• Mina fina hjärtan

Var köpte ni er nya säng?

Nu är det dags att byta ut dubbelsängen i vårt hem jihoo... but its a bed jungle out there.... var köpte ni er säng? pris?

• Svar på tråden Var köpte ni er nya säng?
  • Butterscotch

Vi köpte vår kontinentalsäng på Sova. Bra att veta är att det verkar vara 100% möjligt att få bra rabatter när man handlar där, ingen jag känner har betalat fullpris

• Mina fina hjärtan
    Butterscotch skrev 2014-10-09 11:48:41 följande:

Vi köpte vår kontinentalsäng på Sova. Bra att veta är att det verkar vara 100% möjligt att få bra rabatter när man handlar där, ingen jag känner har betalat fullpris

vad menar du att man kan få för rabatter?
  • magelita80

Vi köpte oxå vår på sova. En carpe diem. Sängen kostade 52000 kr och som sagt man kan få en del rabatter. Vi fick gavel, kuddar och 2 st påslakanset på köpet.

• Abbe83

Vi köpte vår Tempur dubbelsäng på Sova för en månad sen, innan hade vi en 105 cm säng. Den kostade egentligen 37.000 kr men vi fick ner priset till 30.000. Köpte även Tempurkuddar, nattduksbord och sänggavel på Sova så det totala priset blev 40.000 kr. 

• Mina fina hjärtan
    magelita80 skrev 2014-10-09 14:39:03 följande:

Vi köpte oxå vår på sova. En carpe diem. Sängen kostade 52000 kr och som sagt man kan få en del rabatter. Vi fick gavel, kuddar och 2 st påslakanset på köpet.

52000 gulp det var dyyyrt
  • Mina fina hjärtan
    Abbe83 skrev 2014-10-09 15:26:10 följande:

Vi köpte vår Tempur dubbelsäng på Sova för en månad sen, innan hade vi en 105 cm säng. Den kostade egentligen 37.000 kr men vi fick ner priset till 30.000. Köpte även Tempurkuddar, nattduksbord och sänggavel på Sova så det totala priset blev 40.000 kr. 

40 000 det var oxså dyrt gulp harr sova avbetalning?
  • Gladskit

Vi köpte en mitt-emellan-dyr kontinentalsäng på Mio för ca ett år sedan. Min man ville ha en fast säng så vi testade runt där i butiken och valde verkligen den hårdaste vi hittade. Men efter bara nån vecka tyckte min man att den var alldeles för mjuk.
    Några månader senare skulle vår åttaåring få en ny sängbotten och då valde vi en av de billigare på Jysk för vi tänkte att det inte var så noga, men den sängen är verkligen jätteskön. Så nu bara för någon vecka sedan gjorde vi oss av med kontinentalsängen och köpte nya resårbottnar från Jysk istället och nu sover alla gott

Det är Hilding Anders som tillverkar flera av sängarna åt Jysk så det kan vara i princip samma säng som exempelvis hos Sova eller någon annanstans.

• Abbe83
    Mina fina hjärtan skrev 2014-10-09 16:05:20 följande:
    40 000 det var oxså dyrt gulp harr sova avbetalning?
    Jag tror de har avbetalning. Tycker det var lite väl mycket att betala för en säng men känns som en bra investering. Min sambo var bestämd med att han ville att vi skulle ha en Tempursäng, han betalde allt. 
Svar på tråden Var köpte ni er nya säng?