• habiti

Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid

Det är en otroligt psykiskt stark person som lever under ständig mobbning och hot om fysiskt våld! Hoppas nu inte att de islamistiska kommunisterna som styr Sverige utnyttjar läget när personen ligger ner.

• Svar på tråden Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid
  • Biffus
    Snutten6 skrev 2014-10-18 11:01:02 följande:
    Tycker att pressen skall följa honom som en skugga.
    Första gången spm vi har en riksdagsledamot och partiordförande som är utbränd och sjukskriven.

Följ Naisiten och SD killen dygnet runt.

Offentlig person måste palla lite tryck, eller hur ?
    Jag tycker inte att media ska granska honom mer nu, men jag tycker att de ska fortsätta granskningen. Annars kan man börja använda sjukskrivning för att kunna föra saker i det fördolda... Vilket jag anser skulle vara läskigt! 
  • Snutten6
    Biffus skrev 2014-10-18 11:05:03 följande:
    Jag tycker inte att media ska granska honom mer nu, men jag tycker att de ska fortsätta granskningen. Annars kan man börja använda sjukskrivning för att kunna föra saker i det fördolda... Vilket jag anser skulle vara läskigt! 
    Följ honom som en skugga !!!
  • Foreveruppsalastockholm
    Biffus skrev 2014-10-18 10:55:55 följande:
    Det är synd att det har blivit tabu att göra göra jämförelser med Hitler. Man lär sig inte om Hitler i skolan för att lära sig om hur dumma tyskarna var för länge sedan, utan för att lära sig av historien så att man kan förhindra att det sker igen.

Jag hoppas att den nya läroplanen i grundskolan innefattar Hitlers väg till makten. När jag gick i grundskolan gick man bara igenom själva förintelsen. Då får man känslan av att "det där kommer aldrig att hända igen, ingen vill gasa ihjäl någon!". I gymnasiet fick vi lära oss mer om Hitlers väg till makten (då var inte tyngden på själva förintelsen). Då kunde man helt plötsligt se parallellerna till dagens samhälle; att man, när ekonomin blir sämre i en finanskris, skyller på en viss folkgrupp och att denna grupp inte ska få komma till landet.  

Synd att det är tabu. Jag vill gärna diskutera det på ett seriöst plan, utan att man får "nu drar du Hitler-kortet, då slutar jag diskutera, för det är oseriöst!" på sig.

Tack!

• Foreveruppsalastockholm
    Snutten6 skrev 2014-10-18 11:03:58 följande:

Hoppas Åkesson får en arabisk läkare , kvinnlig med sådär huvudduk,, som har ansvaret för hans rehabilitering , HA HA HA HA 

Sätt bara in arabisk/utlandsfödda i vårdkedjan till Åkesson, därefter kanske han inser deras stora värde ?????

• nihka

Med tanke på hur många SDare resonerar och uttrycker sig, FL-inlägg inklusive de otaliga bortmodererade och också denna tråd(start) kan ses som ett talande exempel, så är det inte konstigt om människan blir sjuk.

Att försöka hålla ihop en sådan cirkus driver väl tids nog vem som helst över kanten.

• hansine
    habiti skrev 2014-10-17 17:05:37 följande:

Det är en otroligt psykiskt stark person som lever under ständig mobbning och hot om fysiskt våld! Hoppas nu inte att de islamistiska kommunisterna som styr Sverige utnyttjar läget när personen ligger ner.

Har du verkligen missat att vänstern lämnades utanför regeringen och att inte ens de är kommunister idag?
  • Krixx

Så rätten att bo i Sverige baseras på vad man tycker om Jimmie?
    Özz Nujen betalar skatt och försörjer sig själv. I vad består gästfriheten? Att han inte har "rätt" hudfärg för att vara svensk på riktigt?

• nihka
    Från rent nazisthåll är reaktionerna på Åkesson och hans sjukskrivning blandade. Somliga anser att det är typ rätt åt "judeälskaren", "förrädaren" mm, mm, mm och somliga anser att han är typ bästa partiledaren ever, men att SD står sig slätt utom Åkesson.

Andra för ett mer uträknat resonemang (saxat från Nordfront, det nazistiska Svenska motståndsrörelsens nätorgan:

Nasse nr 1:

"Ja, den judiska Bonnier-pressen har verkligen gullat med honom under hela valrörelsen.

Sd fyller i dagsläget en mycket viktig funktion. Jag tycker det är bra att till och med icke-svenskar mobiliseras till att få ett slut på massinvandringen.

Då massinvandringen upphört kan saker och ting ställas till rätta. Exempelvis genom att Nordfront och andra medier folkbildar gällande judefrågan och fortsätter flytta fram positionerna.

Det sämsta vi kan göra är att stöta ifrån oss sd:are. Istället bör vi rikta in oss på att överlappa dem och folkbilda dem.

Vi ska berätta sanningen om judarna för alla sverigedemokrater."

Nasse nr 2 menar att "judeälskandet" inom SD inte är så allvarligt egentligen eftersom:

"Folket inom sd är dessutom anti-islamister och forskning visar på att anti-islamism hänger ihop med..

*trummvirvel*

? anti-semitism!

Nasse nr 1 är optimistisk gällande nazistiskt inflytande inom SD:

"Sd är inte kontrollerad opposition, de är mellanmjölksnationalister som vill stoppa invandringen. Partiet har dock infiltrerats av, för nordfronts läsare, välkända krafter. Dessa är dock inte allsmäktiga! Den stora väljarbasen i partiet är medelsvenssons som tycker att gatorna börjar bli lite väl mörka, men som i övrigt inte funderar på underliggande mekanismer. SD är inte fiender till svensk nationalism; väljarbasen kommer att radikaliseras! Vänta och se (eller ännu bättre; hjälp till att understödja denna radikalisering) Det är vårt gemensamma ansvar att fördjupa Sd-väljarnas insikter om invandringspolitikens rötter och främsta tillskyndare. Att hetsa mot SD är kontraproduktivt! Kritisera sakligt och välvilligt istället."

Jag tror inte vi kommer få höra så vidare värst mycket kritik från SD-håll av nazisternas inställning till Åkesson och hans sjukskrivning. Detta kan bero på att de redan har fullt upp med att kritisera kommentarer från alla som inte står dem lika nära som nazisterna gör, utan man riktar i stället in sig på att kritisera de som menar att rasism och paranoia är sådant som kan tära på krafterna.

• Lord Hans
    nihka skrev 2014-10-18 12:43:02 följande:
    Från rent nazisthåll är reaktionerna på Åkesson och hans sjukskrivning blandade. Somliga anser att det är typ rätt åt "judeälskaren", "förrädaren" mm, mm, mm och somliga anser att han är typ bästa partiledaren ever, men att SD står sig slätt utom Åkesson.

Andra för ett mer uträknat resonemang (saxat från Nordfront, det nazistiska Svenska motståndsrörelsens nätorgan:

Nasse nr 1:

"Ja, den judiska Bonnier-pressen har verkligen gullat med honom under hela valrörelsen.

Sd fyller i dagsläget en mycket viktig funktion. Jag tycker det är bra att till och med icke-svenskar mobiliseras till att få ett slut på massinvandringen.

Då massinvandringen upphört kan saker och ting ställas till rätta. Exempelvis genom att Nordfront och andra medier folkbildar gällande judefrågan och fortsätter flytta fram positionerna.

Det sämsta vi kan göra är att stöta ifrån oss sd:are. Istället bör vi rikta in oss på att överlappa dem och folkbilda dem.

Vi ska berätta sanningen om judarna för alla sverigedemokrater."

Nasse nr 2 menar att "judeälskandet" inom SD inte är så allvarligt egentligen eftersom:

"Folket inom sd är dessutom anti-islamister och forskning visar på att anti-islamism hänger ihop med..

*trummvirvel*

? anti-semitism!

Nasse nr 1 är optimistisk gällande nazistiskt inflytande inom SD:

"Sd är inte kontrollerad opposition, de är mellanmjölksnationalister som vill stoppa invandringen. Partiet har dock infiltrerats av, för nordfronts läsare, välkända krafter. Dessa är dock inte allsmäktiga! Den stora väljarbasen i partiet är medelsvenssons som tycker att gatorna börjar bli lite väl mörka, men som i övrigt inte funderar på underliggande mekanismer. SD är inte fiender till svensk nationalism; väljarbasen kommer att radikaliseras! Vänta och se (eller ännu bättre; hjälp till att understödja denna radikalisering) Det är vårt gemensamma ansvar att fördjupa Sd-väljarnas insikter om invandringspolitikens rötter och främsta tillskyndare. Att hetsa mot SD är kontraproduktivt! Kritisera sakligt och välvilligt istället."

Jag tror inte vi kommer få höra så vidare värst mycket kritik från SD-håll av nazisternas inställning till Åkesson och hans sjukskrivning. Detta kan bero på att de redan har fullt upp med att kritisera kommentarer från alla som inte står dem lika nära som nazisterna gör, utan man riktar i stället in sig på att kritisera de som menar att rasism och paranoia är sådant som kan tära på krafterna.

Jag kan inte för allt i världen begripa varför man går in och läser på nynazistiska sidor? I de mörkaste garderoberna gömmer sig sånt vidrigt svammel som du citerar, men varför skulle en normal tänkande människa ens vara intresserad av att söka upp såna där sidor? Sympatiserar du innerst inne med nynazismen?
  • Biffus
    Lord Hans skrev 2014-10-18 12:54:48 följande:
    Jag kan inte för allt i världen begripa varför man går in och läser på nynazistiska sidor? I de mörkaste garderoberna gömmer sig sånt vidrigt svammel som du citerar, men varför skulle en normal tänkande människa ens vara intresserad av att söka upp såna där sidor? Sympatiserar du innerst inne med nynazismen?
    Argumentation på hög nivå Drömmer "Du läser det, alltså håller du med om det!" 
Svar på tråden Åkesson sjukskriven för utbrändhet på obestämd tid