Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 09:28:49 följande:
Idag på jobbet såser jag att hon fortfarande har på sig dösånna byxor, och inte nog med det har hon dragit åt dem lika mycket. Det här gör mig en aning fundersam...först lägger jag en lapp på hennes skrivbord där jag vänligt framför att hennes klädsel framhäver könsorganet. Nu ignorerar hon det och tar inte ens hänsyn. Visst, det var jag som skrev lappen, men i detta fall trodde hon att alla kollegor hade samma åsikt. Här ser vi hur en person går emot en grupps värderingar. Hon respekterar inte vår känsla och obehag. Det är inte kul att se andras könsorgan. Kan man inte ta in den reaktionen så är man enligt min menig inte vuxen...speciellt inte när man ska försöka leka en "starkt kvinna som vågar stå emot"....att stå emot i detta fall är högst olämpligt. Ni som påpekar att man inte ska titta i skrevet på andra...kag gör inte det direkt, men när man står 3 m ifrån någon ser man automatiskt hela kroppen. Men så "förstående" och "logiskt tänkande" som ni är så hade ni väl räknat ut det?
Jag undrar vad jag ska göra nu, för nu är det irriterande att hon försöker stå emot detta!!
tummen upp för denna kvinna, inte för att jag tycker det är snyggt, men om man inte vågar säga rakt ut vad man tycker, utan lämnar anonyma lappar pga (vad jag förstått) två stycken ungtuppars åsikter så får man räkna med att ingen lyssnar.
Skulle misstänka att den kvinnan har många fler år på arbetsplatsen än vad du har.
Stör hennes klädsel dig, så får ta upp det på rätt sätt. Antingen säga det till henne direkt, eller så får du tar det via din chef.
Det verkar vara mer krut i henne än vad jag fick för intryck utifrån det du skrev.
Du ska veta en sak, vi medelålders kvinnor kvinnor har mer skinn på näsan och mer "vi struntar fullständigt vad små 30-åringar säger om vårt utseende" än vad du kan ana.