Var köpte ni er nya säng?
Nu är det dags att byta ut dubbelsängen i vårt hem jihoo... but its a bed jungle out there.... var köpte ni er säng? pris?
Nu är det dags att byta ut dubbelsängen i vårt hem jihoo... but its a bed jungle out there.... var köpte ni er säng? pris?
Carpe Diem från Stalands till kampanj. Blev 33000 och värt vart enda öre. Så sjukt sköna! (Och proffsig personal som hjälpte och guidade oss till rätt köp).
tack för alla fina svar! en annan undran är hur länge fick ni vänta på sängleverans?? är det ngn som köpt säng på IKEA?
Sängen vi köpte förra året på Mio tog god tid på sig. Så pass att vi faktiskt fick ersättning (enligt avtal) för att den var försenad.
På Jysk så fick vi veta att leveranstiden skulle bli 2-3 veckor, men det tog bara 8 dagar!
IKEA, 5000 kronor om man räknar med allt (ben, bäddmadrass, resårbottnen) Det är en 160 säng.
Jag har inte köpt ny säng ännu, men det är snart dags.
Jag kommer beställa min från http://www.soffadirekt.se/
Har flera bekanta som köpt såväl soffor som sängar där och ingen har haft något att anmärka på, priserna är dessutom svårslagna.
tack för alla fina svar! en annan undran är hur länge fick ni vänta på sängleverans?? är det ngn som köpt säng på IKEA?
tack för alla svar det är verkligen en djungel att köpa säng.... är det nån som bara bytt bäddmadrasser och är nöjd eller ska man byta hela sängen????
SOVA är nog det sista varuhuset jag skulle köpa en säng ifrån. Jag köpte en tempurkudde därifrån via nätet. Trots att det står i lagen om ångerrätt via distansköp så gällde inte det. Har också hört att SOVA ska vara en säljsekt.
SOVA är nog det sista varuhuset jag skulle köpa en säng ifrån. Jag köpte en tempurkudde därifrån via nätet. Trots att det står i lagen om ångerrätt via distansköp så gällde inte det. Har också hört att SOVA ska vara en säljsekt.
Vi har rejält gamla Ikea resårbottnar som är alldeles för sköna för att byta ut. Däremot så köpte vi nyligen en riktigt bra bäddmadrass så ibland räcker det. Nya sängar blir det när barnen blivit större.
Vi har köpt våra på jysk. Hilding som tillverkat. Dom har madrasser i olika prisklasser och ofta bra kampanjer! Gå dit och pröva sängar och få hjälp :)
Vi har köpt våra på jysk. Hilding som tillverkat. Dom har madrasser i olika prisklasser och ofta bra kampanjer! Gå dit och pröva sängar och få hjälp :)
www.bast-i-test.se/tester_pa_basta/sangen-madrass.html
En intressant sammanställning utav 10 tester av sängar.
Dock verkar det som att Hästens och Tempur inte lever upp till sina rykten.
Vi köpte vår på Princessbädden. De har bra priser. Och tillverkas i Sverige med svenskt material - om man tänker på miljön. De ligger i Jonsered utanför Göteborg. Jag vet inte om de finns på flera ställen i landet. Vi har haft dem i fem år och är helnöjda.
Deras hemsida är Princessbädden.se
Jag tror att vi gav 1500 kr styck för sängarna och 500kr styck för de lite tjockare bäddmadrasserna.
tack alla!!IKEA sängar blev det undrar hur man sover i natt ??
tack alla!!IKEA sängar blev det undrar hur man sover i natt ??
Vi köpte faktiskt vår nya säng på Trademax. En rejäl chansning då vi inte ens testat sängen innan den beställdes, men såå nöjda är vi!
Priset är jättebra, 5495:- för en 180cm bred säng. Så vi tänkte att köper vi den och ogillar den kan vi lika gärna kosta på och byta till en skönare madrass. Vilket vi dock inte behövde! Vi är jättenöjda. Och snygg är den också haha!
Här är en länk, www.trademax.se/mobler/sangar/hilton-lyx-180-kontinentalsang-p26466
Vi köpte faktiskt vår nya säng på Trademax. En rejäl chansning då vi inte ens testat sängen innan den beställdes, men såå nöjda är vi!
Priset är jättebra, 5495:- för en 180cm bred säng. Så vi tänkte att köper vi den och ogillar den kan vi lika gärna kosta på och byta till en skönare madrass. Vilket vi dock inte behövde! Vi är jättenöjda. Och snygg är den också haha!
Här är en länk, www.trademax.se/mobler/sangar/hilton-lyx-180-kontinentalsang-p26466