• GrannenUnder

    Slutat med p-piller (yasmin)

    Hej tjejer!
    Jag behöver er hjälp. Jag har sökt massor på nätet, men hittar inte riktigt svar... Mensen kan bli sen efter att man slutat med p-piller, det kan ta ett år innan den är regelbunden igen... Det är jag med på, även om det är galet (var fanns den infon för 10år sen när man fick recept på ungdomsmottagningen.. information om p-piller är förskräckt dålig, men nu är den tiden över för mig!)
    Vad jag undrar är hur ni mådde medan ni väntade in mensen? Min är ungefär två veckor sen om man räknar på en vanlig cykel, hur jag egentligen funkar vet jag ju inte eftersom jag just fått mens när jag började äta piller.. Jag är skengravid något så gruvligt, men med symptom som kommer och går. Har testat, och det är ingen där inne.. molvärk varje dag mer eller mindre, svullna bröst i två veckor, ingenting i en vecka, ömma bröstbröstvårtor efter det i en vecka, och nu inget igen. Sura uppstötningar på kvällarna, trötthet och sömnsvårigheter.. och sen flytningar. Har haft såna typiska äl-flytningar i över en vecka, dock tre veckor sedan nu, så var det det borde väl mensen kommit? Nu har jag vita, både tjocka ibland och väldigt rinniga. Känns hela tiden som mensen kommer, men det syns inte ett spår. Inte ens en färgad flytning.
    Liknar detta hur ni mådde? Det verkar som de flesta får färgade flytningar och sedan "ingenting" fram tills det är dags för mens och det kommer lite flytningar innan mensen börjar.
    Skulle gärna höra era erfarenheter, hur ni mådde, hur lång tid det tog, och hur ni mår efter att hormonerna balanserat sig igen.

  • Svar på tråden Slutat med p-piller (yasmin)
  • bellos

    Jag slutade med mina för 3 månader sedan (annat märke) och verkar som som den kom tillbaka igår.

    Det är givetvis olika från person till person.

    Men det jag har läst om är att om du inte får tillbaka den efter 6 månader ska du kolla upp det!

    Lycka till! :)

Svar på tråden Slutat med p-piller (yasmin)