• modsey

vart åker man på i februari

ca en vecka med barn i förskoleåldern. Tyvärr kan vi inte åka längre än ca en vecka och lite inne är vi på Kanarieöarna men tänker att vädret kanske är så där då. Börjat därför tänka om, kanske skulle vi ta en annan typ av resa. Disneyland och Paris 4-5 dagar?
    Prag eller Budapest.
    Någon som har ett kul tips på någon trevlig stad ( i Europa) där det kan finnas lite även för barn att kika på och där det inte är för kallt ( Så ex Reykjavik går bort!)

• Svar på tråden vart åker man på i februari
  • Alexi

Vi var på Gran Canaria andra veckan i februari förra året och hade toppenväder, sol och bad i massor.

• Drottningen70

Disneyland Paris i februari istället för Kanarieöarna?? På grund av väder????

• modsey
    Drottningen70 skrev 2014-10-14 21:05:42 följande:
    Disneyland Paris i februari istället för Kanarieöarna?? På grund av väder????
    då är ju liksom inte syftet sol och bad såklart, utan en annan typ av resa
    magelita80 skrev 2014-10-14 21:11:04 följande:
    Dubai. Utanför Europa men tar endast 6 Tim.
    känns spontant massor mycket dyrare?
    Alexi skrev 2014-10-14 21:03:46 följande:
    Vi var på Gran Canaria andra veckan i februari förra året och hade toppenväder, sol och bad i massor.
    Hm kanske törs man chansa

• Drottningen70

Ja nog skulle det bli annorlunda att gå på nöjesfält i hällregn och fem plusgrader... Onekligen...

• modsey
    Drottningen70 skrev 2014-10-14 21:24:51 följande:
    Ja nog skulle det bli annorlunda att gå på nöjesfält i hällregn och fem plusgrader... Onekligen...
    det var liksom därför jag frågade vad vädret brukar vara i Paris den tiden.
    tack för svaret,då vet jag.
  • Alexi

Jag var i paris en helg i februari för många år sedan. Ena dagen svinkallt, blåst och regn, andra dagen 15 grader och sol.

• modsey
    Alexi skrev 2014-10-14 21:44:26 följande:
    Jag var i paris en helg i februari för många år sedan. Ena dagen svinkallt, blåst och regn, andra dagen 15 grader och sol.
    säkert svårt att veta såklart, kan ju vara toppenväder känner jag med lagom temperatur och sol eller spöregn...tack :)
  • modsey

Ska tillägg att det är sista veckan i februari nästan mars som avses.

• magelita80

Det som är dyrt i Dubai är hotellen för det finns typ bara lyxhotell. Mat och shopping är något billigare än Sverige och norwegian har börjat föyga till Dubai.

Svar på tråden vart åker man på i februari