Inlägg från: stjärnfallet |Visa alla inlägg
  • stjärnfallet

    abort eller behålla :/

    Har precis fått reda på att jag är gravid för första gången och orkar inte förklara hur situationen ligger till, men har en simpel fråga.

    Om man är osäker på om man borde behålla barnet och mer tänker det lutar mot abort, borde man ändå behålla då eller göra abort?

    Tänker samtidigt jag kommer ångra en abort så pass mycket efteråt och tror jag kommer må fruktansvärt dåligt efter det här men det rätta borde väl vara en abort då? Eller kan det vara att behålla? eftersom man inte alls är helt hundra på att göra abort heller. :/ helt rörigt för mig nu och vill bara ha en åsikt.. Mår riktigt dåligt och vet varken ut eller in..

    Tacksam för svar..

  • Svar på tråden abort eller behålla :/
  • stjärnfallet

    Ber om ursäkt för så många trådar angående detta ämne. Måste blivit något fel på sidan så det uppdaterade tråden hela tiden, hehe.

  • stjärnfallet

    Tack för alla svar! Jag är väldigt osäker angående det här, fick reda på det i fredags. Är 23 år och tror jag skulle bli en jättebra mamma dock ska pappan flytta utomlands nu i december, vi har dejtat sen juni, så det här var alltså inte heller planerat.

    Jag börjar bara bli så ledsen om dagarna, pratar med magen för jag vet att nu finns något där :(.. Å andra sidan är det lite problem ekonomiskt om jag blir ensamstående, jag vill inte förstöra hans dröm att flytta utomlands som han planerat och vill ha en pappa till barn och jag är väl en sån som aldrig varit allt för för barn, men ändå känner jag redan sån kärlek till lilla embryot :( helt förstörd nu och gråter mycket, men jag ska träffa barnmorskan i veckan så får jag väl tänka över det här ett tag till..

Svar på tråden abort eller behålla :/