Varför så jävla bitter?
Hur orkar du? När ska detta sluta? Varför så jävla bitter? Okej, han träffade en ny, MIG, men det var DU som tog ut skilsmässa, INNAN han träffade mig. Sen att han ville fullfölja skilsmässan, trots att du ångrat dig, det är väl ändå varken mitt eller barnens fel? Okej, jag var ung, men jag är så fan mycket mer mogen än vad du är! Aldrig att jag hade låtit mina barn lida för att jag avskydde mitt ex, vilket är helt uppenbart att du gör. Fast å andra sidan avskyr jag inte mitt ex, utan kan ha en normal relation till honom, TROTS att han skaffat barn med en annan och trots att han lämnade mig. Kan du inte bara leva ditt liv tillsammans med din nya och vara glad och lycklig som vi andra försöker vara? Men nej, glömde, han höll ju på att dra han också, eftersom du behandlar honom lika illa som du behandlade OCH behandlar pappan till dina barn.
Du kan aldrig trycka ner oss, du kommer aldrig vinna över oss! Det är barnen du skadar, det är dem du gör illa. Ser du inte hur dåligt de mår av hur du beter dig? Även om de inte minns allt, är jag helt övertygad om att allt ligger och gror långt inne för att en dag, när du som minst anar det, poppa upp till ytan och bli verklighet igen. Hur tror du det känns för barnen, allt du säger, allt du gör? Hur kan du ens vara förvånad över att barnen mår som de gör med allt skit du slagit i dem genom åren och med allt du gjort mot dem? Jag hoppas de en dag förstår och slutar anklaga sin far för allt som hänt, för DET ÄR INTE HANS FEL!! Sluta hata honom, för han vill inget annat än sina barns bästa.
11 år har gått. Ska vi ha det såhär 11 år till eller satsar du på "tills döden skiljer oss åt"? Nästa umgänge är om 2 veckor och du har redan börjat bråka om det... Hur orkar du?