• habiti

inbördeskrig mot sd

hade sd gått vinnande eller fått storstryk?

väpnad konflikt syftar jag på nu..

• Svar på tråden inbördeskrig mot sd
  • Gert

Är sjuklövern verkligen så rädda för SD:s framgångar att de skulle starta inbördeskrig? Ja herregud.. Och folk anklagar SD för att vara hetsare.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-21 11:28:46 följande:

Larvig tråd. Det skulle givetvis aldrig bli inbördeskrig mot SD. Var kommer all SD-hets ifrån? Är ni så bajsnödiga att ni måste starta helt onödiga trådar?

Gert skrev 2014-10-21 16:50:58 följande:

Är sjuklövern verkligen så rädda för SD:s framgångar att de skulle starta inbördeskrig? Ja herregud.. Och folk anklagar SD för att vara hetsare.

Av det lilla jag läst av TS så har jag dragit slutsatsen att hen är sverigedemokrat.

i så fall kan man konstatera att det redan brutit ut ett litet inbördeskrig mellan FL:s sverigedemokrater i den här trådenSkrattande

Herregud! Vilka stollar som lockas av SD. 

Ut i sandlådan med er, vetja. Ta med tennsoldaterna och starta inbördeskriget!
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-10-21 17:07:43 följande:
    Gert skrev 2014-10-21 16:50:58 följande:

Av det lilla jag läst av TS så har jag dragit slutsatsen att hen är sverigedemokrat.

i så fall kan man konstatera att det redan brutit ut ett litet inbördeskrig mellan FL:s sverigedemokrater i den här trådenSkrattande

Herregud! Vilka stollar som lockas av SD. 

Ut i sandlådan med er, vetja. Ta med tennsoldaterna och starta inbördeskriget!
    Du har fel angående habiti. Hen är allt annat än sverigedemokrat.

Det här två exempel på trådar skapade av hen:

www.familjeliv.se/forum/thread/74213711-varfor-vagrar-sdare-erkanna-att-dom-ar-ett-rasistiskt-parti

www.familjeliv.se/forum/thread/74204994-bjorn-soder

Så man kan konstatera att FiaMedFunkk har rätt när hon skriver att du oftast har mer fel än rätt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-10-23 20:42:11 följande:
    Du har fel angående habiti. Hen är allt annat än sverigedemokrat.

Det här två exempel på trådar skapade av hen:

www.familjeliv.se/forum/thread/74213711-varfor-vagrar-sdare-erkanna-att-dom-ar-ett-rasistiskt-parti

www.familjeliv.se/forum/thread/74204994-bjorn-soder

Så man kan konstatera att FiaMedFunkk har rätt när hon skriver att du oftast har mer fel än rätt.
    Nja, det enda man kan konstatera är det vanliga - det vill säga att din förmåga att tolka texter ligger i paritet med din förmåga att resonera logiskt.

Jag blev tvungen att läsa några av inläggen från skribenten i fråga - och min uppfattning är att det är helt ointressant om hen försöker göra en parodi på en galen sverigedemokrat eller en galen pk-ist. Det är lika uselt uppbyggt i båda fallen.

Jag skulle hursomhelst tro att det är vanligare att sverigedemokrater anser att regeringen består av islamistiska kommunister än att pk-folk hävdar att vita inte kan utsättas för rasism.

Så till din logiska förmåga. Testa att ta en tärning och kasta den en gång. Du kan inte utifrån utfallet påstå att en tärning alltid kommer att ge samma utfall som vid vid ditt enda tärningskast.

Du kan inte konstatera något överhuvudtaget utifrån ett enstaka exempel som du kan dra generella slutsatser från.

Men jag kan konstatera att förvånansvärt många sverigedemokrater saknar förmåga att värdera information på ett rimligt sätt, så du är långt från ensam om din oförmåga. Min uppfattning är att detta faktiskt är en av grundförutsättningarna för att man överhuvudtaget ska attraheras av SD:s budskap.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-10-23 23:20:52 följande:
    Nja, det enda man kan konstatera är det vanliga - det vill säga att din förmåga att tolka texter ligger i paritet med din förmåga att resonera logiskt.

Jag blev tvungen att läsa några av inläggen från skribenten i fråga - och min uppfattning är att det är helt ointressant om hen försöker göra en parodi på en galen sverigedemokrat eller en galen pk-ist. Det är lika uselt uppbyggt i båda fallen.

Jag skulle hursomhelst tro att det är vanligare att sverigedemokrater anser att regeringen består av islamistiska kommunister än att pk-folk hävdar att vita inte kan utsättas för rasism.

Så till din logiska förmåga. Testa att ta en tärning och kasta den en gång. Du kan inte utifrån utfallet påstå att en tärning alltid kommer att ge samma utfall som vid vid ditt enda tärningskast.

Du kan inte konstatera något överhuvudtaget utifrån ett enstaka exempel som du kan dra generella slutsatser från.

Men jag kan konstatera att förvånansvärt många sverigedemokrater saknar förmåga att värdera information på ett rimligt sätt, så du är långt från ensam om din oförmåga. Min uppfattning är att detta faktiskt är en av grundförutsättningarna för att man överhuvudtaget ska attraheras av SD:s budskap.
    Så sammanfattningsvis har du inga belägg att skribenten är sverigedemokrat. Du utgår bara utifrån din världsbild hur en sverigedemokrat är. 
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-10-24 15:24:04 följande:
    Så sammanfattningsvis har du inga belägg att skribenten är sverigedemokrat. Du utgår bara utifrån din världsbild hur en sverigedemokrat är. 
    Jag tror inte att du kunde ta in det jag skrev.

Jag gör ett nytt försök: När jag skrev mitt första inlägg hade jag bara läst den där hjältehyllningen till Åkesson. Jag läste några texter till igår efter ditt inlägg och om jag måste gissa så skulle jag gissa på att det handlar om en ny inkarnation av "arga killen", det vill säga någon som egentligen är apolitisk men intresserad av att få reaktioner och i grunden bara är ledsen för att han alltid blir bortvald av alla kvinnor.

Eller också är det en parodi på "arga killen" med - det fanns någon tråd där han skriver att alla kvinnor väljer bort honom för att han är snaggad, men att han inte passar i någon frisyr heller, typ.

Jag kan gärna tjafsa med sverigedemokrater som ju ändå har ett ändamål med det de skriver - men personer som enbart skriver för att provocera i syfte att väcka uppmärksamhet är ointressanta, tycker jag. Eller då ska det åtminstone vara någon som gör det med finess, typ ANOF.

Jag tror alltså inte att den här personen är någonting överhuvudtaget, varken SD eller icke-SD.
  • Knight
    habiti skrev 2014-10-20 23:40:46 följande:

hade sd gått vinnande eller fått storstryk?

väpnad konflikt syftar jag på nu..

Värre med V som 95% är emot
  • FDFMGA
    Knight skrev 2014-10-25 03:24:25 följande:
    Värre med V som 95% är emot
    Det där har du fått om bakfoten.

Man kan påstå att 87 procent har röstat på partier som varit extremt tydliga med att de inte kommer att samarbeta med SD, vilket inte nödvändigtvis innebär att 87 procent är emot SD.

Samtidigt kan man påstå att noll procent har röstat på partier som förklarat att ett samarbete med V är uteslutet, vilket inte nödvändigtvis innebär att noll procent är emot V.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-10-25 16:38:37 följande:
    Det där har du fått om bakfoten.

Man kan påstå att 87 procent har röstat på partier som varit extremt tydliga med att de inte kommer att samarbeta med SD, vilket inte nödvändigtvis innebär att 87 procent är emot SD.

Samtidigt kan man påstå att noll procent har röstat på partier som förklarat att ett samarbete med V är uteslutet, vilket inte nödvändigtvis innebär att noll procent är emot V.
    Med facit i hand vill inte ens S och MP samarbeta med V.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-10-25 16:44:15 följande:
    Med facit i hand vill inte ens S och MP samarbeta med V.
    Språkrelaterat förmodligen.

Samarbete måste inte nödvändigtvis innebära en formellt organiserad allians, exempelvis en regering.

Man kan ha skiftande åsikter om den budgetproposition som regeringen presenterade i veckan, men om man tror att den inte är präglad av ett samarbete med V så är man ju lika okunnig som en sverigedemokrat, det vill säga den lägsta tänkbara kunskapsnivån minus 42.

Jag skulle vilja påstå att de borgerliga partierna ofta han varit negativa till samarbete med V - men i modern tid aldrig så utpräglat negativa som alla anständiga partier är till ett samarbeta med SD. Det har mig veterligt aldrig funnits ett uttalat politiskt statement från något annat parti att ett samarbete med V är uteslutet även i enskilda politiska frågor..

Så på partipolitisk nivå är det relevant att påstå att 87 procent av väljarna utesluter  samarbete med SD medan noll procent utesluter samarbete med V - men bara om man ser partierna som representanter för sina väljares åsikter i alla frågor. Så är det ju inte i verkligheten, utan det finns ju ganska många som anser att det borde vara möjligt för övriga partier att samarbeta med SD i enskilda frågor, framförallt bland moderata väljare.
Svar på tråden inbördeskrig mot sd