• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

Jo det tro jag ET går nu när du har ägglossning :)

Enligt ägglossingstesten hade jag ägglossning typ igår. Har aldrig fått utslag förut så vi får se vad proverna visar nästa vecka.

Okej. Heja pco ;)

monn skrev 2014-11-28 18:31:38 följande:

Jo jag hoppas det skall gå utan ivf, allt kändea så mycket mer hoppfullt nu när

man äntligen fick ägglossning :). Hade du fått ägglossning av pergotime? Jag fick min pco diagnos nu i september.

• lantlivet

Haha de gör inte nå ;) ja förstår precis vad du menar men fredagströtthet ;) här har vi däckar på soffan efter att ha ätit kebab å pizza :D

Jo dock har vi bara haft sex dagen innan sen inge mera. Vi har varit helt döda. Eller jag ville igår just bara för att vi inte skulle missa. Men gubben orkade ej :) så får hoppas på det bästa denna månad bara och få till de bättre nästa om de ej tar sig!

monn skrev 2014-11-28 19:19:31 följande:

Förlåt det skrev du ju innan att du hade haft! Jag skyller på fredagströttheten! Hejja ägglossning :)

• lantlivet

Shit vad ömma bröstvårtor jag har. De brukar jag inte. Hade ni det vid ägglossningen?

• lantlivet

Så hemskt :p humörsvängningar delux? Hihi

Tack å lov slapp jag det. Dock är ja lite Retlig nu när ja har typ som mensvärk ,de är jobbigt att de ömmar heltiden i livmodern!

Hoppassnart skrev 2014-11-28 21:10:30 följande:

Andra dagen Prego, jag vill mörda typ allt och alla! Grrr!!

• lantlivet

Usch så otäckt! :(

SsaraL skrev 2014-11-29 14:34:19 följande:

Uppdatering: fick en OTROLIG mens efter pergotime. Har aldrig mycket mens men igår fick jag en stor klump.. Det var fruktansvärt obehagligt eftersom den var stor som satan...

Fått köpa cyklo-f för att minska min mens för blöder genom både tampong och binda på typ 2 timmar! Sjukt...

• lantlivet

Visst känns det som en evighet denna väntan ? Håller med, man kommer nog bli besviken på ett annat vis om de visar sig att man haft ägglossning. Och man inte blivit gravid endå. Men för vår del är de säkert negativt då vi endast hade dagen innan... Tack vare vi va trötta å somnade de andra kvällarna..

joss82 skrev 2014-11-29 22:19:48 följande:

Äl+3 idag och tiden går så sakta!! Hoppet att bli gravid har ökat nu när jag fått pergo och det gör mig mer rädd för BIM. De senaste månaderna har jag knappt orkat bli besviken när mensen kommit, bara jaha, det var ju det jag visste. Nu känns det annorlunda, jag skulle nog bli mycket mer besviken. Usch... Men om blodprovet nästa vecka visar att jag haft ägglossning så är ju det en stor vinst i sig, försöker tänka så...

• lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-01 07:42:18 följande:

När ska du ta blodprov lantlivet? Jag ska dit på onsdag, cd 23 och troligtvis 7 (möjligen 6) dagar efter eventuell ägglossning.

Har ovanligt ömma bröstvårtor och känner att det spänner i magen. Men det har jag känt tidigare månader också och då har det inte varit något. Bara äl+5 än så länge...

På fredag. Dag 21 i cykeln. För mig blir det dag 9 efter eventuell ägglossning :)

Är på äl+5 jag med skulle jag tro. Fick positivt äl test tisdag förra veckan. Så ja tro ägget släppte på onsdagen.

Mina bröstvårtor är oxå extremt ömma. Har oxå lite vita flytningar. Dock mer vattniga. Iaf igår. Har en kikat idag.
  • lantlivet

Ingen aning. Kanske ska maila och fråga. Hade jag inte testat med äl tester så hade vi ju inte vetat när de eventuellt skett. Då hade det blivit på fredag endå. Kanske är dumt om de visar att ja inte haft äl även fast jag haft. Onödigt med dubbelkur om de ej behövs.

joss82 skrev 2014-12-01 09:50:02 följande:

Blir inte det väldigt sent? Du fick ju väldigt tidig ägglossning, borde man inte tidigarelägga blodprovet också då? Som jag förstått det ska det tas 6-8 dagar efter ägglossning.

• lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-01 10:51:16 följande:

Man kan ju alltid fråga för säkerhets skull. När de sätter datum från början tror jag de utgår ifrån att man får äl ca 7-9 dagar efter avslutad kur.

Någon som vet om det spelar någon roll när på dagen man tar progesteronprov? Vet att det är något prov man inte ska ta direkt på morgonen, är det progesteron?

Jag har mailat och frågat nu iaf. :) 4-10 dagar efter avslutad kur tro jag.

Hmm, minns ej viker det var man skulle ta minst 3 h efter uppvaknandet. Om det var prolaktin .
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014