• Roxia

Blir så leds, besviken och förbannad!

Åh blir så leda, förbannad och besviken på mig själv. Det enda som inte är smalt (ja jag vet det låter knäppt) på mig är min mage. Det är fan inte kul å ha en "bullmage". Det ser hemskt ut då jag oxå har små bröst . Men tro fan att jag äter nyttigt och går å tränar för det? Nej de e jag för lat för. Så jag får ju skylla mig själv men åh så jobbigt det är. Tack och lov just jag en sambo som älskar mig ändå. Men jag älskar inte mig själv. Så snälla, finns det ngn vänlig själ som har nå tips på ett enkelt/effektivt/bra sätt att träna magen och som ger resultat?? Vore väldigt tacksam!

• Svar på tråden Blir så leds, besviken och förbannad!
  • Nixe

alltså om du har fett på magen så är det ingenting du kan punktförbränna om ens med 100 000 situps. du kan självklart få bättre hållning om du ser till att träna bålstabiliteten men själva fettdepån blir du bara av med genom förbränningsträning (även om massor av människor påstår att plankan brände fettet just på magen...det stämmer inte). Alla kroppar har sitt favvoställe för fettlagring. Mitt är också på magen och det är där jag lättast samlar mer fett och det är där kroppen håller fast i fettet som allra hårdast när man väl går ner i vikt. Även när jag var som allra smalast och mest vältränad och stark hade jag en liten bulle på magen (har en liten "gördel/spanx" i stl 34 hemma...det säger ju en del). Jag har insett att vill jag slippa fettbullemagen så gått det går är det bara att ge sig ut och konditions och förbränningsträna. Hela kroppen måste träna och till slut kommer kroppen släppa taget även om favvofettet :)

Så om din önskan är att fortsätta vara inaktiv men göra magövningar hemma för att träna "just magen" så är jag ledsen men det finns inte. Vad än tv-shop säger. Om du säremot bara har en otränad kropp med taskig hållning som gör att man ser ut att ha en bullmage så kan ju stryrketräning/coreträning ge resultat. Men jag antar att du menar att du har en liten fettdepå på magen?

• Anonym (')

Det är inte så att du är svullen på magen? Då kan det hjälpa att äta LCHF eller kolhydratsnålt, dvs plocka bort ris, pasta, socker osv. Då brukar det svullna ge med sig.

• Ganyca

Har precis samma problem! Har alltid varit smal och fit, men sen jag blev sjukskriven för ett år sedan och slutade jobba (rörde mig mkt på jobbet) och slutade även ta promenader, träna och i princip träffa folk/gå ut öht pga att jag var så depp så har jag gått upp 20 kg! Magen är skitstor, men har även fastnat mkt på rumpan.

Nu har jag fått en medicin som fungerar jättebra på mig och känner mig nästan helt återställd! Redo att börja jobba el ev plugga igen osv, ute på stan och träffar kompisar och sådär.. MEN. Har sååååå svårt att komma igång på riktigt igen, och även svårt att stå emot suget av godis och sötsaker (då jag legat hemma mest som sagt och tröstätit i samband med det :p).

Men, men, jag vet ju vad jag måste och kan göra åt saken. Jag tycker inte att det finns några genvägar. Inga man mår bra av eller orkar hålla en längre tid ändå iaf.

Min sambo tycker om mig ändå och är jättestöttande och försöker peppa mig, men är ändå svårt. Som du säger så tycker jag inte heller om min kropp alls just nu. Konstigt då att man inte kan ta sig i kragen och göra ngt åt det när man VET att man kommer må såå mkt bättre när de där extra-kilona är borta!

Disciplin har aldrig riktigt varit min grej.

Aja, lycka till iaf! Du är nog långt ifrån ensam ;)

Svar på tråden Blir så leds, besviken och förbannad!