Daglig huvudvärk, hjälp!
Som rubriken lyder, har daglig huvudvärk och haft det i 8 månader nu. Värken är konstant, från morgon till kväll men pendlar i smärtgrad under dagen. Sitter i tinningarna, bakom ögonen och "under" pannan, ej ensidig. Känner även att det strålar upp från nacken. (Kan vara pga en gammal whiplashskada) Är även ljus-, ljud- och doftkänslig.
Jag har varit hos läkare flertal gånger pga detta då värken även sätter sig psykiskt. Flera dagar i veckan ligger jag i sängen och bara gråter för det gör så ont och det känns så hopplöst, som att det aldrig kommer försvinna. Dessutom så påverkar det min prestation i plugget. Tog en paus från jobbet för att bli behörig till högskolan via stans folkhögskola. När jag väl är i skolan så gör det förbannat ont. Vissa dagar kommer jag inte ens iväg.
Det jag testat än så länge:
-Massage och thaimassage
-naprapat
-akupunktur
-magneisumtillskott
-tigerbalsam i nacke och tinningar
-voltarensalva i nacken
-alla slags smärtstillande, såsom Alvedon, ipren osv
-minskat på sockerintaget
-spikmatta och spikkudde
-värmekudde över huvudet
-slutat röka (snusar dock)
Idag var på synundersökning där det visade sig att jag har ett brytningsfel som kallas astigmatism, dock inga jättesvåra fel så jag vet inte om jag ska vara alltför hoppfull. Beställde glasögon som kommer i veckan..
Nu behöver jag tips från er. Vad som helst. Det får kosta vad f*n det vill, står inte ut längre!