• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

• Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • Mariah1986

Hen tjejer

I förrgår pratade jag med kliniken och jag ska ringa dom i december när mensen kommer och jag kommer få börja med nässpray känns lite jobbigt då det kommer ta längre tid men förhoppningsvis så kommer de ge bättre effekt och jag ska byta bort gonal f till nått annat och få högre doser så det känns bra det känns som att man är igång på nått sätt fast ändå inte

Och nässprayen börjar man inte med förens 21 dagar efter mensens sista dag om jag fattade det rätt ?

• Queenxiter

Hej allihopa.

Jag plussade igår efter första försöket med IVF, fick en 5 dagar blastocyst återförd den 19/11. Skulle fått min mens idag och har lite ont i magen, typ som början till mensvärk och är jätteorolig att den kommer komma som vanligt.

Ska det göra ont såhär? Har känts sedan dag 8 efter återföringen.

• kaatriin
    Queenxiter skrev 2014-11-30 18:36:05 följande:

Hej allihopa.

Jag plussade igår efter första försöket med IVF, fick en 5 dagar blastocyst återförd den 19/11. Skulle fått min mens idag och har lite ont i magen, typ som början till mensvärk och är jätteorolig att den kommer komma som vanligt.

Ska det göra ont såhär? Har känts sedan dag 8 efter återföringen.

Guud va kul!! GRATTIS!! :)

Vi odlade också i 5 dagar innan återförander å fick ett pluss förra helgen!

Jag kände redan efter 4 dygn, var som små hugg. Sedan övergick de till mensvärk liknande symptom. De händer ju grejer i livmodern nu så de kan kännas lite :)
  • Queenxiter
    kaatriin skrev 2014-11-30 19:05:18 följande:

Guud va kul!! GRATTIS!! :)

Vi odlade också i 5 dagar innan återförander å fick ett pluss förra helgen!

Jag kände redan efter 4 dygn, var som små hugg. Sedan övergick de till mensvärk liknande symptom. De händer ju grejer i livmodern nu så de kan kännas lite :)

Grattis till er också :) Ja jag jobbade och härjade en del idag, det gjorde mindre ont efter att jag la mig och vilade. Är egenföretagare och driver en restaurang med min sambo, så jag har turen att kunna vila när jag behöver :) han får jobba lite extra då bara.
  • dumdummast

Äntligen, fort gick det denna gång. Sprutstart 23/11 äggplock den 3/12 så galet skönt

• kaatriin
    dumdummast skrev 2014-12-01 16:51:21 följande:

Äntligen, fort gick det denna gång. Sprutstart 23/11 äggplock den 3/12 så galet skönt

Men va kul!! :) hejjahejja!!
  • dumdummast
    kaatriin skrev 2014-12-01 18:28:26 följande:

Men va kul!! :) hejjahejja!!

Ja känns super spännande.

Men Rackarns vad dom växt. Han såg 18 st som hade växt i fredags var det 12 st. Inte undra på att kan känner mig svullen . Nu bara vänta och se hur många dom får ut !
  • kaatriin
    dumdummast skrev 2014-12-03 09:32:23 följande:

Nu är äggplocket gjort. 10 ägg blev det. Känns kanon

Underbart! :) hur länge ska ni odla? :)
Svar på tråden Sprutstart 19 oktober