Ovanliga pojknamn!?
Jag söker ovanliga pojknamn! Så skriv gärna här om ni har nåt ovanligt och fint! <3
Vi gillar ett namn, men det är kanske alltför ovanligt här? Tarek/Tareq...
Jag söker ovanliga pojknamn! Så skriv gärna här om ni har nåt ovanligt och fint! <3
Vi gillar ett namn, men det är kanske alltför ovanligt här? Tarek/Tareq...
Lite blandat: :)
Thilian
Isidor
Mille
Timothy
Elis
River
Pim
Lo
Milian
Lovin
Eddie
Colin
Cole
Malte
Teddie
Ellion
Elvin
Milton
Loa
Riley
Lowe
Ilon
Jamie
Joey
Theodor
Elton
Lio
Alve
Leander
Benji
Valentin
Ellery
Ted
Otis
Thilo
Milas
Vilme
Linde
Elvir
Levin
Cornelis
Marcel
Timoteo
Ossian
Emile
Thiago
Rigo
Diego/Diago
Alexis
Mateo
Sindre
Almer
Tinus
Alfred
August
Otthilio/Ottilio
Caspian
Thilo
Froste
Toste
Tarek/Tareq var rätt coolt! Ovanligt är det men tror att det skulle funka här! Kör på det om ni gillar det! :) Lycka till!
Tarek/Tareq/Tarik, finns lite olika stavningar på det. Namnet fungerar bra även på svenska. Mycket vanligt namn i arabisktalande länder. Han/ni kommer säkert att få frågor om ni har arabiska rötter.
Vackert namn, lätt att säga.
Lite blandat:
Aiden
Aslak
Aldor
Akim
Arius
Alder
Attilo
Baxton
Bernard
Casimir
Caesar
Caesilio/Caesilius
Cassian
Castor
Darius/Dario
Dominik
Emilian
Emre/Imre
Eldin/Eldar
Eneas
Eiran
Flavian
Fjodor
Hani
Ilyas
Isiah
Iker
Ivaldi
Idris
Ilian
Isander
Josua
Koray
Kieran
Lio/Lion/Lionel
Laban
Malcolm
Marius
Marlon
Malik
Nikolai
Remus
Sid
Seth
Valerio/Valerius
Yael
Tack för alla namn mm! <3
BCH52: Ja, är ju arabiskt. Så funderar om det funkar.. Men så heter ju ena dottern Corinne, lite franskt? Så blir en härlig namn-blandning då :D
Tack för alla namn mm! <3
BCH52: Ja, är ju arabiskt. Så funderar om det funkar.. Men så heter ju ena dottern Corinne, lite franskt? Så blir en härlig namn-blandning då :D
Aldor, Lave, Elmer, Tuve
Amadeus
Amos
Arthur
Aslan
Birk
Dante
Dino
Enzo
Eros
Evander
Florian
Gideon
Hektor
Igor
Jasper
Jonah
Moltas
Movitz
Nelson
Rafael
Romeo
Rufus
Sander
Sirius
Tristan
Vendel
Wilton
Winston
Sammie/Sammy kanske?
Sammy heter min son, bara ca 500 i Sverige som heter:) fast det låter ganska vanligt ändå.
Jag tycket Tareq är riktigt fint! Gillar ni det namnet så kör på det! Fick några tips här själv, men vet att vi kommer att få stora problem när vi ska välja namn, särskilt om det blir en pojke... Tycker det finns få fina och lite ovanligare pojknamn, vill själv inte ha ett supervanligt som alla heter eller falla för trenden och välja ett ska "modenamn" som är populärt just nu och alla döper sina barn till _ då blir det som när jag gick i skolan och det fanns flera stycken på samma klass som hade samma namn. Mina favoriter vad gäller pojknamn är Troy och Tristan (Troy har jag gillat i åratal) men min man är inte särskilt förtjust i dem och vill inte ha ett namn som är för engelskklingande. Suck.
Jag är inte förtjust i Tareq. Jag skulle vilja föreslå att matcha med ett franskt pojknamn. Mina favoriter av de namn som jag anser funkar på svenska är Maxence, Julien, Adrien, Raphael och Matheo.