Inlägg från: Anonym (Se) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Se)

    Hur mycket tid finns det över?

    Jag måste erkänna att jag gjorde/sa likadant till min man när jag var gravid. Det grundade sig till 100% på osäkerhet kring hur han skulle prioritera samt rädsla att bli lämnad ensam med allt ansvar vilket i slutändan skulle ha förstört vårt fantastiska förhållande.

    Det är en sån enormt stor förändring för förhållandet att jag tror många kvinnor fruktar att det ska bli övermäktigt. Min man accepterade allt jag sa och bedyrade att han var helt med på att han skulle få avstå ALLT till förmån för vårt barn

    Detta gav mig trygghet och lugn just då.

    Sen så fort barnet fötts så insåg jag att nej, det var inte ens en tiondel så jobbigt som jag trott och efter de första jobbiga omställningsveckorna så har han hoppat på träningen igen, har hunnit åka på fisketur med polarna, gå på krogen och även någon spontan grabbkväll och då är vår son ändå bara 7 veckor.

    Och jag ska påpeka att även jag hunnit med att smita ifrån och få tid för mig själv och viktigast av allt är att jag inte en gång känt att han smidigt från sitt ansvar, lämpat över för mycket på mig eller på något sätt prioriterat fel! Tvärtom!

Svar på tråden Hur mycket tid finns det över?