Inlägg från: Emeeliiee |Visa alla inlägg
  • Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Det vi har köpt hittills har varit nytt, men kommer nog köpa en del saker begagnat också :) Finns ju mkt secondhand som är i fint skick och bra mkt billigare. 

Bra att beta av lite månad för månad så man inte behöver lägga hela lönen på allt de sista månaderna tycker jag..

Jag har förresten ändrat mig, trodde ju att det var en pojke i början, men nu känns det faktiskt mer som en tjej.. Blir spännande att se på UL..
    Ska ni ta reda på könet i förväg? 

• Emeeliiee

Vi ska också ta reda på könet om det går.. 45 dagar kvar! Måtte de gå fort :) Hur går det med magarna då? Växer de?

• Emeeliiee
    nygift skrev 2014-12-06 21:00:32 följande:
    Oj vilken mysig mage min mage växer för fullt men ser bara tjock ut eftersom jag har övervikt också men känner hur de drar i livmodern :)
    Åh, tack! Känns så mysigt att man faktiskt SER att det händer ngt nu, inte bara känner :) Ja, man riktigt känner man hur det drar och spänner, ibland hugger det till också om man gör för snabba rörelser (typ vänder sig hastigt i sängen)..

Har ni köpt speciella mammakläder eller funkar det med era vanliga fortf?
  • Emeeliiee
    nygift skrev 2014-12-06 21:56:04 följande:
    Håller med helt :) jag har köpt ett par gravid jeans :) funderar på köpa nån tunika snart har typ 3 linnen att använda. Och absolut inga tröjor som jag kan knäppa vid magen heller haha samma gäller vinterjackan haha har du köpt.nått?
    Jag har inte köpt något alls än i klädväg, men har kikat en del på mammakläder på olika sidor på nätet. Än så länge funkar mina allra stretchigaste jeans/leggings, men det är inte särskilt bekvämt när det skär in i magen efter en hel dag. Så mammajeans med mudd i magen ska införskaffas snart! :) 
  • Emeeliiee

Vecka 16 idag! :) Har inte känt lillen i magen än, väntar med spänning.. Magen växer lite för varje dag känns det nästan som. 30 dagar kvar till Rul, det är ju en evighet! Kompisarna på jobbet har börjat betta om vilken kön det kan vara ;) Och jag känner mig äntligen som en människa igen, spyr inte längre varje dag!

Kul att läsa hur det går för er andra! Och välkomna alla nya :)

• Emeeliiee
    nygift skrev 2014-12-22 07:26:01 följande:

Nån som har haft cravings?

Förra veckan hade jag det på vispad grädde hahaahhaha.

O saltlakrits har jag alltid haft :)

Haha :)

Jag har haft en hel del faktiskt! 
    - Sura apelsiner (med betoning på sura)
    - Salta paddor
    - Passionsfrukt
    - Tonfisk på burk
    - Ananas

Så sammanfattningsvis får jag cravings som antingen är salta eller sura och "friska".

• Emeeliiee

Och paddorna jag pratar om är självklart sånadära hårda saltlakrits-paddor i lösgodiset, inte riktiga paddor, haha.

Har känt mig väldigt hormonell och lite nedstämd de senaste dagarna. Idag började jag gråta för att det är lite småstökigt här hemma. Och någon timme senare grät jag igen för att jag började tänka på att jag bara är ledig en dag över jul pga att jag jobbar inom servicebranchen och så hör man om de som har "vanliga" jobb o är lediga i flera veckor. 

• Emeeliiee
    Whizzer skrev 2014-12-22 17:58:09 följande:

Åh va skönt det hade varit med ett "vanligt" jobb.. jag var ledig i fredags och är ledig på fredag nästa gång igen, så jobb 7 dagar i sträck.. men så är det inom sjukvården

Javisst hade det? Man glädjs med de som har långledigt samtidigt som man känner ett litet sting av avundsjuka.. Men det är väl bara att kämpa på :) Jag är ledig på julafton iaf! Hoppas du får njuta lite av julen de stunder du är ledig!
Svar på tråden Sommarbebisar 2015