• fluffan84

Pergotime start Oktober 2014

Hearts76 skrev 2014-12-06 16:28:00 följande:

Menade SEDAN äl :)

haha ahaaaa okej då är jag med :p :)

ja vet inte vilken dag man bör testa egentligen..mensvärken har blivit bättre men känner fortfarande lite konstig och lite molande värk.. kanske bör våga testa imorgon dag 28..
  • fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-06 17:41:39 följande:

Jag testade 10 dagar efter pos ältest med alla mina, supersvagt plus. Hade aldrig klarat av att vänta längre :D Tips är att skita i stickorna, köp ett cb direkt. Så slipper du analysera nästan obefintliga streck.

Aha okej... grejen är att jag aldrig testa med äl stickor.. kändes ju som när min gyn sa försök ha sex idag för o gardera er att det liksom var dags väldigt snart.. ja har köpt alla möjliga grav test så jag är laddad.. rädd för o bli besviken bara..
  • fluffan84

Testade för en timme sedan med ett testa tidigt rfsu test och det var ett vääääldigt svagt streck visade min sambo också och han sa det var något där.. men ska testa om en vecka igen för vågar inte riktigt tro på det än!

• fluffan84
    lantlivet skrev 2014-12-07 14:07:09 följande:

Jo men jag vet inte om de är grått. Å är det det då är de spökstreck. Men ja ser iaf ett streck! Lägger upp när jag kommer hem. Funkar ej på mobilen. Måste ha paddan! Hehe

Vet dock ej om ja våga tro på det. Har ju inte sett ett streck på något av de andra testerna såhär. Så de borde ju kanske öka här i dagarna.Woho hoppas det! De är samma här. Vill inte tro de riktigt om de är ett riktigt streck.. Va på stan och köpte de gubben ska få som present om de är plus. Ska fortsätta testa här i dagarna. Bim på fredag.

Jag skickade bild till en av mina bästa vänner och hon sa att när hon blev gravid hade hon också väldigt svagt streck i början..

Grattis till dig lantlivet!

Jag hoppas det håller i sig för oss båda..
  • fluffan84
    lantlivet skrev 2014-12-07 15:08:48 följande:

Ja jag har Skickat till en kompis jag med. Men vi är båda tveksamma om de är rosa eller grått. Så ja ropar inte hej än :) ska testa imorgon å finns ej streck då så är det nog neg endå. Men hoppas kan man ju alltid ;)

Ja hoppas oxå det! När har du bim?

Min kompis sa mitt var positivt men jag vågar inte tjoa än :)

Ingen aning faktiskt när jag har bim.. hade en cysta som sprack som störde cykeln i 4 månader.. gick till gyn för jag hade sjukt ont och blödde mkt..

hon sa den äntligen var borta och sa jag kan få pergotime eftersom vi inte haft en riktig chans på ett tag.. sen sa hon vilket datum jag skulle börja med pergo..började egentligen dagen efter jag slutat blöda helt så för o göra cykeln längre.. därför vet jag inte riktigt.. dag 28 idag om första dagen med pergotime räknas som dag 5..

när har du bim?

jag ska testa nästa helg igen tänkte jag
  • fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-07 18:14:49 följande:

Lägg ut en bild fluffan! :)

Ja man får väl hoppas det inte är ett spökstreck men här kommer bilden iaf..
  • fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-07 18:47:43 följande:

Glöm inte att vänta ett tag tills bilden laddats in i inlägget!

försökt en miljon ggr.. hoppas det fungerar nu =/
    kan ju lika

gärna vara spökstreck..vet ej :S
  • fluffan84
    Hearts76 skrev 2014-12-07 19:34:24 följande:

Det där är inget spök, du är 100% säkert gravid :) Lycka till och grattis!

Oh ja jag hoppas verkligen det.. vågar inte trot dock..

tror nog mest på det när den lille är i min famn.. :)

tack håller tummarna!
  • fluffan84
    lantlivet skrev 2014-12-08 19:16:09 följande:

Sjukt vad nervös jag är inför morgondagen!

Tackar igen för att ni finns och jag får spana denna tråd med tester och prat ;)

Ni är guld värda!!

Håller helt med dig lantlivet :) skönt att kunna ventilera!

Lycka till imorgon!

jag ska testa igen på söndag nästa gång.. då har jag gått förbi den dagen jag fick missfall på för 3 år sedan.. ska försöka hålla mig lugn denna vecka :)
  • fluffan84
    lantlivet skrev 2014-12-09 06:19:34 följande:

Jag är gravid!!!! Solklart plus på CB vanliga!!! Ahhhhh! Hjärtat slår i 140 å ja är alldeles skakis!

Wohoooooooo! Jätte Grattis till dig! guuu vad roligt!!! :D
  • fluffan84
    lantlivet skrev 2014-12-11 11:45:09 följande:

Min bm ringde ny och hon hade fått mitt mail om att jag var gravid. Så då sa hon att de kan va en kemisk graviditet där ägget är befruktat men ej fäst. Isf kommer en blödning typ nästa vecka. Så jag skulle vänta en vecka och ra ett nytt test pm ja ej fått mensen. Varför meddela dom inte sånt innan så att man slipper då upp hoppet och sen ska dom krossa de lika fort.?

Nä se du tan bm, jag är gravid och kommer förbli det till augusti. Tack för din positivt glada inställning. Pfft, ja tänker föortsätta vara glad över dehär å vårt lilla knyte!!!

Vadå kemisk?? ägget fäster väl inom 7-10dgr efter ÄL väl...?

När skulle du ha din mens nu igen?
  • fluffan84
    lantlivet skrev 2014-12-11 13:12:46 följande:

Hon sa att mensen kommer vanligtvis en veka efter man tagit provet. Vilket då är på måndag. Men ja antar hon menar 7 dagar efter dag 21-23. Och jag är på dag 27 å beräknas ha mens idag eller imorgon.

Ja kemisk va de hon sa. Men de tro ja inte vad de är då jag har molvärk av å till. Ömma bröst och att jag fått flera starka plus. Senast imorse :)

Jag tro de kommer bli en bebis. Man vet ju aldrig. Men ja är positiv precis som testen. Hehe

Ah i slutet av v 5 brukar många missfall ske..kan ju vara det hon menade att ägget ej fäst... det var då jag hade mitt för 3 år sedan dag 4+4 började det då o dag 4+5 satte det igång ordentligt .. idag borde jag vara på dag 4+4 igen..tror jag?

håller tummarna o försöker ej oroa mig..

va positiv det är helt rätt!

vilken dag o vecka är du på nu?
  • fluffan84
    lantlivet skrev 2014-12-11 15:42:54 följande:

4+0 nu så man får väl helt enkelt se. Men ja tänker inte bryta ihop pm de ej fäst sig heller. De va första försöket. Dag 27 i cykeln. :)

Nä man har ju en himla tur om allt fungerar första försöket :) ge det en vecka till då måste ju definitivt allt va som det ska :) förhoppningsvis!

Jag tror jag är på dag 32..men har oregelbunden mens så vet inte :)

spänd inför söndag.. då ska ja testa med cb :)
  • fluffan84

nähäpp mitt bredband ligger nere och min mobil vägrar lägga upp bilden hursomhelst så tog jag ett till gravtest och det var positivt och starkare än mitt första test! :) hoppas det håller i sig

• fluffan84
    Hoppassnart skrev 2014-12-17 14:15:39 följande:

Tror inte det är sant!! God jul till mig!

Grattis! Guu vad kul :) vi verkar vara många gravida nu :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014