Inlägg från: Anonym (Kollega) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kollega)

Min kollega klär sig äckligt.

Jag blir lite äcklad av min kollega, trots att jag är man. Hon är runt 50 år. Hon har alltid på sig såna här svarta finbyxor av mjukt material...ungefär samma material som män har på kostymbyxor, om ni förstår vad jag menar.

Hon är ganska rund i kroppen. Det äcklar mig att hon drar upp så högt att hennes vakna snyns. "Bullarna" på vaginan framhävs och man ser nästan sträcket...camel-toe tror jag det kallas?

Hur som haver...det äcklar mig. Jag vet inte ens hur man framför det. Jag är 30 år och vill inte vara respektlös mot en gammal kvinna. Vad säger man liksom..."din bulle syns"? Nej men, vad gör jag? En annan kollega till mig har också uppmärksammat det men han går i gång på det.

• Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.
  • Anonym (Kollega)
    smulpaj01 skrev 2014-10-27 17:03:09 följande:

Sluta stirra folk mellan benen!

Som om det är något lätt att undvika....
  • Anonym (Kollega)

Fast jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om att man ska tvingas utstå andras sexuella klädsel. Hennes kön syns ju.. Det är samma sak om en man skulle gå runt med stånd varje dag. Hur obekväma skulle inte kvinnorna bli?

• Anonym (Kollega)
    Anonym (Z) skrev 2014-10-27 20:04:23 följande:

Stånd tyder på kåthet så det är inte samma sak, nej. Det vore däremot samma sak som att se en "bula" i byxan på endel män... Vilket man ju i princip alltid gör varesig de har på sig jeans, mjukisbyxor eller kostymbralla.

Förlåt men jag tycker inte det är lika grovt när en slak bula syns på en man. Det är ju inte så att vi kan påverka det eftersom vi har något som hänger!
  • Anonym (Kollega)

Idag lämnade jag en lapp på hennes skrivbord där jag skrev "vi kollegor respekterar ditt klädval och din rätt till fritt val, men i förevarande fall vill vi påpeka att vi skulle uppskatta om du inte drog åt byxan så hårt just för att undvika att könet ska synas. Vi respekterar som sagt klädvalet och förstår så klart ifall du inte lagt märke till detta. Vänliga hälsningar, kollegorna" .

Jag skrev "vi kollegor" i syfte att hon inte ska kunna peka ut just mig. Det är bättre att hon tror att alla tycker så än att bara jag tycker så, dessutom vill jag undvika att det skapas en ond spänning mellan mig och henne. Då är det bättre att hon tror att vi alla pp kontoret tycker så.

• Anonym (Kollega)
    Anonym (^^) skrev 2014-10-28 15:50:57 följande:

Ja, för att du tror inte hon kommer att ifrågasätta detta och undra vad ni menar?

Och då att alla kollegor utom du sitter som frågetecken?

Hon har inte ifrågasatt detta. Jag lämnade lappen i morse. Vad är det hon ska ifrågasätta? Varför folk tycker att hennes kön syns?
  • Anonym (Kollega)

Men det spelar ingen roll. Hon är ingen typ som står på sig och konfronterar folk. Hon är ganska tyst av sig så jag tror faktiskt inte att hon konfronterar någon! Och so what om hon konfronterar, ingen kommer ju veta vem det är som skrivit lappen. Det är inte direkt så att jag med glädje kommer att räcka upp handen om frågan ställdes om vem som skrev lappen...

• Anonym (Kollega)
    Anonym (m) skrev 2014-10-28 17:36:53 följande:

Hade du gjort likadant om hon istället hade varit en kvinna som fallit dig i smaken utseendemässigt?

För mig låter det som att du stör dig på hennes utseende.

Ja svarar ärligt på din fråga: nej, jag hade inte stört mig ifall hon föll i min smak. Men nu är kvinnan gammal och jag tycker inte det är passande. Min åsikt som sagt.

Jag sa inget illa. Hon ska vara glad att det finns kollegor som vägar säga till henne så hon slipper skämma ut sig i sociala sammanhang. Det är ta min fan mer pinsamt av folk som bara förhåller sig passiva och inte påtalar fel vilka en person inte själv kan se.
  • Anonym (Kollega)

Idag på jobbet såser jag att hon fortfarande har på sig dösånna byxor, och inte nog med det har hon dragit åt dem lika mycket. Det här gör mig en aning fundersam...först lägger jag en lapp på hennes skrivbord där jag vänligt framför att hennes klädsel framhäver könsorganet. Nu ignorerar hon det och tar inte ens hänsyn. Visst, det var jag som skrev lappen, men i detta fall trodde hon att alla kollegor hade samma åsikt. Här ser vi hur en person går emot en grupps värderingar. Hon respekterar inte vår känsla och obehag. Det är inte kul att se andras könsorgan. Kan man inte ta in den reaktionen så är man enligt min menig inte vuxen...speciellt inte när man ska försöka leka en "starkt kvinna som vågar stå emot"....att stå emot i detta fall är högst olämpligt. Ni som påpekar att man inte ska titta i skrevet på andra...kag gör inte det direkt, men när man står 3 m ifrån någon ser man automatiskt hela kroppen. Men så "förstående" och "logiskt tänkande" som ni är så hade ni väl räknat ut det?

Jag undrar vad jag ska göra nu, för nu är det irriterande att hon försöker stå emot detta!!

• Anonym (Kollega)
    sextiotalist skrev 2014-10-29 09:34:35 följande:

tummen upp för denna kvinna, inte för att jag tycker det är snyggt, men om man inte vågar säga rakt ut vad man tycker, utan lämnar anonyma lappar pga (vad jag förstått) två stycken ungtuppars åsikter så får man räkna med att ingen lyssnar.

Skulle misstänka att den kvinnan har många fler år på arbetsplatsen än vad du har.

Stör hennes klädsel dig, så får ta upp det på rätt sätt. Antingen säga det till henne direkt, eller så får du tar det via din chef.

Det verkar vara mer krut i henne än vad jag fick för intryck utifrån det du skrev.

Du ska veta en sak, vi medelålders kvinnor kvinnor har mer skinn på näsan och mer "vi struntar fullständigt vad små 30-åringar säger om vårt utseende" än vad du kan ana.

Fyfan vad jag störde mig på din kommentar. Du försöker reta upp helt fel person. Ska allt visa hur mycket "skin" på näsan den här kvinnan har... för enligt dig har ni medelålders kvinnor så mycket "skinn på näsan". Jag ska tala om för dig att finns det några personer jag stör mig på i detta samhälle så är det just medelålderskvinnor som tror sig vara så himla "starka". I själva verket är det bara en rapp käft vinförvaringen höra vilken inövats framför spegeln...eller så har dessa kvinnor en mesig man att kunna köra över. Men ert skinn på näsan får ni nog ta och leta efter lite mer i några år.
  • Anonym (Kollega)
    Grande Rock skrev 2014-10-29 09:41:54 följande:

hon går emot värderingarna från en grupp som inte vågar prata om det och du anser att det är hon som inte visar respekt?

För du skulle verkligen uttryckligen gå fram till en kollega "frun din bulliga fitta syns"
  • Anonym (Kollega)
    Grande Rock skrev 2014-10-29 09:49:52 följande:

för några andra alternativ finns det förstås inte?

Du säger ju att man skulle gå fram och säga det till henne. Berätta då vad du hade sagt.
  • Anonym (Kollega)
    Palestrina skrev 2014-10-29 09:56:47 följande:

Tummen upp för både sextiotalist och din stenhårda kollega! Hon har garanterat både skinn på näsan och ordentligt med skinn på könet eftersom hon otroligt nog orkar gå med så tajta och antagligen skavande kläder dag ut och dag in. Dessutom har hon stake nog att ignorera anonyma lappar från kontorets fegaste och respektlösaste ungtupp.

Haha, bara för att hon inte följde min lapp så betyder det inte att jag inte kommer få henne att sluta ha på sig byxorna på det sättet
  • Anonym (Kollega)
    sextiotalist skrev 2014-10-29 09:58:59 följande:

haha, mitt skinn har jag fått genom att arbeta inom en mansdominerad bransch, studerat på en teknisk högskola

Ja, jag vet att en del ungtuppar har svårt för medelålders kvinnor, troligen ungtuppar som är vana att köra med sin mamma (och eventuella systrar) hemma och kommer sedan ut i arbetslivet och upptäcker att det inte går.

Nåja, ungtupparna hos oss är bra killar som ser en som en kollega och inte som sin mamma

Så bara för att du leker att du har skinn på näsan så ger det dig rätt att kalla oss för "bara ungtuppar"... Ännu ett resultat av er gamlingar som tror sig vara generationen vilken genomförde en reform här i Sverige.
  • Anonym (Kollega)
    Grande Rock skrev 2014-10-29 10:06:10 följande:

jag hade synpunkter på att du benämnde hennes agerande för respektlöst

hur har du det med läsförståelsen?

men för att svara på din fråga,

hade jag inte vetat hur, eller vågat, ta  upp det med henne själv hade jag tagit upp det med min chef. Förklara varför du ser det som ett problem.

Huh ännu fegare att gå via någon annan person i syfte att ha chefen som postbud. Nä, du får nog ta och besöka en terapeut pga av din feghet
Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.