• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • Hearts76
    BigMami skrev 2014-10-25 10:32:29 följande:

Jag gillade inte alls att pumpa. Tyckte det var sulligt och krångligt.. Men alla är vi olika som tur e

Ja det är ju helt klart smidigast att amma, men beroende på vad för sorts unge man får så kan det ju vara skönt att få sova nån natt, det tröstar mig lite att tänka på den möjligheten iaf :D Har tre barn redan så... :)
  • Hearts76
    loliita skrev 2014-10-26 14:28:02 följande:

Hej 18 år väntar första barnet är i vecka 10-11 imorgon går jag in i ny vecka ( vad jag själv räknat ut) har läst mycket om missed abortion är jätte nervös för man börjar ju inte blöda vid ett MA... Har haft ont i magen men de kan ju vara växt värk nån som vet hur vanligt MA är

Jag är orolig som du, ska därför göra vul vecka 8 så jag slipper gå runt med ångest. Bokade på Linnékliniken i Uppsala, men man kan även komma via landstinget. Har dock medvetet bestämt mig för att inte googla statistik, då skulle jag må ännu sämre :)
  • madde90
    loliita skrev 2014-10-26 14:28:02 följande:

Hej 18 år väntar första barnet är i vecka 10-11 imorgon går jag in i ny vecka ( vad jag själv räknat ut) har läst mycket om missed abortion är jätte nervös för man börjar ju inte blöda vid ett MA... Har haft ont i magen men de kan ju vara växt värk nån som vet hur vanligt MA är

Förstår hur du känner. Ja ska göra ett vul då ja va i en olycja förra veckan o haft mkt ont i magen. Så vi får se... :(
  • loliita
    madde90 skrev 2014-10-26 16:51:47 följande:

Förstår hur du känner. Ja ska göra ett vul då ja va i en olycja förra veckan o haft mkt ont i magen. Så vi får se... :(

Okej: ( hoppas allt går bra för dig!!
  • regnbågsfärgad
    mamaG skrev 2014-10-24 22:38:09 följande:
    Åh jag känner med dig! Är det du som burit de andra barnen och hade du i så fall lika mycket foglossning då? Och joooo, man får visst gnälla! Smärtan försvinner ju inte bara för att man "borde" vara överlycklig och sprudlande!
    Jag bar vårt första barn och var precis lika illa däran då men det var åtta år sedan så man glömmer lite... Vilket är tur! Men jag har ju frivilligt tagit den här graviditeten för jag ville så jävla gärna ha revansch på förlossningen då min första förlossning slutade med ett katastrofsnitt. Jobbigt nu då att jag blivit livrädd för förlossning och helst av allt bara vill hoppa över den! Hehe... Men det löser väl sig antar jag... Som det är nu kanske jag inte får föda utan måste snittas då min moderkaka verkar sitta i ärrvävnaden från det gamla snittet och då kan det bli komplicerat! Ska göra ul den 17/11 så då får vi svar på det!

Nu ska jag läsa ikapp mig i tråden!
  • Miss Happiee

Hearts76, usch vad jobbigt att du drabbats av TBE :( Men stort grattis till den fjärde i magen!:) Jag ska med försöka pumpa tidigare den här gången, om nu amningen kommer igång som den gjorde med min andra, dock köpa en bättre pump, köpte först ett sånt där rör Apoteket men kändes som att brösten skulle slitas bort, sen provade jag Mam's manuella men den var bara skit så reklamerades o sen gav jag upp... Tanken var att min sambo skulle ge mjölken till våran lilla då han var hemma med henne från att hon var 6 månader men fick bli ersättning efter det och det funkade hyfsat som tur var... :) förmodar att det är fullt upp för dig med de små då din man jobbar utomlands, själv har jag svårt att räcka till på eftermiddagarna innan min kommer hem, känns som att jag går i 100 :)

• Sis2

Åh vad jag är trött på vab för tillfället, min minsta är på dagis ett par dagar och sen är det kört:( Sömnlösa nätter pga hostande, snörvlande barn är inte bra för gravidillamåendet heller har jag märkt, urk.

Jo nu ska man väl börja ladda om inför ny förlossning då:/ Jag har ett planerat snitt och en förlossning i bagaget. Hoppas ändå på vanlig förlossning denna gång. Blir nog bra, på nåt sätt måste bebben ut ju;)

Annars längtar jag till ul i november, är grymt nyfiken på vad det är för filur där inne:)

• nokla

Jag har gjort ultraljud, beräknat födelsedatum framflyttat 4 dagar till 25 mars. Och det är tvillingar. Jag kommer få panik! Nån som har/väntar tvillingar? Kanske bara lite chockad nu men det känns jätteläskigt. Alla såg iaf ut att vara friska och må bra

• Guckin
    nokla skrev 2014-10-28 17:33:05 följande:
    Jag har gjort ultraljud, beräknat födelsedatum framflyttat 4 dagar till 25 mars. Och det är tvillingar. Jag kommer få panik! Nån som har/väntar tvillingar? Kanske bara lite chockad nu men det känns jätteläskigt. Alla såg iaf ut att vara friska och må bra smile1.gif
    Åh va härligt!
    Jag hoppas ju lite på att dom ska se två friska i min mage när vi ska på RUL, men blir minst lika lycklig om det "bara" är en krabat där!
  • Sis2
    nokla skrev 2014-10-28 17:33:05 följande:

Jag har gjort ultraljud, beräknat födelsedatum framflyttat 4 dagar till 25 mars. Och det är tvillingar. Jag kommer få panik! Nån som har/väntar tvillingar? Kanske bara lite chockad nu men det känns jätteläskigt. Alla såg iaf ut att vara friska och må bra smile1.gif

Dubbelt grattis!!! Fantastiskt med tvillingar ju:) När chocken lagt sig så kommer du säkert enbart glädjas åt detta! Hade du inga misstankar? Mer grav.symtom? Stor mage? Ni blir en riktigt stor familj nu, kul!
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!