• Anonym (Dålig morsa?)

Köper cigg till dottern, 13

Jag har en dotter som fyllde 13 i februari. Hon har alltid varit något av en duktig flicka och tagit hand om skolan, sina husdjur o.s.v. I somras upptäckte jag att hon rökte, och frågade givetvis var hon fått tag i cigaretterna. Hon berättade att hon köpt dem hos en invandrargubbe för ett billigt pris.

Detta gjorde mig upprörd, eftersom man aldrig kan veta vad som stoppats i cigaretterna i efterhand. Dessutom kan min lilla flicka bli våldtagen eller kidnappad. Jag sa därför till henne att i framtiden skulle jag köpa ut cigaretter till henne så att hon slapp utsätta sig för farligheter på det viset.

Hursomhelst. För ett par veckor sedan fick en av mammorna i min bekantskapskrets reda på detta, och skapade hus i helvetet. Tydligen är jag en dålig morsa, soc borde ta min dotter o.s.v. 

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Köper cigg till dottern, 13
  • Anonym (-)

Nej men fan. Att människor ska bli förolämpade för det där.

• Anonym (?)

Är det du som köper ut alkohol till din 13-åring också i andra trådar?

• Anonym (Dålig morsa?)

Ellerhur. Visst kan jag förstå att det är upprörande för vissa människor då det faktiskt är artonårsgräns på tobak, men jag tycker inte att man ska lägga sig i hur andra uppfostrar sina barn.

• OhUnicornPie

Själv tycker jag att det är väldigt ohyfsat av både dig och henne. Och jag är säker på att många håller med mig. Lås in henne på hennes rum som straff och ta ciggen själv.

• Anonym (Dålig morsa?)
    Anonym (?) skrev 2014-10-27 17:35:58 följande:

Är det du som köper ut alkohol till din 13-åring också i andra trådar?

Nej, verkligen inte. Trettonåringar ska inte festa.
  • Anonym (-)

Mhm, exakt! Vad köper du ut för sorts cigaretter? 

• Anonym (Dålig morsa?)
    OhUnicornPie skrev 2014-10-27 17:37:13 följande:

Själv tycker jag att det är väldigt ohyfsat av både dig och henne. Och jag är säker på att många håller med mig. Lås in henne på hennes rum som straff och ta ciggen själv.

Jag har övervägt det, men tycker att det är ganska respektlöst då dottern faktiskt betalat med sin månadspeng.
  • Påven Johanna

Jag tycker att det är otroligt konstigt och dåligt gjort av dig.

Svar på tråden Köper cigg till dottern, 13