Inlägg från: Emeeliiee |Visa alla inlägg
  • Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Kul, då var det en liten pojk som ni trodde då :) Har ni några namn i åtanke?

• Emeeliiee

Känner att jag behöver skriva av min oro lite.. Har den senaste veckan känt en enorm oro över att något inte skulle vara som det "ska" med bebis i magen. Orolig för missbildningar/hjärnskador/utvecklingsstörning, vet inte varför denna plötsliga oro, men kan bero på en dröm jag hade att vårt barn var gravt missbildat i ansiktet. Har sedan dess inte kunnat släppa tanken riktigt att tänk OM något är fel :( Har ju rul på tis och är så nervös nu inför det. Vill inte gå och oroa mig då jag är rädd att detta ska stressa knyttet i magen, ngn som har tips på hur man ska sluta noja över allt? :/

• Emeeliiee
    nygift skrev 2015-01-16 20:50:04 följande:
    Oj kan faktiskt tala om att jag med var super orolig för samma sak innan rul jag tror att man blir mer orolig när de närmar sig för tänk om. Men det är bara koppla bort oron hitta på nått så du inte behöver.tänka på det. O lugna ner dig så. Allt kommer gå.bra
    Skönt o höra att det fanns fler som oroat sig.. Ja, nervositeten stiger för varje dag, allt känns plötsligt mer verkligt på något sätt nu när vi snart faktiskt ska få se den lille som växer där inne. Men ska försöka tänka på annat / hålla mig sysselsatt för att inte oroa mig allt för mkt. Tack så hemskt mkt för ditt svar! 
  • Emeeliiee
    LillyAdelia skrev 2015-01-16 23:39:15 följande:
    Är nog ingen fara för bebisen att oroa sig i nån vecka, men väldigt jobbigt för dig. det är väldigt ovanligt med livshotande missbildningar på barnet. Något vanligare men sällsynt med missbildningar de kan leva med. Vi lever i ett land där det finns goda möjligheter för vård och operationer redan innan barnet föds, en stor tröst om det nu skulle vara något fel. Vilket det sannolikt inte är.

Ultraljudet är något underbart att uppleva och inget att vara orolig för. Troligen visar det att allt är precis som det ska och bebisen mår toppen! Kanske till och med vinkar till dig :) snart är väntan över!
    Tack så jättemycket för svaret! Ser ju fram emot ultraljudet extremt mkt, har gått och längtat varje dag i 2 månader, dumt att man ska börja noja och stressa upp sig nu. Ska försöka tänka positivt och inte oroa mig så fasligt dagarna som kommer..
  • Emeeliiee
    Kelsson1 skrev 2015-01-17 07:38:27 följande:

Emeeliiee: Jag har RUL på måndag och istället för att oroa mig för missbildningar så oroar jag mig för att bebis ska ha dött . Jag har inte känt något trots att det är andra graviditeten och med första kände jag mycket tidigare och sen har min mage blivit mindre o inte större . Jag försöker bara skjuta undan tankarna när de kommer o inte tänka så mycket innan måndag. Håller tummarna för oss båda. Varma Kramar!

Hemligönskan: stort grattis till lyckat RUL och besked om en liten prins

Usch, jag förstår din oro :( Har själv oroat mig för det (också). Tror att det kan hända att magen "går tillbaka" lite vissa veckor, vet inte vad det beror på, men har läst att det har hänt andra också. Samt att moderkakan kan ligga i framvägg och då känner man inte sparkar/rörelser lika tydligt. Men oavsett vad man läser / hör så finns oron kvar och gnager.. Ja, vi håller tummarna, förmodligen ligger det ju friska högst levande bebisar i våra magar och växer, om man ska tro på procenten.. Kram!

Stort grattis till alla som varit på ultraljud och fått se sina skatter! :)

• Emeeliiee

Finnar har jag också, ont i kroppen och allmänt seg/trött mest hela tiden. Men som sagt -  halvvägs nu, bara att stå ut de sista 20 veckorna.. Heja oss!

• Emeeliiee
    Kelsson1 skrev 2015-01-19 10:32:23 följande:

RUL gick bra, svårt att se men BM trodde på pojke

Yippey! Glad för din skull! :) Imorgon kl 13.00 är det vår tur.. 
  • Emeeliiee

Ultraljudet är gjort, en envis liten groda som inte ville visa upp sitt ansikte alls. Låg ihopkurad och hade det mysigt. Men allt såg bra ut och barnmorskan trodde att det var en liten tjej. Känns så härligt och jag är sjukt lättad!

• Emeeliiee

Jaa, det känns så mycket verkligare nu och nu kan jag verkligen vara lycklig fullt ut när oron lagt sig :)

• Emeeliiee

Min moderkaka låg som jag misstänkte i framvägg fick jag reda på på Rul, därför har jag inte känt mer än lite fladder emellanåt. Men snart får jag nog känna riktiga rörelser :)

• Emeeliiee
    87mli skrev 2015-01-21 09:06:26 följande:
    Härligt, grattis!

Hur säkert trodde din bm att det var en tjej, syntes det tydligt och sa hon vad det var hon såg som gjorde att hon trodde det var en tjej? Till oss sa hon 97% säkerhet, hon lät först lite osäker men såg sen tre vita prickar tydligt som hon visade oss. Men nu när jag läst lite om det verkar det ju lite osäkert hur man ser att det är en tjej...
    Tack, grattis till dig med! :) Hon sa att "jag skulle tro att det är en liten tjej här inne.. men man kan inte säga helt säkert för hon ligger lite dumt till, men jag tror på en tjej iaf". Sedan frågade jag om man kunde anta till iaf 80% att det var en tjej, då svarade hon att "absolut, det skulle jag vilja säga, men ni kanske inte behöver köpa enbart rosa klänningar". Så lite osäkert känns det såklart.. Men min magkänsla har sagt flicka hela tiden, likadant hos min sambo, våra föräldrar och vänner, så hade blivit förvånad om det tittade ut en liten pojke.. ;)
  • Emeeliiee
    VB52015 skrev 2015-01-21 14:01:20 följande:
    Ursäkta om jag krashar ert samtal totalt men jag tror att dom aldrig får säga till 100% säkert men jag såg otrolig skillnad på min son och dotter, det liksom syntes så väl! Och då är jag inte alls utbildad, BM såg samma men sa 99 %
    Det stämmer nog :) På vilket sätt tyckte du att det syntes? Jag har inget att jämföra med, då detta är mitt första barn. Men min magkänsla säger verkligen tjej, så när BMskan sa att hon trodde det var det kändes det rätt.
  • Emeeliiee

Usch, lider med er som har illamående! Jag hade det extremt fr v 6-16 typ, känns som himmelriket nu när det endast kommer vid enstaka tillfällen. Har inga bra tips förutom sea band (akupressurband) som kan hjälpa något samt småäta hela tiden av sånt som inte känns omöjligt..

• Emeeliiee

Jag nojar mycket över hur bebisen i magen "tar vid sig" av min stress/oro. Har varit en jobbig tid den senaste månaden med mycket ledsamt inom familjen, så självklart har man gått runt och känt sig nedstämd och orolig ibland/ganska ofta. Hoppas lillan inte känner av allt för mycket av min oro, försöker verkligen att tänka glada tankar och inte gräva ner mig allt för mkt i det tråkiga.

• Emeeliiee

Ang. barnvagn så har vi köpt en Trille Viper 4s. Supersnygg i svart o alluminium, lättkörd och inte allt för dyr heller, kanonnöjd!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015