• fluffan84

Pergotime start Oktober 2014

Hej alla!

Jag åt precis min första pergotime kur den 14-18 nov o var på vul den 20 nov där två äggblåsor konstaterades..

Denna vecka har jag känt mig väldigt konstig i magen.. stickningar och molvärk i magen och även på sidorna av ryggen men även ömma bröstvårtor o först vattniga flytningar men nu mer vita (ursäkta detaljerna).. vad tusan äre som pågår?är det någon annan som känt samma sak?

inte 100 på när min nästa mens kommer vara för jag hade en cysta i ca 5 månader som störde min cykel..

men förmodligen nästa vecka?!

• fluffan84
    lantlivet skrev 2014-11-27 20:54:58 följande:

Hej hej, kan ju va så att ägget fäst. Du har nog bim till veckan nångång. Min första gång med Pergo så ja vet inte hur de ska vara. Mina har inte varit typiska ägglossningsflytningar. Bara vattniga .

Ja okej jo men jag vågar inte hoppas.. hade ett tidigt missfall några för år sedan med mitt ex så man är rädd att få det igen :/

Din ägglossning kanske är på g..har läst det tar 4-10 dgr efter kuren innan man får ägglossning så..

Jag använde inga ÄL test stickor dock min gyn sa bara att vi skulle ha sex samma dag vi var där för o gardera oss..
  • fluffan84
    SsaraL skrev 2014-11-29 14:34:19 följande:

Uppdatering: fick en OTROLIG mens efter pergotime. Har aldrig mycket mens men igår fick jag en stor klump.. Det var fruktansvärt obehagligt eftersom den var stor som satan...

Fått köpa cyklo-f för att minska min mens för blöder genom både tampong och binda på typ 2 timmar! Sjukt...

Tror nog kanske du hade ett tidigt missfal men kan ju ha fel... men när jag fick missfall var jag på väg in i vecka 5 när jag började blöda och hade galet ont och blödde mycket i 10 dagar...
  • fluffan84

Någon annan än jag som känner mig frustrerad? Väntar ju nu på o få min mens på söndag borde det vara 28 dagar. Igår börja jag få skit ont i mina vader.. brukar få galet ont i benen precis innan mens.. och efter igår så känner jag mig låg.. lär väl inte ha blivit nåt denna gång heller.. fast värken är borta nu dock..

molvärk i magen fortfarande o bröstvårtorna är lite känsliga men verkar ha blivit mindre..

ibland känns det så orättvist en av mina bästa vänner blev gravid på första försöket och fjärde försöket med andra barnet..

funderar på om mitt arbete är alldeles för stressigt för att jag ska kunna bli gravid överhuvudtaget :/ suck.. dagarna går lååååångsamt

tacksam för att den här tråden finns iaf <3

• fluffan84

Jag har faktiskt en hel byrålåda full med kläder o lite skor när väl den lilla/lille kommer....

Jag tror viktigast med vagnen är att den har fyra lika stora hjul..såg en kvinna i området där vi bor en gång under vintern.. hon hade en sån vagn med två små vridbara hjul fram o två stora bak.. Hon var tvungen o dra den bak o fram för det var så mycket snö haha :p

bor i sthlmsområdet förresten :)

• fluffan84
    misame89 skrev 2014-12-04 10:48:12 följande:

Kul med återkommande svampinfektion när man vill försöka bli gravid ! Någon som har tips på en gynekolog i sthlm som kan det här med svamp ?

Har du testat med lactal? Finns även något som heter balance active och är helt naturligt och skonsammare än canesten o pevaryl.. Funkade för mig.. Diflucan finns ju också en tablett men den ska man nog inte ta alltför ofta..
  • fluffan84
    misame89 skrev 2014-12-05 10:00:35 följande:

Har varit och fått hjälp men det kommer tillbaka..hur ska dom kunna ta reda på varför jag får det ?

prova active balance!

tvätta underkläder och handdukar i 60 grader parfymfritt tvättmedel och inge sköljmedel!
  • fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-05 14:36:35 följande:

Kikar in, väntar fjärde "tablettbarnet" så nog funkar det för många :) Lycka till!

Lite fakta från mina totalt 14 kurer:

Blev gravid på femte, fjärde, tredje och nu andra kuren med respektive barn.

Pos ältest allt från dag 12-19.

Ibland 2-3, ibland bara en äggblåsa som mognat. Blivit gravid oavsett en eller tre.

En tvillinggraviditet, dock trillade den ena ut vecka 8. Den andra klarade sig.

Gick från 2-3 mnd cykler till max 35 dagar.

MYCKET mensvärk runt plus med alla fyra.

Fantastisk medicin vid gles mens/utebliven äl/pco. Hoppas ni lyckas snart!

Undrar bara när du började få denna mensvärk? För jag har haft ont varje dag sen strax efter äl.. men inte vågat testa än (dag 27 idag för dag 5 började jag med pergotime)
  • fluffan84
    tjejmedpco skrev 2014-12-06 15:03:23 följande:

Igår fick jag äntligen positivt på gravtest!! :) Testade med cb´s test med veckoindikator och det stod gravid 1-2! :)

Just nu bim-3 så jag vågar inte knappt tro att det är sant förens om några dagar :)

STORT grattis till plusset! :)

Hoppas vi andra också plussar snart
  • fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-06 16:04:18 följande:

Sen äl här också :)

hur menar du sen äl? jag hade ingen sen äl..

jag var på vul dag 13;och då såg hon två äggblåsor varav en skulle släppa snart så för o gardera oss skulle vi helst ha sex samma dag.. detta var den 20 nov..
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014