• Anonym (orka)

Läxor på hans helger

Fan va less jag blir på människor som inte kan samsas för barnens skull.

Hitta en kompromiss då. Låt ungen njuta ett par dagar hos pappa. Läxläsning en stund på söndagen.

Du har skaffat barn med en idiot, tvvärr. Men jag hade hellre sett att mitt barn hade det BRA den lilla lilla stund hen är hos den andra föräldern. Och är det så illa att barnets skolgång står och faller pga pappans helger. Låt han inte ha barnet överhuvudtaget.

Jag vet liksom inte vad du vill ha svar på egentligen. Min filosofi är att bråka så jävla lite du bara kan som förälder.

• Anonym (orka)
    mammalovis skrev 2014-10-12 21:48:25 följande:

För ditt barn låter det vettigare med veckoläxor. I ettan där jag är resurs får de läsläxa från tisdag till tisdag och matteläxa från fredag till torsdag. Läsläxan är det ju önskvärt att de gör lite varje dag.

Begär att barnet får läxan tidigare var tredje vecka, så ni hinner med den hemma ändå.

Med bonusens dotter tycker jag att det är synd att hon inte har veckoläxor då vi har obefintlig insyn i vad de har och hur det går nu. Nu får mamman dra hela lasset och hon har två småbarn under 1,5 år ...

Svar på tråden Läxor på hans helger