Inlägg från: Jedsitha |Visa alla inlägg
  • Jedsitha

BF JULI 2015

Hej!
    Jag hoppar in även om det är tidigt. Plussade i morse, BF 5/7. Vi har fått tre missfall tidigare, senast i augusti, och står i kö för utredning. Den här gången känns allt annorlunda och jag känner mig väldigt hoppfull. Av någon anledning fick jag en känsla att jag var gravid redan för en vecka sen och hur rationellt jag än har tänkt har jag inte kunnat skaka den av mig och idag fick jag det bekräftat. :D

Vi är överlyckliga! Jag fyllde år i förrgår och min bror fyller år på BF så vi får båda en fantastisk present ;)

Jag är väl medveten om allt som kan gå snett men jag tänker inte oroa mig för det nu. Än så länge är allt som det ska, vad jag vet :)

• Jedsitha

BF-lista

2/7

annaknr3, 3:e barnet

jenny0819, 1:a barnet

beth1, 2:a barnet

lollolouise, 1:a barnet

lisen89, 1:a barnet

sandrafelicia, 2:a barnet

5/7
    Jedsitha, 1:a barnet

• Jedsitha

MagicQueen, skönt att ha någon att relatera till även om jag önskar att ingen skulle behöva gå igenom det. Grattis :) *håller tummarna*

Lavendla, bra idé och tack för att du fixar :) Hur hittar jag dig?

Grattis till plussen allihopa och välkommen till dom nya :)

• Jedsitha
    Natta8 skrev 2014-10-25 17:22:53 följande:

Hej tjejer:)

Hoppar in här fast jag inte fått plus än:)

Är nästan 90% säker jag är gravid.

Var gravid i februari och då kändes de exakt såhär men de tog lång till för mig att plussa:/

Ont i brösten (kan inte ha bh eller sporttopp). Molande värk i livmodern och huvudvärk!

Hur tidigt plussade ni?:)

Jag plussade på bim-2
  • Jedsitha
    lillajag91 skrev 2014-10-27 11:34:43 följande:

Jag kan inte skicka pm till dig Lavendla, det står att din presentation är privat.. Jag skulle vilja vara med i fb-gruppen. 

Skicka ett meddelande bara adresserat till Lavendla, så gjorde jag och det gick bra :)
  • Jedsitha

Jag hjälper Lavendla med facebookgruppen så om någon vill bli tillagd går det bra att PM:a mig :)

Välkommen och grattis till alla nya!

Jag smsade alla nära på morgonen jag plussade och "kom ut ur garderoben" på Facebook på eftermiddagen. Efter missfall på mindre än 1,5 år så var jag trött på att behöva dölja vad som händer, jag behövde stöd och uppmuntran för det har varit en tuff bergochdalbana och för mig blev det värre av att behöva tänka mig för vad jag säger och till vem. Att få missfall är lika naturligt som att få barn men känns väldigt ensamt eftersom ingen pratar om det. Sen jag började berätta har jag fått höra av flera i bekantskapskretsen att dom också gått igenom det. För mig har det viktigaste varit att dom jag söker stöd hos vet och dom som påverkas av mitt illamående och trötthet.

Hippo, jag har två vänner som blött rätt ordentligt och t o m fått ligga till sängs delar av graviditeten och ändå fått sina efterlängtade barn :) Håller tummarna för dig!

• Jedsitha
    Beth1 skrev 2014-10-28 16:48:33 följande:

Bollebygd blir säkert toppen. Jag bor i Landvetter

Vi har klarat oss från missfall än så länge som tur är. Skönt att det tog sig så fort för er. Det är ju nervöst men man måste ju tänka att allt ska gå bra.

Ringde mvc idag och fick tid redan 13 nov, kändes ganska tidigt eller? När har ni varit innan?

Jag var där första gången igår redan på samtal om bl a hälsa, fick även en remiss för att få en ordentlig undersökning eftersom jag haft 3 missfall tidigare. Ska inte träffa BM igen förrän början av december och då är det inskrivning :)
  • Jedsitha

Jag har varit på mitt hälsosamtal redan, fick tid i måndags (samma dag jag ringde) men det var för att jag fått tre tidiga missfall innan. BM tog sköldkörtelprov och skrev remiss till läkaren. Ska till läkaren för provtagning och VUL 10/11. Har inskrivning hos BM 4/12.

Välkommen till er som är nya och grattis! Vi har en hemlig facebookgrupp också för dom som är intresserade PM:a mig i så fall så jag kan lägga till er :)

Nu ska jag slänga mig på soffan med min stickning för att tänka på nåt annat än illamåendet ett tag. Hur obekvämt det än är med alla symptom på tidig graviditet så är jag väldigt tacksam att jag har dom! <3

• Jedsitha
    NILE90 skrev 2014-10-31 12:16:59 följande:
    Jag hoppar facebookgruppen ett tag, vill inte stöta på någon där inne som man känner. Flört
    Det är lugnt, vi kanske ses där senare :) Annars så ses vi ju här :)
  • Jedsitha
    Anna GBG skrev 2014-10-31 12:55:40 följande:

hur hittar man facebookgruppen då?

PM:a mig ditt namn så addar jag dig :)
Svar på tråden BF JULI 2015