Hamnar framför iPaden? Låter kul *ironisk*
En vanlig vardagkväll kan se ut så här hos oss.
Mannen hämtar barn på skolan kl 14 (när skoldagen slutar)
Man och barn ritar, gör läxor, leker, spelar spel, går till fotbollsplanen
Mamma kommer hem 16:15 och lagar maten
17:00 är det matdags
Efter maten går barnet ut och leker med grannbarnen, vi föräldrar fixar lite i hemmet med tvätt, dammsuger en sväng i hallen, snackar. Om någon av oss vill dra och träna gör man det.
Vid 18-18:30 kommer barnet in, duschar, äter eventuellt en smörgås och tittar på barn-tv alternativt så får han spela lite FIFA på sin iPad.
Vid 19-19:30 är det läggning, någon av oss vuxna läser bok. Vid 19:45-20 är det släckt på barnets rum.
Igår såg vi en film tillsammans vid 21, sen gick vi och la oss.
Andra kvällar kanske jag bakar och så fikar vi, pratar om saker och ting.
Vi har också ett par tv-serier som vi båda gillar som vi kollat ganska intensivt på under en period, House of Cards och Game of Thrones är ett par exempel. Då kan man hinna med 2-3 avsnitt på en kväll.
Min man gillar att kolla blocket och tradera på sin iPad men det gör han bara om jag typ sitter och bläddrar i en tidning eller läser bok. Då sitter vi tillsammans i soffan även om man inte gör exakt samma sak. Men det kanske vi gör i 30-45 minuter, sen gör vi något tillsammans.
Vi har det så pass fiffigt ordnat att han jobbar både kvällar, nätter och helger väldigt varierat så han får sina kvällar när han gör vad han känner för och jag å min sida har kvällar hemma då han jobbar då jag kan göra vad jag vill. Det är skönt, samtidigt som man värdesätter den tid vi har gemensamt väldigt mycket!