Sommarbebisar 2015
Kul, då var det en liten pojk som ni trodde då :) Har ni några namn i åtanke?
Kul, då var det en liten pojk som ni trodde då :) Har ni några namn i åtanke?
Känner att jag behöver skriva av min oro lite.. Har den senaste veckan känt en enorm oro över att något inte skulle vara som det "ska" med bebis i magen. Orolig för missbildningar/hjärnskador/utvecklingsstörning, vet inte varför denna plötsliga oro, men kan bero på en dröm jag hade att vårt barn var gravt missbildat i ansiktet. Har sedan dess inte kunnat släppa tanken riktigt att tänk OM något är fel :( Har ju rul på tis och är så nervös nu inför det. Vill inte gå och oroa mig då jag är rädd att detta ska stressa knyttet i magen, ngn som har tips på hur man ska sluta noja över allt? :/
Emeeliiee: Jag har RUL på måndag och istället för att oroa mig för missbildningar så oroar jag mig för att bebis ska ha dött . Jag har inte känt något trots att det är andra graviditeten och med första kände jag mycket tidigare och sen har min mage blivit mindre o inte större
. Jag försöker bara skjuta undan tankarna när de kommer o inte tänka så mycket innan måndag. Håller tummarna för oss båda. Varma Kramar!
Hemligönskan: stort grattis till lyckat RUL och besked om en liten prins
Usch, jag förstår din oro :( Har själv oroat mig för det (också). Tror att det kan hända att magen "går tillbaka" lite vissa veckor, vet inte vad det beror på, men har läst att det har hänt andra också. Samt att moderkakan kan ligga i framvägg och då känner man inte sparkar/rörelser lika tydligt. Men oavsett vad man läser / hör så finns oron kvar och gnager.. Ja, vi håller tummarna, förmodligen ligger det ju friska högst levande bebisar i våra magar och växer, om man ska tro på procenten.. Kram!
Stort grattis till alla som varit på ultraljud och fått se sina skatter! :)
Finnar har jag också, ont i kroppen och allmänt seg/trött mest hela tiden. Men som sagt - halvvägs nu, bara att stå ut de sista 20 veckorna.. Heja oss!
RUL gick bra, svårt att se men BM trodde på pojke
Ultraljudet är gjort, en envis liten groda som inte ville visa upp sitt ansikte alls. Låg ihopkurad och hade det mysigt. Men allt såg bra ut och barnmorskan trodde att det var en liten tjej. Känns så härligt och jag är sjukt lättad!
Fick 11 juni som BF-dag :)
Jaa, det känns så mycket verkligare nu och nu kan jag verkligen vara lycklig fullt ut när oron lagt sig :)
Min moderkaka låg som jag misstänkte i framvägg fick jag reda på på Rul, därför har jag inte känt mer än lite fladder emellanåt. Men snart får jag nog känna riktiga rörelser :)
Usch, lider med er som har illamående! Jag hade det extremt fr v 6-16 typ, känns som himmelriket nu när det endast kommer vid enstaka tillfällen. Har inga bra tips förutom sea band (akupressurband) som kan hjälpa något samt småäta hela tiden av sånt som inte känns omöjligt..
Jag nojar mycket över hur bebisen i magen "tar vid sig" av min stress/oro. Har varit en jobbig tid den senaste månaden med mycket ledsamt inom familjen, så självklart har man gått runt och känt sig nedstämd och orolig ibland/ganska ofta. Hoppas lillan inte känner av allt för mycket av min oro, försöker verkligen att tänka glada tankar och inte gräva ner mig allt för mkt i det tråkiga.
Ang. barnvagn så har vi köpt en Trille Viper 4s. Supersnygg i svart o alluminium, lättkörd och inte allt för dyr heller, kanonnöjd!