• Mysterium

Daglig huvudvärk, hjälp!

Som rubriken lyder, har daglig huvudvärk och haft det i 8 månader nu. Värken är konstant, från morgon till kväll men pendlar i smärtgrad under dagen. Sitter i tinningarna, bakom ögonen och "under" pannan, ej ensidig. Känner även att det strålar upp från nacken. (Kan vara pga en gammal whiplashskada) Är även ljus-, ljud- och doftkänslig.

Jag har varit hos läkare flertal gånger pga detta då värken även sätter sig psykiskt. Flera dagar i veckan ligger jag i sängen och bara gråter för det gör så ont och det känns så hopplöst, som att det aldrig kommer försvinna. Dessutom så påverkar det min prestation i plugget. Tog en paus från jobbet för att bli behörig till högskolan via stans folkhögskola. När jag väl är i skolan så gör det förbannat ont. Vissa dagar kommer jag inte ens iväg.

Det jag testat än så länge:
    -Massage och thaimassage
    -naprapat
    -akupunktur
    -magneisumtillskott
    -tigerbalsam i nacke och tinningar
    -voltarensalva i nacken
    -alla slags smärtstillande, såsom Alvedon, ipren osv
    -minskat på sockerintaget
    -spikmatta och spikkudde
    -värmekudde över huvudet
    -slutat röka (snusar dock)

Idag var på synundersökning där det visade sig att jag har ett brytningsfel som kallas astigmatism, dock inga jättesvåra fel så jag vet inte om jag ska vara alltför hoppfull. Beställde glasögon som kommer i veckan..

Nu behöver jag tips från er. Vad som helst. Det får kosta vad f*n det vill, står inte ut längre!

• Svar på tråden Daglig huvudvärk, hjälp!
  • Mysterium
    Tow2Mater skrev 2014-10-20 20:43:59 följande:

Dricker du tillräckligt med vätska?

Ja det gör jag, 2-3 liter vatten per dag
  • Mysterium
    Tow2Mater skrev 2014-10-20 20:44:56 följande:

Provat migränmediciner?

Migränmediciner vill ingen läkare skriva ut till mig för dom tror att det inte är just migrän... Men jag är sugen på att testa.
  • Anonym (?)

Sover du ordentligt? Sömnbrist kan ge huvudvärk, och synfel kan göra så att man blir mer trött och får ont i huvudet p.g.a att man måste anstränga ögonen hela tiden, man anstränger ögonen omedvetet också. Försök att inte stressa så mycket, stress påverkar kroppen så otroligt mycket och kan ge en massa olika fysiska symtom.

• StevenDiese

Tror jag läst att betablockerare (blodtrycksänkare)kan funka. T.e.x propanolol eller vad den heter. Kolla med din läkare.

• Jag är bara jag

Och jag hoppas du inte äter värktabletter för huvudvärken varje dag för de i sig kan ge huvudvärk-rundgång s.a.s.

• Mysterium
    Anonym (?) skrev 2014-10-20 20:51:22 följande:

Sover du ordentligt? Sömnbrist kan ge huvudvärk, och synfel kan göra så att man blir mer trött och får ont i huvudet p.g.a att man måste anstränga ögonen hela tiden, man anstränger ögonen omedvetet också. Försök att inte stressa så mycket, stress påverkar kroppen så otroligt mycket och kan ge en massa olika fysiska symtom.

Jag försöker sova ordentligt, snittar mellan 7 och 9 timmar per natt så det är inga problem. Det är väl stressen som är svårare. Är en orolig själ, tänker och grubblar och vrider och vänder på allt. Det är så svårt att koppla av! Tips?
Svar på tråden Daglig huvudvärk, hjälp!