Det är nog inte din mage som spökar, dina tarmar är ju mycket högre upp, så det du känner under naveln är i princip bara bebisen :)

Jag har hittat lite på KappAhl, med betoning på lite... Men får väl gå runt och leta lite mer noggrant nu :)

Ah, min man är från Uruguay så vår ska heta Yamandú. Inte så internationellt men väldigt annorlunda. Tog ett bra tag innan jag gillade namnet :P Är fortfarande inte helt säker på det men... kallar honom Yam :)
  • Ellonbellon
    nygift skrev 2015-02-04 14:45:04 följande:

Så nu har vi sett allt skönt :)

Jag gissar att allt såg bra ut :)
  • Ellonbellon
    Whizzer skrev 2015-02-04 18:52:55 följande:
    Jag har Babygruppens, familjelivs gravidguiden och liberoklubben.

ställ in beräknat förlossningsdatum istället
    Jag la in så att veckor+dagar stämmer, diffade bara 4 dagar, så det blir bara fyra dagar längre än den säger :) Jag vill gärna veta hur långt jag har gått istället för att räkna ned, det gör jag så bra ändå :D
  • Ellonbellon
    Kelsson1 skrev 2015-02-05 06:39:50 följande:

Ellonbellon: 1177 har en gravidapp där förlossningsdatum ger rätt antal veckor och dagar för mig.

Grattis till alla lyckade RUL!

Ja, den stämmer inte på mig. Men jag bor inte i Sverige, kan hända de alltid lägger på 4 dagar här kanske
    Ut kommer han nog ändå!
Svar på tråden Sommarbebisar 2015