butterflies skrev 2014-10-23 18:02:55 följande:
Vad roligt att höra att ni bara har positiva erfarenheter av detta! Arbetade ni heltid från 3 månader? Hur gick det med att lämna barnet till pappan/vara ifrån barnet? Anknytningen?
Det jag tänker kan vara ett problem är väl framförallt det där med amningen...
Anknytningen var inga som helst problem. Jag var inte borta dygnet runt, och jag fick massor med energi av att åka till jobbet, så jag uppskattade hemmatiden massor när jag var hemma och tog verkligen tillvara på den när jag var ledig. Jag arbetade heltid över sommaren, nästan tre månader och pappan var såklart hemma. Jag ammade när jag kom hem och vi körde med ersättning när jag jobbade. Jag hade alltid för lite mjölk för att kunna helamma, så det passade bra ändå :) under sommaren gick vi över helt på ersättning oxå.
Sambon hade varit lite osäker på sin papparoll innan han blev ensam hemma. Han tittade mycket på hur jag gjorde och tyckte att jag var bättre än honom. IOM att han var pappaledig ensam så skapade han egna rutiner och upptäckte att han fungerade precis lika bra som jag gjorde. Och han var verkligen fantastisk! Han och sonen kom otroligt nära varandra dom med och det sitter i otroligt starkt idag, sonen är 3 år. Han är en trygg och stabil kille, väldigt lugn. Tror inte han tog skada alls av att jag var borta 8 timmar om dagen ett par dagar i veckan, när han i princip sov i alla fall :p och för sambons skull var det toppen.
Vi fick mycket funderingar från andra om att jag skulle börja jobba, speciellt från min familj. Men jag hade gjort samma igen, utan att tveka.