• Fontana

    Bild ur församlingsbok?

    Jag skulle vilja ha en bild av en sida i en församlingsbok. Mina morföräldrar ägde nämligen en hyresfastighet, och där bodde dessutom andra av min mammas släktingar.

    Jag var på Pastorsexpeditionen och tittade på kyrkböckerna för flera år sedan när de fortfarande var kvar där. Jag tänkte inte på att fotografera sidorna då, och damerna på expeditionen var så stränga så jag hade nog inte vågat fråga om lov.

    Om man vill ha en bild ur kyrkböckerna - och alltså inte en sökbar databas - är det Ancestry.se som gäller då? Eller har ni några andra förslag? Går det att ladda ner bilder därifrån?

    Om det spelar någon roll så gäller det Malmö S:t Pauli församling, och släkten ägde fastigheten ungefär mellan åren 1905 och 1949.

  • Svar på tråden Bild ur församlingsbok?
  • Aniiee

    Ancestry eller arkiv digital. Båda kostar pengar, men på ancestry måste du regga dig för ett löpande abonemang i minst 3 månader. På Arkiv digital kan du köpa en vecka för 85 spänn och vara klar sen, om du inte vill fortsätta.


    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • Aniiee

    Eventuellt kan det finnas helt gratis på mormonernas officiella släktforskningssida (har glömt vad den heter, men kan kolla). Den är lite svårare att hitta i dock, och jag vet inte om det har tingsböcker och sånt, vet bara att de har födelse/dop/begravnings/husförhörs....


    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • Dixie
    Aniiee skrev 2014-10-16 18:54:51 följande:

    Eventuellt kan det finnas helt gratis på mormonernas officiella släktforskningssida (har glömt vad den heter, men kan kolla). Den är lite svårare att hitta i dock, och jag vet inte om det har tingsböcker och sånt, vet bara att de har födelse/dop/begravnings/husförhörs....


    www.familysearch.org 
Svar på tråden Bild ur församlingsbok?