• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • Sis2

Hej, hoppar gärna in här, kul tråd och verkar va ett bra gäng dom samlats här! Är 39 år och väntar min 3:e i april. Har två pojkar sen tidigare födda -09 och -13. Är egentligen inte särskilt förtjust i att va gravid, känner inte alls igen mig i de kvinnor som säger att det är fantastiskt och att de lyser , för mig är det mest en transportsträcka jag måste ta mig igenom. Dock verkar det som denna graviditeten blir lättare än de tidigare vilket förstås underlättar på alla sätt. Får hoppas det fortsätter så... Kram så länge!

• madde90

MamaG de vore skoj om vi kunde göra en lista... :)

Usch hatar dessa vaken nätter.... önskar mitt knä kunde bli bättre så jag kan få sova... ont i magen med....

En fråga till er.... igår när ja låg i soffan så nös jag till o de högg till nägot fruktansvärt i höger äggstock. Är de normalt? Har aldrig känt så dom andra graviditeterna. :(

• Miss Happiee

Någon mer än jag som får gubbnäsa av att vara gravid dvs snörvlig, tjock i näsan och nyser, blir tokig de perioder när näsan sätter igång och idag verkar bli en riktigt rolig dag då den satt fart i hundratio procent nu på morgonen *gaaaah*

Någon mer än jag som bor i trakterna kring Uppsala?

Kul att vi blivit så många! :)

• Miss Happiee

Skönt att du kunde se den lill* så tidigt :) Ja, det där med att aldrig mått bättre, har jag inte heller upplevt med mina två tidigare eller den här men vem vet kanske det kommer :) Usch ja, illamåendet, det var så jag märkte eller sambon märkte att jag var gravid, började i princip direkt kändes det som och runt v 25 försvann det men istället blev det foglossning o katastrofal halsbränna o gubbnäsa. Hoppas du slipper sjukskrivning den här graviditeten.

mamaG skrev 2014-10-23 18:16:38 följande:

Åh vadkul med så många här. Ska vi göra en lista?

Jag gjorde vul imorse och var bara i v 5+5, så ingen brådska med kub eller så. Så himla knepigt när menscykeln är så ojämn. Men visst är det ett litet embryo där inne o ch tro fan det så illa jag mår. Förra graviditeten var ett litet helvete med illamående till v 21 och foglossning som satte igång redan i v 14. Var sjukskrivenhalvt från v 23 och helt från v 30. Håller tummarna för ett litet mirakel att jag ska må som en stjärna den här gången. Har rätt rejält svårt att identifiera mig med de gravida som säger att de aldrig mått bättre.

• BigMami
    madde90 skrev 2014-10-24 04:25:43 följande:

MamaG de vore skoj om vi kunde göra en lista... :)

Usch hatar dessa vaken nätter.... önskar mitt knä kunde bli bättre så jag kan få sova... ont i magen med....

En fråga till er.... igår när ja låg i soffan så nös jag till o de högg till nägot fruktansvärt i höger äggstock. Är de normalt? Har aldrig känt så dom andra graviditeterna. :(

Ja det är normalt. Kallas ligamentssmärta. Om man böjer sig en aning framåt brukar det släppa. Man kan få så om man reser sig hastigt, det får jag nästan jämt då jag reser mig. Eller när man hostar eller så
  • BigMami

Nenne79 Vad skönt att det gick bra på ul Jag kånner att jag kan andas ut lite efter det. Men alltid får man nya saker att oroa sig för.. Men försöker att njuta i alla fall

Igår var det full fart i magen på skrutten. Så mysigt när man börjar känna lite rörelser. Men ännu bara på insidan

Hur långt gångna är alla? Jag har kommit in i v 18, men ändras säkert på rul.

• Sawgni
    Sis2 skrev 2014-10-23 22:57:24 följande:

Hej, hoppar gärna in här, kul tråd och verkar va ett bra gäng dom samlats här! Är 39 år och väntar min 3:e i april. Har två pojkar sen tidigare födda -09 och -13. Är egentligen inte särskilt förtjust i att va gravid, känner inte alls igen mig i de kvinnor som säger att det är fantastiskt och att de lyser , för mig är det mest en transportsträcka jag måste ta mig igenom. Dock verkar det som denna graviditeten blir lättare än de tidigare vilket förstås underlättar på alla sätt. Får hoppas det fortsätter så... Kram så länge!

Känner igen mig i dig.. Lika gamla, tredje barnet och gillar inte alls att nån bor inne i mig :/ och fet blir jag dessutom, fy va less jag är idag. Hjälper inte fast jag tänker på vad jag äter och fast jag rör på mig... Går upp från 65 till 100 varenda jäkla graviditet, några tips?!
  • M39

Ansluter mig oxå...40 & väntar mitt fjärde barn (en pöjk, gick inte att ta miste på ) . Har BF 29/11

Är som sagt svårt att få kontakt m andra som varit inne i en tråd långt innan.

Appropå "tjejmage"! shit vad det tog tid innn jag fattade vad som menas m det!!

Det var väl d som gjorde att jag ansåg mig passa in här

Ha en bra fredag!

• BigMami
    M39 skrev 2014-10-24 07:21:29 följande:

Ansluter mig oxå...40 & väntar mitt fjärde barn (en pöjk, gick inte att ta miste på ) . Har BF 29/11

Är som sagt svårt att få kontakt m andra som varit inne i en tråd långt innan.

Appropå "tjejmage"! shit vad det tog tid innn jag fattade vad som menas m det!!

Det var väl d som gjorde att jag ansåg mig passa in här

Ha en bra fredag!

Kul med fler som väntar nummer 4 Fast vår kommer inte fören till våren/påsken
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!