Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

min fostermamma

Dags att flytta hem kanske?

• Anonym (???)
    Anonym (19 år) skrev 2014-10-17 17:30:46 följande:

vadå dags att flytta hem? jag bor här har inga fungerande föräldrar och jag ska flytta till eget i januari ... men det spelar ingen roll jag känner mig ändå ledsen orolig och arg över detta och det känns så pinsamt då jag ändå är 19 år och har eget barn

Okej, då lider jag med dig. Men inte pga fostermamman, för henne är du ett jobb/en inkomst, utan pga att du inte tycker om dina föräldrar!

Tragiskt, bra att du får flytta snart!
  • Anonym (???)
    MammasTvåSmå skrev 2014-10-17 18:16:22 följande:
    Fy va elakt sagt! Mina fostersyskon kom till min familj när de var 10 och 12, bodde där till de flyttade hemifrån. Mina föräldrar är deras barna mor-/farföräldrar och de är mina syskon. Vi firar högtider tillsammans och är familj på alla sätt fast det är snart tio år sen de flyttade hemifrån.
    Extremt - förstår du inte det själv ?
  • Anonym (???)
    Joce82 skrev 2014-10-18 11:29:11 följande:

Min fru har en fostersyster som nu är 20! Vi är strax över 30. Hon firar alltid högtider med oss. Hälsar på vid födelsedagar, åker med på semestrar. Hon ÄR våra barns (inkl familjehemsbarn) moster. Det är till sin syster, alltså familjehemssyster, hon kommer till när hon vill prata eller är ledsen.
    Jag har kört många mil för hennes skull. Och skulle köra även för andra barn som bott hos oss men flyttat ut.
    Det är sådana de flesta famhem är, och är inget extremt som någon skrev. Det har inget med vårt arvode att göra. Hos oss är man familj oavsett var generna kommer ifrån.

Till TS
    Jag förstår din oro, som verkar vara liknande många tonårsbarn med separerande föräldrar. Jag tror och hoppas på att din extra mamma inte glömt dig och ditt barn. Hon kanske just nu behöver ditt stöd lika mycket som du behöver hennes. Som vilken mor/dotter relation som helst.

Sånt bs, hade ni gjort det utan arvodet ? Knappast !
  • Anonym (???)
    Joce82 skrev 2014-10-19 18:43:54 följande:

Det är just det jag försökte få fram... Fruns "syster" kom till hennes mamma när hon var 15.
    VI har aldrig fått ett enda öre för henne. Hon är familj.
    Likaså händer det att barn som inte bor hos oss åker med "oavlönat" på våra husvagnssemestrar på sommaren.
    Pengar är inte allt, och de flesta famhem är inte pengagiriga..

Jo det är precis vad de flesta familjehem är. Det är därav som många barn hamnar ur askan i elden när dom placeras! Vidrigt!
Svar på tråden min fostermamma