Pergotime start Oktober 2014
Idag har ja ringt mvc om inskrivning, de ska ringa upp vid 9. Jag är så nervös!!!
Idag har ja ringt mvc om inskrivning, de ska ringa upp vid 9. Jag är så nervös!!!
Fick ett nytt recept på Pergotime igår, men var hämtar jag ut dem? Bor i Södertälje och det är slut överallt?! Kommer in 16/1 igen men då måste vi vänts ytterligare en månad och det vill jag helst inte.. Fan inte bara att jag inte kan få egen ÄL utan då ska även tabletterna ta slut?? Haha lite ironiskt är det allt!
Fick en brun blödning idag som ja misstänker är efter att vi hade sex igår. Tro det blir uppehåll med det ett tag till.. Trots att de är skönt så är de inte kul å få bruna strimmor i flytningarna.
Woho! Heja heja!!
Idag fick jag glad gubbe!! Vart helt förstörd igår för att jag trodde det vart för sent i kuren för att få ägglossning. Men nu är jag jätteglad :) det billiga testet är verifierat med clearblues digitala! God jul på er alla :) nu blir det snart sex för min del ;) sorry för overshare;)
Man blir så himla glad :):)
Bim -3 idag och som alltid är det svårt att tänka på nåt annat.. Hur tidigt brukar ni ta grav-test?
hej!
jag är en tjej på 23 år, har försökt skaffa barn sedan 1,5 år tillbaka.. i somras fick vi utredning och påbörjad kur Pergotime då grov PCOS konstaterades. Jag har dock helt normalt BMI och ingen övervikt alls.. Har gjort 2 försök, där äggblåsorna vuxit och släppt, fast utan resultat.. Vi gjorde ett 3:e innan jul, men då släppte inte ägget ens, utan växte bara till 12.5 sen slutade det. Nu har min läkare jul ledig och jag mår så dåligt utav att vänta och vänta och vänta, och så är man så beroende av sin läkare för jag får ingen egen ägglossning utan tabletterna.. nu fick jag min mens dagen innan julafton, annars skulle jag börjat med primolut då. så nu får man vänta yttligare en månad innan man för börja med ägglossningstabletterna.. eller ja, först måste jag vänta och se om min mens kommer, och kommer den inte då (vilket jag inte tror) så ska jag börja med primolut i 10 dagar, därefter pergotime. Denna gången ska jag ta dubbelkur Pergo. Jag känner mig väldigt ensam med att jobba så hårt för att skaffa barn.. min bästa vän försökte 2 gånger, och blev gravid på andra försöket. Fick barn i här om dagen.. Finns det någon där ute, som kan ge mig förhoppningar om att lyckas på detta försöket.. 4 gången med perotime (denna gången dubbel dos). Är så jobbigt när ingen förstår en utan bara "jaja det kommer när det kommer". Man tappar ju hoppet tillslut.. jobbigt också när alla i min omgivning blir gravida nu och allt jag önskar är bara att få lyckas någon gång. Hoppet känns långt borta.. ändå har vi ju 4 försök med pergotime kvar, innan vi får hitta något annat sätt att ta oss vidare på. När jag läser andra trådar, ser jag ju dom som har genomgått betydligt värre saker.. är rädd att hamna där, samtidigt som jag tänker, tack gode gud för det finns hjälp att få. Samtidigt som.. vi kanske lyckas på något av de 4 försöken vi faktiskt har kvar... usch så jobbigt allting är.. känner mig gnällig, alla säger att man ska tänka positivt och att det lossnar snart osv. men .. är man i den här situationen så är det inte "bara" att gå vidare..
MEN JAG DÖÖÖÖÖR!!!!!!! Testade ett cd och där stod det Gravid 1-2 !!!!!!! Lyckan!!!! Började gråta... Har inga som helst symptom så trodde inte det skulle ske denna gången heller.
Det stämmer, slog om för mig från den ena dagen till den andra. Å jag blev gravid :)
Grattis till er som fått positivt gravtest 2014 :)
Tänkte höra angående cb ägglossningstest den lila som visar blinkande och sen fast gubbe.
Testade den 15 dec på morgonen men fick rund ring och tänkte att hmm okej då blire nog ingen äl denna månad heller. Beräknad äl ska vara den 19 dec..
MEN sen bara för att vara helt säker testade jag den 17 dec och då fick jag en FAST smily =/ hur kan det bli sådär från rund ring till fast på 2 dagar ??? Stämmer det lr äre nå fel på testet ? Kanske hade jag ingen äl trots allt ??
Vad tror ni ? :O