Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Min kollega klär sig äckligt.

Gammal kvinna, det var dagens skämt, 50+ som fortfarande har högklackat och tighta jeans

För övrigt har det inget med åldern att göra, den klädseln är inte snygg på någon

Hälsningar medelålders kvinna på 50+, gammal är man när man är kring 80

• sextiotalist

Gammal kvinna, det var dagens skämt, 50+ som fortfarande har högklackat och tighta jeans

För övrigt har det inget med åldern att göra, den klädseln är inte snygg på någon

Hälsningar medelålders kvinna på 50+, gammal är man när man är kring 80

• sextiotalist
    mpermper skrev 2014-10-28 16:52:04 följande:
    Åh fy fan vad fegt! Upphöjt till två faktiskt då du drar in dina kollegor i något som de inte ens har uttryckt sin åsikt om. Det senare tycker jag är fruktansvärt dåligt och respektlöst av dig faktiskt. Har man en åsikt om något så ska man kunna stå för den utan att dra in andra människor. Förutsatt att man inte behåller åsikten för sig själv, men det gjorde ju inte du....
    Hur tror du det känns för henne att få läsa på en lapp att kollegorna stör sig på hur hennes byxor sitter?
    Förhoppningsvis har hon huvudet på skaft och fattar att det är en enda liten fegis som står bakom lappen, Hoppas hon är stark nog att konfrontera er alla på ett möte. Det vore coolt. Då framgår det nog ganska snart att de andra inte har en susning om vad hon pratar om för lapp....
    På min arbetsplats hade det troligen blivit en rejäl reaktion på en sådan lapp och troligen skulle lappskrivaren få en rejäl tillrättavisning.
    Så ts, troligen så är det du som kommer gå som förlorare ur denna situation, om man är snäll, så har du gjort bort dig rejält
  • sextiotalist
    Stårschan skrev 2014-10-28 18:28:37 följande:
    = Läs: "Jag uppfattar henne som ett lämpligt mobboffer eftersom hon är av den typen som ändå inte säger emot. Om någon tar upp detta kommer jag att spärra upp ögonen och se oskyldig ut, men gärna hånflina åt tanten när ingen annan ser så att hon börjar lipa"
    Ungefär det jag läser också.
    Undrar om kvinnan är tillbaka i morgon, eller om hon mår så dåligt av detta "anonyma" påhopp att hon sjukskriver dig.

Att inte ts får någon reaktion idag, kan nog bero på att det kan ta ett par dagar innan det händer något.
  • sextiotalist
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 09:28:49 följande:

Idag på jobbet såser jag att hon fortfarande har på sig dösånna byxor, och inte nog med det har hon dragit åt dem lika mycket. Det här gör mig en aning fundersam...först lägger jag en lapp på hennes skrivbord där jag vänligt framför att hennes klädsel framhäver könsorganet. Nu ignorerar hon det och tar inte ens hänsyn. Visst, det var jag som skrev lappen, men i detta fall trodde hon att alla kollegor hade samma åsikt. Här ser vi hur en person går emot en grupps värderingar. Hon respekterar inte vår känsla och obehag. Det är inte kul att se andras könsorgan. Kan man inte ta in den reaktionen så är man enligt min menig inte vuxen...speciellt inte när man ska försöka leka en "starkt kvinna som vågar stå emot"....att stå emot i detta fall är högst olämpligt. Ni som påpekar att man inte ska titta i skrevet på andra...kag gör inte det direkt, men när man står 3 m ifrån någon ser man automatiskt hela kroppen. Men så "förstående" och "logiskt tänkande" som ni är så hade ni väl räknat ut det?

Jag undrar vad jag ska göra nu, för nu är det irriterande att hon försöker stå emot detta!!

tummen upp för denna kvinna, inte för att jag tycker det är snyggt, men om man inte vågar säga rakt ut vad man tycker, utan lämnar anonyma lappar pga (vad jag förstått) två stycken ungtuppars åsikter så får man räkna med att ingen lyssnar.
    Skulle misstänka att den kvinnan har många fler år på arbetsplatsen än vad du har.
    Stör hennes klädsel dig, så får ta upp det på rätt sätt. Antingen säga det till henne direkt, eller så får du tar det via din chef.
    Det verkar vara mer krut i henne än vad jag fick för intryck utifrån det du skrev.

Du ska veta en sak, vi medelålders kvinnor kvinnor har mer skinn på näsan och mer "vi struntar fullständigt vad små 30-åringar säger om vårt utseende" än vad du kan ana.
  • sextiotalist
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 09:42:35 följande:

Fyfan vad jag störde mig på din kommentar. Du försöker reta upp helt fel person. Ska allt visa hur mycket "skin" på näsan den här kvinnan har... för enligt dig har ni medelålders kvinnor så mycket "skinn på näsan". Jag ska tala om för dig att finns det några personer jag stör mig på i detta samhälle så är det just medelålderskvinnor som tror sig vara så himla "starka". I själva verket är det bara en rapp käft vinförvaringen höra vilken inövats framför spegeln...eller så har dessa kvinnor en mesig man att kunna köra över. Men ert skinn på näsan får ni nog ta och leta efter lite mer i några år.

haha, mitt skinn har jag fått genom att arbeta inom en mansdominerad bransch, studerat på en teknisk högskola

Ja, jag vet att en del ungtuppar har svårt för medelålders kvinnor, troligen ungtuppar som är vana att köra med sin mamma (och eventuella systrar) hemma och kommer sedan ut i arbetslivet och upptäcker att det inte går.

Nåja, ungtupparna hos oss är bra killar som ser en som en kollega och inte som sin mamma
  • sextiotalist
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 10:04:29 följande:
    Så bara för att du leker att du har skinn på näsan så ger det dig rätt att kalla oss för "bara ungtuppar"... Ännu ett resultat av er gamlingar som tror sig vara generationen vilken genomförde en reform här i Sverige.
    Leker, haha, det behöver jag inte. Men som jag skrev, så är vi en arbetsplats där ditt beteende inte hade haft någon framgång.
    Ja, jag har betydligt mer erfarenhet av både den bransch jag arbetar inom, de processerna jag arbetar med.
    Nej, vi har inte tagit äran åt oss äran för eventuella reformer som vi inte har medverkat i (de som gjort det, skall absolut få äran)
    Men många i min generation är ganska trötta på nykläckta ingenjörer/ekonomer och jurister etc som tror sig veta allt om allt och dessutom vägrar lyssna på de som vet. Ni är rätt vanliga, det ska ni veta.
    En av mina kolleger (en medelålders man) håller i utbldnngar och han är ganska trött på den attityd han möter bland de han undervisar
Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.