• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

misame89 skrev 2014-12-27 18:40:08 följande:

Så glad för din skull :) hoppas på att det blir min tur snart.. jag glömde nämna att jag inte åt pergotime denna månad så fick äl utan :)

Det är ju toppen!!!
    monn skrev 2014-12-27 22:17:54 följande:

Jag menar det, hoppas på drt bästa! Jag är lite orolig inför nyår, vågar man dricka? Om jag inte dricker så kommer det bli en stor sak. Kan man få positivt gravtest så tidigt? Ska ha mens den 4/1...

Ja fick plus bim-6 så är du gravid så kan du få plus. Men de är ju inte säkert.
  • lantlivet
    misame89 skrev 2014-12-28 22:24:11 följande:

Vilket gravtest använde du dig av eftersom du fick 2 streck men lite svagt redan bim-6 ? Jag tänkte eftersom cb visar max 4 dagar innan lr vad det är och det med 30% chans att det ens visar nått..

Tro det var från billigatester ja köpte stickor :)
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-28 13:55:35 följande:

Ni som plussat, när ska ni berätta för familj/vänner/släkt?

Sambons föräldrar kommer hit 5 januari (är i vecka 7 då) tänkte berätta för de och mina föräldrar då, eller ni hade väntat? Tänkte eftersom de bor väldigt långt iväg vill vi inte vänta tills typ vecka 15!

Berättar för sambon såklart och min bästa vän (som visste vi försökt länge och med pergotime!) Tänkte sen vänta tills RUL och efter v 12 iallafall för alla andra.

Ingen aning. Vet inte när vi kommer träffa dom. Får se om dom tänkt komma å hälsa på ganska snart efter nyår eller om de blir vi som hinner dit före kanske.
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-29 14:51:49 följande:
    Jag pallar inte hålla hemligheter! Värsta jag vet, speciellt något jag vill dela med mig av! (Håller ju såklart seriösa hemligheter ;)

Ska berätta för min mamma och pappa idag! De vet om att vi har kämpat! Nervös som FAN!
    Om de vet om er kämpan så förstår jag. Våra vet inget alls :) och berätta över telefon är inget ja vill.
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-30 09:44:18 följande:

Verkar som att dubbelkuren gjort vad den ska. Progesteronet låg precis på gränsvärdet för garanterad ägglossning. Glad för det!! Nu hoppas vi att det tagit sig också...

Va skönt! Håller tummarna :)
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-31 12:05:14 följande:

Vill bara säga tacka till alla! Tack för ni har förstått och hjälpt mig att bearbeta denna period! jag har ingen nära vän som jag kan verkligen prata med detta om så det är så himla bra att ni har funnits där!

Kommer inte lämna gruppen, för jag vill se hur det går för er andra och hoppas på flera plus! Tänkte att när fler är gravida att vi startar en tråd och följs åt! Hade varit så himla roligt!

Gott nytt år på er!

Kram! <3

Tack själv, låter som en bra ide att göra. Kul att följa er alla :) vi är ju endå rätt lika i bf :)

Kram å gott nytt år från soffliggande mig!
  • lantlivet
    monn skrev 2015-01-05 06:31:52 följande:

phpMSEFQn51438.jpg

Mensen uteblev igår, fortfarande hög temp idag, tog detta testet och kan man inte ana ett tunnt tunnt tunnt streck? Eller har jag fel?

Haha :)

Ser något men kan inte se vad de är för färg :/

Vänta nån dag till å testa igen om ej mensen kommer :)
  • lantlivet
    monn skrev 2015-01-05 09:04:54 följande:

Nej färgen är högst otydlig. Bim idag, äl +12, jag tar ett nytt imorgon om inte mensen dyker upp!

Håller tummarna hårt här!
  • lantlivet
    joss82 skrev 2015-01-05 10:01:08 följande:

Och där kom mensen ja...:(

Påt igen bara!
  • lantlivet

Hua Heobea! Hoppas du mår bra nu!

Håller tummarna för att de blir bebis sen då :( kram!

• lantlivet
    SsaraL skrev 2015-01-14 14:13:47 följande:

Håller fortfarande alla tummar för er tjejer!

Går snart in i vecka 8 enligt senaste mensen, och mår SKIT. Haft konstant migrän i 1 vecka nu men får ingen hjälp för det finns ingen hjälp! Får helt enkelt stå ut! =)

Hur går det för er? Såg att många har paus, men ni andra? Går det bra? Kan man få tag i pergotime igen?

Fy så jobbigt det lät du! Ja har oftare huvudvärk sen ja blev gravid. Men inte sådär jobbigt.din stackare! Du får kanske gå på lite massage om du harpänningar i rygg och nacke.

För mig går det bra. Va iväg och lämna prover inför inskrivning den 26. V10 (9+0) idag enligt min ägglossning. Men i v 9 (8+4) enligt deras räkning och min senaste mens. Så de skiljer ju bara 3 dagar men ja tro jag har mer rätt känns de som då jag vet när ägglossningen skedde :) växtvärk ibland och svullen som ja vet inte vad på kvällarna. På morgonen vara en liten kurva från blygdbenet som art ja va kissnödig typ. Inte gått upp något ännu.

Hoppas på tidigt ul då vi är oroliga för tvillingar. Då hon ja träffa idag skulle framföra det till min bm vi ska träffa :) håll tummarna!!

Om jag visste att ja inte behövde pergotime igen skulle ja lämna tbx mina till apoteket. Men man vet ju aldrig. Har ju inte passerat den magiska gränsen ännu. Men ja är inte orolig för mf.
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2015-01-14 18:20:15 följande:
    Åh! Vi ska på hälsosamtal den 19, sedan inskrivning 3/3! Tyckte det lät sent med inskrivning, men tydligen går det inte göra innan dess enligt min bm.

Ska ringa till kliniken vi fick pergotime och boka tid på vul, vill se så det finns ett hjärta (eller hjärtan!).

Jag funderar på att hämta ut mitt sista paket pergotime - har ju ändå ett kvar som jag har på Apoteket :)
    Ja ibland har de dåligt med tider. Men sålänge man får göra det. Å då känns de ju inte lika länge till rul sen ;)

Ja jag hoppas oxå vi får ett tidigt ul. Om de blir runt kub tiden kanske så slipper man kanske vul?

Ja jag har en omgång till att ta ut och har 2 kartonger hemma.

Så spännande att följa er alla här tycker jag! Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid själv. Trodde aldrig de skulle bli så. Har aldrig kunnat se mig själv gravid. Men kunnat se mig som mamma men ej åt biologiska barn.
  • lantlivet
    WallePrix skrev 2015-01-16 11:18:04 följande:

Hej går med i denna tråden :)

Jag började med pergotime igår. Min läkare har inte kunnat hitta några fel på mig mer än att jag inte har ägglossning, varför vet han inte.

Har tagit mig 4 år att få den hjälp som ja har sökt.

Så nu hoppas ja att de ska bli nått :)

Ska äta de i fem dagar och sen ska mensen komma efter 2-4 veckor. Stämmer det eller hur har de varit för er andra?

Låter konstigt att du ej fått veta de tidigare. Sen kan ja förstå att du ej fått pergotime förrn nu. Här har dom nämligen 23årsgräns på utredning och pergotime,så för att få det fick vi vänta .

Däremot så tyckte ja de va ännu konstigare att du ska ta ett test 2 v efter avslutad kur. Fick du inget "schema" att gå efter. Jag fick ägglossning på dag 12 i cykeln och en cykel är ju oftast 28-30 dagar. Jag skulle göra test på dag 33 och då höra av mig om det va. Positivt lr negativt.
  • lantlivet
    WallePrix skrev 2015-01-16 19:10:24 följande:
    Ne han sa bara att ja skulle äta nu i 5 dagar och ha sex regelbundet och sen skulle mensen typ komma efter 2-4 veckor . Och kom den inte skulle ja göra ett graviditets test och visade de inget skulle ja göra ett till nån vecka efter och va de också negativt skulle ja börja med en ny kur och äta 2 tabletter istället om mensen aldrig kom..
    Låter som en konstig gyn. Har aldrig läst att någon fått börja med pergotime utan att framkallat mens och inte börja under den.

Nu fick ja ett schema från barnlöshetsmottagningen. Och vet att flera har fått ett liknande med någon diff på startdag. Jag åt dag 4 5 6 7 8 men skulle egentligen börjat dag 3 men fick inte receptet då eftersom ja fick spontan mens veckan innan mötet.

Hoppas ju såklart att du blir gravid endå utan stt ha blrjat vid mensen .Men din gyn verka inte va så insatt i hur dom ska ätas?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014