Inlägg från: Grande Rock |Visa alla inlägg
  • Grande Rock

Min kollega klär sig äckligt.

Anonym (Kollega) skrev 2014-10-28 17:56:39 följande:
    Ja svarar ärligt på din fråga: nej, jag hade inte stört mig ifall hon föll i min smak. Men nu är kvinnan gammal och jag tycker inte det är passande. Min åsikt som sagt.

Jag sa inget illa. Hon ska vara glad att det finns kollegor som vägar säga till henne så hon slipper skämma ut sig i sociala sammanhang. Det är ta min fan mer pinsamt av folk som bara förhåller sig passiva och inte påtalar fel vilka en person inte själv kan se.
    Hade någon "vågat" ta upp det med henne hade det ju varit så som du skriver.
    Tyvärr var det ingen som vågade.

Iom att du skrev under med gruppen har du just skapat ett utanförskap, hon har anledning att tro att det här är något som alla har gått och stört sig på, att ni har haft möte utan henne för att diskutera hennes utseende
    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Grande Rock
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 09:28:49 följande:

Idag på jobbet såser jag att hon fortfarande har på sig dösånna byxor, och inte nog med det har hon dragit åt dem lika mycket. Det här gör mig en aning fundersam...först lägger jag en lapp på hennes skrivbord där jag vänligt framför att hennes klädsel framhäver könsorganet. Nu ignorerar hon det och tar inte ens hänsyn. Visst, det var jag som skrev lappen, men i detta fall trodde hon att alla kollegor hade samma åsikt. Här ser vi hur en person går emot en grupps värderingar. Hon respekterar inte vår känsla och obehag. Det är inte kul att se andras könsorgan. Kan man inte ta in den reaktionen så är man enligt min menig inte vuxen...speciellt inte när man ska försöka leka en "starkt kvinna som vågar stå emot"....att stå emot i detta fall är högst olämpligt. Ni som påpekar att man inte ska titta i skrevet på andra...kag gör inte det direkt, men när man står 3 m ifrån någon ser man automatiskt hela kroppen. Men så "förstående" och "logiskt tänkande" som ni är så hade ni väl räknat ut det?

Jag undrar vad jag ska göra nu, för nu är det irriterande att hon försöker stå emot detta!!

hon går emot värderingarna från en grupp som inte vågar prata om det och du anser att det är hon som inte visar respekt?
  • Grande Rock
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 09:43:45 följande:
    För du skulle verkligen uttryckligen gå fram till en kollega "frun din bulliga fitta syns"
    för några andra alternativ finns det förstås inte?
  • Grande Rock
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 09:57:09 följande:
    Du säger ju att man skulle gå fram och säga det till henne. Berätta då vad du hade sagt.
    jag hade synpunkter på att du benämnde hennes agerande för respektlöst
    hur har du det med läsförståelsen?

men för att svara på din fråga,
    hade jag inte vetat hur, eller vågat, ta  upp det med henne själv hade jag tagit upp det med min chef. Förklara varför du ser det som ett problem.
  • Grande Rock
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 10:08:21 följande:
    Huh ännu fegare att gå via någon annan person i syfte att ha chefen som postbud. Nä, du får nog ta och besöka en terapeut pga av din feghet
    Nej, det är den vägen anonyma klagomål ska komma fram.
    Sen är det upp till chef att avgöra om det är ett problem som ska rättas till.
  • Grande Rock
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 10:08:21 följande:
    Huh ännu fegare att gå via någon annan person i syfte att ha chefen som postbud. Nä, du får nog ta och besöka en terapeut pga av din feghet
    btw, hur kan något vara fegare än att ensam skriva en anonym lapp? då behöver du ju inte ens föklara din ståndpunkt
Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.