• Anonym (Hur fan orkar du?)

Varför så jävla bitter?

Hur orkar du? När ska detta sluta? Varför så jävla bitter? Okej, han träffade en ny, MIG, men det var DU som tog ut skilsmässa, INNAN han träffade mig. Sen att han ville fullfölja skilsmässan, trots att du ångrat dig, det är väl ändå varken mitt eller barnens fel? Okej, jag var ung, men jag är så fan mycket mer mogen än vad du är! Aldrig att jag hade låtit mina barn lida för att jag avskydde mitt ex, vilket är helt uppenbart att du gör. Fast å andra sidan avskyr jag inte mitt ex, utan kan ha en normal relation till honom, TROTS att han skaffat barn med en annan och trots att han lämnade mig. Kan du inte bara leva ditt liv tillsammans med din nya och vara glad och lycklig som vi andra försöker vara? Men nej, glömde, han höll ju på att dra han också, eftersom du behandlar honom lika illa som du behandlade OCH behandlar pappan till dina barn.

Du kan aldrig trycka ner oss, du kommer aldrig vinna över oss! Det är barnen du skadar, det är dem du gör illa. Ser du inte hur dåligt de mår av hur du beter dig? Även om de inte minns allt, är jag helt övertygad om att allt ligger och gror långt inne för att en dag, när du som minst anar det, poppa upp till ytan och bli verklighet igen. Hur tror du det känns för barnen, allt du säger, allt du gör? Hur kan du ens vara förvånad över att barnen mår som de gör med allt skit du slagit i dem genom åren och med allt du gjort mot dem? Jag hoppas de en dag förstår och slutar anklaga sin far för allt som hänt, för DET ÄR INTE HANS FEL!! Sluta hata honom, för han vill inget annat än sina barns bästa.

11 år har gått. Ska vi ha det såhär 11 år till eller satsar du på "tills döden skiljer oss åt"? Nästa umgänge är om 2 veckor och du har redan börjat bråka om det... Hur orkar du?

• Svar på tråden Varför så jävla bitter?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Suck) skrev 2014-10-15 03:58:35 följande:

Kan inte folk bara skaffa barn med EN person? Typ vänta med att gifta sig och yngla av sig tills relationen är trygg? Jag förstår inte hur folk orkar med att skaffa en massa ungar med partners dom knappt känner och sedan springa runt och skrika och gorma av svartsjuka och intriger. *suck* Det är ju barnen som lider! Dom har inte valt detta!

Du är säkert precis lika "hemsk" som biomamman. Du är inte en opartisk person och du är säkert en stor del i problemet du också.

Men att skriva ett omotiverat, anonymt, hatbrev på familjeliv löser säkert allt.

Efter 6 år tillsammans trodde jag relationen var trygg. HAN var dessutom den som ville ha barn då.
  • SupersurasunkSara

Hoppsan.

Efter 8 år skilde vi oss och hans nya ville inte veta av hans gamla liv.
    Folk förändras och hur kan man inte veta innan.

Är det inte bättre att TS skriver av sig frustrationen här än tar ut det på sin familj?
    Visst vore det bra om hon kunde säga till på skarpen till mamman, men det går sällan bra då såna som hon bara blir etter värre för de ser sig själva som ofelbara.

Det enda TS kan göra är att göra sitt allra bästa för att vara en bra förebild och motvikt till mamman för barnen.

Det pappan kan göra är att lämna in orosanmälan till soc för att barnen far illa  hos mamman.

SupersurasunkSara skrev 2014-10-15 10:44:35 följande:

Hoppsan.

Efter 8 år skilde vi oss och hans nya ville inte veta av hans gamla liv.

Folk förändras och hur kan man inte veta innan.

Är det inte bättre att TS skriver av sig frustrationen här än tar ut det på sin familj?

Visst vore det bra om hon kunde säga till på skarpen till mamman, men det går sällan bra då såna som hon bara blir etter värre för de ser sig själva som ofelbara.

Det enda TS kan göra är att göra sitt allra bästa för att vara en bra förebild och motvikt till mamman för barnen.

Det pappan kan göra är att lämna in orosanmälan till soc för att barnen far illa  hos mamman.

Tack för svar! Soc är redan indragna och ena barnet är placerat utanför hemmet eftersom barnet inte fungerar hos mamman och inte kan bo hos pappan, eftersom mamman inte accepterar denna lösning. Soc utreder dock just nu om de ändå kan flytta bägge barnen till pappan/oss eftersom det andra barnet oxå börjar visa att h*n inte mår bra.
  • My Little Man
    Anonym (Hur fan orkar du?) skrev 2014-10-15 11:18:35 följande:

Tack för svar! Soc är redan indragna och ena barnet är placerat utanför hemmet eftersom barnet inte fungerar hos mamman och inte kan bo hos pappan, eftersom mamman inte accepterar denna lösning. Soc utreder dock just nu om de ändå kan flytta bägge barnen till pappan/oss eftersom det andra barnet oxå börjar visa att h*n inte mår bra.

Varför accepterar inte mamman att de flyttar till er? Tycker hon verkligen att det är bättre för barnen att bli placerade hos någon annan? Verkar inte sunt... ??
  • Brumma
    Anonym (Hur fan orkar du?) skrev 2014-10-15 11:18:35 följande:
    Nu kan jag inte så mkt om placering av barn men nog har väl föräldern inte speciellt mkt att säga till om? Är inte pappan vårdnadshavare?
    Känns som om ngt missas om soc låter mamman bestämma detta - om det är bättre för barnet.. Vad anger mamman för skäl som soc accepterar?
    Brumma skrev 2014-10-15 13:15:50 följande:

Nu kan jag inte så mkt om placering av barn men nog har väl föräldern inte speciellt mkt att säga till om? Är inte pappan vårdnadshavare?

Känns som om ngt missas om soc låter mamman bestämma detta - om det är bättre för barnet.. Vad anger mamman för skäl som soc accepterar?

Mamman har enskild vårdnad. Mamman vägrar och barnet är sol-placerat så mamman bestämmer. Soc vill placera hos pappan, men det är svårt när mamman vägrar och barnen far illa av en flytt till ett hem mamman ej godkänner. Det är lugnare för barnet att vara placerad hos utomstående än att behöva lyssna på mammans hat gentemot pappan. Vi har varit där förr och det slog inte väl.
    My Little Man skrev 2014-10-15 12:59:27 följande:

Varför accepterar inte mamman att de flyttar till er? Tycker hon verkligen att det är bättre för barnen att bli placerade hos någon annan? Verkar inte sunt... ??

Ja det tycker hon och i dagsläget är det bättre för barnet. Barnet bor inte hemma pga eget beteende som skapats av relationen till mamman och att flytta barnet till pappan är ingen lösning så som situationen ser ut idag. Det är det soc behöver lösa innan en sådan flytt kan vara aktuell. Därför har pappan inte heller gått upp i rätten än och begärt vårdnad och boende, eftersom det i dagsläget skadar barnen. Allt sker i samråd med soc, även om vi inga detaljer får veta genom dem. Vi väntar bara på klartecken så ska mannen påbörja en process.
  • Anonym (Är det alltid biomammans fel?)

Bara en generell undran:
    På olika debattforum runt omkring, är det stort sett alltid styvmamman som klagar över biomamman.
    Faktiskt väldigt sällan omvänt. 
    Varför?

Och var är biopappan?

• SupersurasunkSara
    Anonym (Är det alltid biomammans fel?) skrev 2014-10-15 13:54:09 följande:

Bara en generell undran:
    På olika debattforum runt omkring, är det stort sett alltid styvmamman som klagar över biomamman.
    Varför?

Och var är biopappan?

Då har vi inte läst samma trådar! Jag tycker det ofta ofta klagas på bonusmammorna.

Bara en generell undran:
    Varför?

Och var är biopappan?

Tycker biomammor också skriver mycket, framför allt att de stör sig på "hans nya".
    Tror många biomammor har svårt att släppa kontrollen. Kom igen, aldrig slagit dig att det är väldigt vanligt att kvinnor har kontrollbehov?
    Kvinnor har ofta större behov av att uttrycka sig och prata om saker och ting, så är inte förvånad över att kvinnor skriver mer än män gällande sådana här saker. I vårt fall så är min man inte någon som skriver på forum. Han har inte ens facebook och vill helst inte att jag har det heller.
  • Anonym (yes)

Bara en generell undran:
    Varför?

Och var är biopappan?

Ja det undrar jag också. Det finns hur många trådar som helst där dessa "biomammor" målas ut som monster från helvetet. De är bittra, hemska och onda, de förstör för allt och alla, de är dåliga mammor etc etc etc. Det skulle vara mycket intressant att ibland höra historierna från biomammans eller pappans sida.
Svar på tråden Varför så jävla bitter?