• Anonym (fotar gärna)

    Varför är unga tjejer så kåta på att få posa nakna

    Ja, precis som rubriken, varför är många tjejer så villiga att posa nakna? Fotar själv lite för skoj skull som hobby, inte alls bara naket, men väldigt många av de tjejer jag har som modeller är väldigt öppna och villiga med att göra naket.

    Är ni kvinnor väldigt exhibitionistiska eller vad är det som gör att ni så gärna slänger kläderna? Samtidigt som det diskuteras mycket om sexistisk reklam, nedvärderande kvinnobilder osv. 

  • Svar på tråden Varför är unga tjejer så kåta på att få posa nakna
  • Schnaa
    Anton Chigurh skrev 2015-06-11 14:01:43 följande:

    Dina försök ter sig allt mer patetiska, Schnaa. 

    Jag kan vara kåt på att köra bil, på kurviga vägar, för att det är roligt.

    Har jag ett BEHOV av att köra bil då !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Herregud.....


    Då matchar jag dig då.

    Ja, men så länge man känner att man får ut något av att göra det tänker jag? Det behöver ju inte vara att du har ett behov av att köra bil men ett behov av lite adrenalin eller ha roligt, eller vad du nu upplever när du kör bil.

    Du behöver inte hålla med om definitionen då min poäng var på att få klarhet på vilket sätt du tror att resten skiljer sig från dig, och om du tror det, när du menar att du bara lägger upp bilder när du känner för det. Är det vanligt att man gör det fast man inte känner för det?

    Där tänker jag att du kanske menade att andra EGENTLIGEN inte ville lägga upp bilder men att de inte kunde motstå frestelsen. Det har ju ändå att göra med självaste svaret på TS fråga. Varför är kvinnor så kåta på att posa?

    Sen är frågeställningen inte tänkt att bli så anal och uppförstorad som den blev här, en kort vidareutveckling var allt jag ville ha, men det är knappast något jag kräver.

    Ska vi komma fram till att du tycker jag missuppfattar dig fullständigt och att du inte vill ha diskussionen?

    KRAM i den ljuvliga värmen! Hoppas du hittar många väldoftande liljekonvaljer till bordet och får en fantastisk sommar bland berg och dalar och gräs.
    It takes a fool to remain sane
  • Anonym (kille)
    Har gjort det skrev 2015-06-11 13:17:04 följande:
    Härligt att du har sån koll på vad alla kvinnor tycker och säger :)
    Nu tycker jag att du ska läsa om och läsa rätt :). Använde ord som många och vissa. Jag använde aldrig ordet alla, då det skulle vara riktigt dumt och osant.
  • Celines Essence
    Schnaa skrev 2015-06-11 10:37:52 följande:

    Jag har noterat att många tänker så. Men jag är nog ändå benägen att hålla med Celine i att bekräftelser då i så fall skulle kunna räknas som allt.

    Jag låter det vara här och lämnar över till exhibitionister att definiera exhibitionism.


    Eftersom att du refererar till mig vill jag klargöra att min allmänna uppfattning om vad ordet bekräftelse innebär, skiljer sig från din.

    För mig innebär bekräftelse att man får någon typ av uppskattning.

    När det gäller det fysiska, krävs det att man får en komplimang för sitt utseende för att det ska ge bekräftelse.

    Att tex bara lägga upp en bild, utan att någon kommenterar den, eller "gillar" den, ger således inte någon bekräftelse. Om man får en uppskattande blick kan det också fungera som bekräftelse. Dock är blickar lite svårare att bedöma, eftersom att man faktiskt kan titta på någon som har ett osmakligt utseende.

    Att, som du, anse att man får bekräftelse endast av den anledningen att möjligheten att bli sedd finns, har jag väldigt svårt att förstå.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Schnaa
    Celines Essence skrev 2015-06-11 18:31:45 följande:

    Eftersom att du refererar till mig vill jag klargöra att min allmänna uppfattning om vad ordet bekräftelse innebär, skiljer sig från din.

    För mig innebär bekräftelse att man får någon typ av uppskattning.

    När det gäller det fysiska, krävs det att man får en komplimang för sitt utseende för att det ska ge bekräftelse.

    Att tex bara lägga upp en bild, utan att någon kommenterar den, eller "gillar" den, ger således inte någon bekräftelse. Om man får en uppskattande blick kan det också fungera som bekräftelse. Dock är blickar lite svårare att bedöma, eftersom att man faktiskt kan titta på någon som har ett osmakligt utseende.

    Att, som du, anse att man får bekräftelse endast av den anledningen att möjligheten att bli sedd finns, har jag väldigt svårt att förstå.


    Jag har inte någon egen fastställd definition på bekräftelse, det var funderingar jag hade mycket apropå kringliggande trådar där definitionen debatteras vilt, men jag tycker din definitition verkar vettig här.
    It takes a fool to remain sane
  • Celines Essence
    Anonym (kille) skrev 2015-06-11 13:01:24 följande:

    Bekräftelse är den största boven i dramat. Många kvinnor vill inte erkänna detta utan vill belysa andra mindre bovar mer. Som om dessa mindre bovar har större inflytande. 

    Nej, bekräftelse är det i särklass viktigaste i detta. Oavsett vad vissa kvinnor är säger.


    Vad menar du med "boven i dramat"? Det låter väldigt negativt. Tycker du inte om att kvinnor visar upp sig? Tycker du kanske bara att välutvalda modeller ska få synas? Under vilka förutsättningar tycker du då att det är okej? Om de faller dig personligen i smaken? Om de får riktigt bra lön?, eller hur tänker du här? Ogillar du kanske att se lättklädda eller nakna kvinnor överhuvudtaget?... Eller är det okej... bara de inte får någon typ av bekräftelse? Berätta gärna. Det vore intressant att höra.

    Jag tycker inte det är något fel att få eller ge bekräftelse. Om man däremot upplever att ens värde, och självkänsla, hänger på att man får uppskattning för ytliga egenskaper kan det bli negativt.... Men det är som allt annat, när något tar över för mycket. Vare sig det gäller shopping, mat, alkohol, spel eller något annat.

    När man låter tillvaron kryddas av att ge och få komplimanger är det bara positivt tycker jag. Jag ger ofta olika typ av komplimanger och positiv feedback till medmänniskor i verkliga livet , både för sådant de gör och för utseenden. Vad gäller bilder ger jag gärna komplimanger, tex till personer som visar sina nakna kroppar här i mina vågade bilder... Och jag tycker det är en trivsam företeelse .
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Schnaa
    Schnaa skrev 2015-06-11 18:39:49 följande:

    Jag har inte någon egen fastställd definition på bekräftelse, det var funderingar jag hade mycket på grund av kringliggande trådar där definitionen debatteras vilt, men jag tycker din definitition verkar vettig här.


    Korrigerade lite.
    It takes a fool to remain sane
  • Celines Essence
    Schnaa skrev 2015-06-11 18:39:49 följande:

    Jag har inte någon egen fastställd definition på bekräftelse, det var funderingar jag hade mycket apropå kringliggande trådar där definitionen debatteras vilt, men jag tycker din definitition verkar vettig här.


    Jag reagerar givetvis på att du ansåg att jag fick bekräftelse av att någon kunde se en skymt av mig i fönstret, trots att jag inte ens visste om någon någonsin sig mig... Eller vad de i så fall tyckte.

    Jag reflekterar över din text som du kallar "råmaterial från din hjärna"
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (kille)
    Celines Essence skrev 2015-06-11 18:42:29 följande:
    Vad menar du med "boven i dramat"? Det låter väldigt negativt. Tycker du inte om att kvinnor visar upp sig? Tycker du kanske bara att välutvalda modeller ska få synas? Under vilka förutsättningar tycker du då att det är okej? Om de faller dig personligen i smaken? Om de får riktigt bra lön?, eller hur tänker du här? Ogillar du kanske att se lättklädda eller nakna kvinnor överhuvudtaget?... Eller är det okej... bara de inte får någon typ av bekräftelse? Berätta gärna. Det vore intressant att höra.

    Jag tycker inte det är något fel att få eller ge bekräftelse. Om man däremot upplever att ens värde, och självkänsla, hänger på att man får uppskattning för ytliga egenskaper kan det bli negativt.... Men det är som allt annat, när något tar över för mycket. Vare sig det gäller shopping, mat, alkohol, spel eller något annat.

    När man låter tillvaron kryddas av att ge och få komplimanger är det bara positivt tycker jag. Jag ger ofta olika typ av komplimanger och positiv feedback till medmänniskor i verkliga livet , både för sådant de gör och för utseenden. Vad gäller bilder ger jag gärna komplimanger, tex till personer som visar sina nakna kroppar här i mina vågade bilder... Och jag tycker det är en trivsam företeelse .
    du går för långt, redan under de två första raderna är du ute och seglar.

    jag bryr mig inte speciellt mycket om beteendet. men andra människor verkar gå i taket av detta och tycka att det är ett så hemskt beteende. sedan blir det självklart en bekräftelsepyramid där många tjejer kommer att försöka se ut som dom i toppen. och självklart kommer det finnas en grupp som kommer att må dåligt av detta. det klagas ju idag över de knäppa idealen (ideal som jag inte tycker är sexiga, men det är en annan diskuisson).

    eller, jag kan tycka lite: "varför säljer ni er så billigt tjejer för några dumma killar som egentligen inte förtjänar er uppmärksamhet."
  • Schnaa
    Celines Essence skrev 2015-06-11 19:01:42 följande:

    Jag reagerar givetvis på att du ansåg att jag fick bekräftelse av att någon kunde se en skymt av mig i fönstret, trots att jag inte ens visste om någon någonsin sig mig... Eller vad de i så fall tyckte.

    Jag reflekterar över din text som du kallar "råmaterial från din hjärna"


    Ah, ja jag funderade på var gränsen går när det kommer till effekten av vetskapen att någon kanske ser en, och tänkte att den effekten skulle kunna likna den man får vid verklig uppskattning.

    Men sen gav du en bra förklaring, och ytterligare en här igen. Jag köper den tills vidare.
    It takes a fool to remain sane
  • Celines Essence
    Anonym (kille) skrev 2015-06-11 19:03:29 följande:
    du går för långt, redan under de två första raderna är du ute och seglar.

    jag bryr mig inte speciellt mycket om beteendet. men andra människor verkar gå i taket av detta och tycka att det är ett så hemskt beteende. sedan blir det självklart en bekräftelsepyramid där många tjejer kommer att försöka se ut som dom i toppen. och självklart kommer det finnas en grupp som kommer att må dåligt av detta. det klagas ju idag över de knäppa idealen (ideal som jag inte tycker är sexiga, men det är en annan diskuisson).

    eller, jag kan tycka lite: "varför säljer ni er så billigt tjejer för några dumma killar som egentligen inte förtjänar er uppmärksamhet."
    Jag undrade över vad du menade med "boven i dramat".Det lät väldigt negativt.
    Att du skrev så fick det att låta som att du var emot att kvinnor får bekräftelse....Men okej, då vet jag att du kanske inte var så negativ
    Vi som visar upp oss i " mina vågade bilder" har tex olika typer av kroppar och jag tycker det är härligt att det är så... Där finns inga " knäppa ideal" där.

    Jag har visat upp mig, men däremot aldrig "sålt mig billigt" till någon. Man behöver inte låta sig utnyttjas bara för att man visar upp bilder på sig själv.
    Jag motsäger dock inte att det säkert finns människor som mår dåligt av att visa upp sig.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Schnaa skrev 2015-06-11 19:14:17 följande:
    Ah, ja jag funderade på var gränsen går när det kommer till effekten av vetskapen att någon kanske ser en, och tänkte att den effekten skulle kunna likna den man får vid verklig uppskattning.

    Men sen gav du en bra förklaring, och ytterligare en här igen. Jag köper den tills vidare.
    Vad bra då Glad
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anton Chigurh
    Schnaa skrev 2015-06-11 14:25:01 följande:
    Då matchar jag dig då. smile6.gif

    Ja, men så länge man känner att man får ut något av att göra det tänker jag? Det behöver ju inte vara att du har ett behov av att köra bil men ett behov av lite adrenalin eller ha roligt, eller vad du nu upplever när du kör bil.

    Du behöver inte hålla med om definitionen då min poäng var på att få klarhet på vilket sätt du tror att resten skiljer sig från dig, och om du tror det, när du menar att du bara lägger upp bilder när du känner för det. Är det vanligt att man gör det fast man inte känner för det?

    Där tänker jag att du kanske menade att andra EGENTLIGEN inte ville lägga upp bilder men att de inte kunde motstå frestelsen. Det har ju ändå att göra med självaste svaret på TS fråga. Varför är kvinnor så kåta på att posa?

    Sen är frågeställningen inte tänkt att bli så anal och uppförstorad som den blev här, en kort vidareutveckling var allt jag ville ha, men det är knappast något jag kräver.

    Ska vi komma fram till att du tycker jag missuppfattar dig fullständigt

    och att du inte vill ha diskussionen ???



    KRAM i den ljuvliga värmen! Hoppas du hittar många väldoftande liljekonvaljer till bordet och får en fantastisk sommar bland berg och dalar och gräs.
    Inbilla dig inget, Schnaa....vill jag inte ha en diskussion, och/eller är ointresserad, så skiter jag helt enkelt i att delta. Tro mig.

    Angående avslutningen på ditt inlägg så väljer att tolka dig som icke varande ironisk och önskar dig, seriöst, en lika underbar sommar bland blommor, bin, berg, dalar och vackra sommarängar.WetKiss.gif

    Fast i ärlighetens namn, så knullar jag hellre än plockar liljekonvalj i guds fria natur.

    Jag hoppar fallskärm, på riktigt, jag älskar adrenalinpåslaget det ger, men....jag har inget behov av kicken, jag står och faller inte beroende på om jag får kicken det ger mig. 

    Och ja, jag tror, tyvärr, att det finns en del unga (tjejer ?) som postar material på sig själva, fast dom egt känner sig obekväma med det. Obs tror, jag har ingen vetenskap som backar upp min åsikt, men det är vad jag tror. Och jag har sällan fel. Sist det inträffade var 1983. På hösten.

    Ha en skön fredag, Schnaa. Och det menar jag.

    Kram //Antontreeswing.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (fotar gärna)

    Känns som den här diskussionen nästan slutade i en viss grad av konsensus, dels att det handlar om bekräftelse (vilket knappast är något överraskande) men också att det finns någon önskan om att få visa upp sig som mer grundar sig i tjejernas sexualdrift.

    Hur mycket som sedan beror på det ena eller andra är ju inte så väsentligt och det kan säkert finnas andra och skiftande anledningar i många fall. 

    Jag håller fortfarande på att många i situationen kan känna sig lite osäkra om vad som förväntas och vad de måste (även fast inget är uttalat om vad de måste - för vid mina fotograferingar finns inga måsten alls). Kollade lite tillbaka och konstaterar att av de modeller där vi pratat om vad de kan tänka sig i förväg så är det fler som dragit gränsen att ok i underkläder eller kanske även top-less, men inte så många som är på helnaket (inte första gången iaf), medan bland de där vi inte pratat om det i förväg så är det en klart högre andel som varit med på helnaket. 

    Men det kan ju bero på andra saker också, inget vetenskapligt bakom denna lilla översiktliga och ganska snabba tillbakablick bland mina modeller. 

  • Har gjort det
    Anonym (fotar gärna) skrev 2015-06-12 08:36:00 följande:

    Känns som den här diskussionen nästan slutade i en viss grad av konsensus, dels att det handlar om bekräftelse (vilket knappast är något överraskande) men också att det finns någon önskan om att få visa upp sig som mer grundar sig i tjejernas sexualdrift.

    Hur mycket som sedan beror på det ena eller andra är ju inte så väsentligt och det kan säkert finnas andra och skiftande anledningar i många fall. 

    Jag håller fortfarande på att många i situationen kan känna sig lite osäkra om vad som förväntas och vad de måste (även fast inget är uttalat om vad de måste - för vid mina fotograferingar finns inga måsten alls). Kollade lite tillbaka och konstaterar att av de modeller där vi pratat om vad de kan tänka sig i förväg så är det fler som dragit gränsen att ok i underkläder eller kanske även top-less, men inte så många som är på helnaket (inte första gången iaf), medan bland de där vi inte pratat om det i förväg så är det en klart högre andel som varit med på helnaket. 

    Men det kan ju bero på andra saker också, inget vetenskapligt bakom denna lilla översiktliga och ganska snabba tillbakablick bland mina modeller. 


    En annan aspekt finns också. En del av dom tjej jag fotat helnakna har sagt att det varit bra för deras självförtroende. Som en tjej sa: om jag vågar posera naken framför en kamera så klarar jag vad som helst.
  • Anonym (fotar gärna)
    Har gjort det skrev 2015-06-12 16:05:27 följande:
    En annan aspekt finns också. En del av dom tjej jag fotat helnakna har sagt att det varit bra för deras självförtroende. Som en tjej sa: om jag vågar posera naken framför en kamera så klarar jag vad som helst.
    Ja det kan nog vara en anledning för några, flyter lite in i det där jag sa om osäker på vad som förväntas och vad man måste, man kan ju utöka det med vad man vågar göra. Och de brukar ju upptäcka att det var ju inget konstigt med det, man tror nog oftast i förväg att det är mer laddat än det är. Visst brukar tjejerna vara nöjda med fotograferingen efteråt, sällan jag haft någon som ångrat sig måste jag säga.
Svar på tråden Varför är unga tjejer så kåta på att få posa nakna