• Anonym (Dålig morsa?)

Köper cigg till dottern, 13

Jag har en dotter som fyllde 13 i februari. Hon har alltid varit något av en duktig flicka och tagit hand om skolan, sina husdjur o.s.v. I somras upptäckte jag att hon rökte, och frågade givetvis var hon fått tag i cigaretterna. Hon berättade att hon köpt dem hos en invandrargubbe för ett billigt pris.

Detta gjorde mig upprörd, eftersom man aldrig kan veta vad som stoppats i cigaretterna i efterhand. Dessutom kan min lilla flicka bli våldtagen eller kidnappad. Jag sa därför till henne att i framtiden skulle jag köpa ut cigaretter till henne så att hon slapp utsätta sig för farligheter på det viset.

Hursomhelst. För ett par veckor sedan fick en av mammorna i min bekantskapskrets reda på detta, och skapade hus i helvetet. Tydligen är jag en dålig morsa, soc borde ta min dotter o.s.v. 

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Köper cigg till dottern, 13
  • Anonym (hm)
    Anonym (Dålig morsa?) skrev 2014-10-27 17:33:05 följande:

Jag har en dotter som fyllde 13 i februari. Hon har alltid varit något av en duktig flicka och tagit hand om skolan, sina husdjur o.s.v. I somras upptäckte jag att hon rökte, och frågade givetvis var hon fått tag i cigaretterna. Hon berättade att hon köpt dem hos en invandrargubbe för ett billigt pris.

Detta gjorde mig upprörd, eftersom man aldrig kan veta vad som stoppats i cigaretterna i efterhand. Dessutom kan min lilla flicka bli våldtagen eller kidnappad. Jag sa därför till henne att i framtiden skulle jag köpa ut cigaretter till henne så att hon slapp utsätta sig för farligheter på det viset.

Hursomhelst. För ett par veckor sedan fick en av mammorna i min bekantskapskrets reda på detta, och skapade hus i helvetet. Tydligen är jag en dålig morsa, soc borde ta min dotter o.s.v. 

Vad tycker ni?

Varför poängterar du att personen hon köpte cigaretterna hos är invandrare?
  • Anonym (Varför!?!)
    Anonym (Dålig morsa?) skrev 2014-10-27 17:44:48 följande:
    Det är nyttigt att röka
    Tack, nu fick jag det bekräftat.
    Troll. Ni är så tråkiga.......
  • michaelclifford

Tycker nästan din dotter får ta konsekvenserna, låt henne bli våldtagen så förstår hon allvaret :) 

- stolt 8 barns mamma 

• Anonym (hja)

Det var en riktig karamell att suga på, du. Vad jag tycker att du borde göra är att köra läx-metoden, så den dumma tösen lär sig en läxa!! Leta upp invandrargubben, få honom att ge din dotter cigaretter som du själv fifflat med (t.ex kan du stoppa in droger som får tösen att tuppa till) genom mutning (alla vet att mutning alltid funkar... se bara på vårt samhälle Skrattande) och sedan när dottern tuppar av så drar du med den medvetslösa kroppen och lägger henne i ett övergivet hus där hon sedan få vakna till där du står framför henne med en mask och en blodig kniv. Efter att hon har freakat uta lite granna så är det bara att dra av masken och säga bus eller godis och säga ''såhär går det om man röker cigg.''

• Anonym (hja)
    michaelclifford skrev 2014-10-27 19:40:23 följande:

oj det måste jag testa !

det tycker jag att du borde göra
  • Anonym (Hmmmm)

Kan berätta av egen erfarenhet då min mamma kom på att jag rökte när ja var 15år. Hade smygrökt i ca 2år så jag var verkligen fast. Det fanns 1-2ställen där dom sålde ut till minderåriga. Min mamma var/är anti rökning så det skriker om det. Men för att lugna en obstinat tonåring med en adhd diagnos så köpte hon åt mig för att slippa alla fighter.

Idag är jag själv mamma & rökfri men jag kommer ALDRIG köpa ut åt mina barn. Jag tar hellre fighterna än att dom förgiftar sina lungor. Sen skulle jag även ta reda på vem som säljer till minderåriga & polisanmäla honom.

Eftersom jag vet hur det är och vara beroende så vill jag inte att mina barn ska välja den väg som jag valde som ung.

Troligtvis är hon inte så "fast" ännu, vet såklart inte hur länge hon har rökt. Men ju längre man röker ju svårare är det att sluta.

Det finns en anledning varför det finns åldersgränser på olika saker. Ta ditt ansvar som mamma och följ lagen eller hjälp din dotter till en för tidig död.

• Snutten6
    Anonym (Dålig morsa?) skrev 2014-10-27 17:33:05 följande:

Vad tycker ni?

Soc skall absolut kopplas in !
    En mamma som ger sin 13 åriga flicka cigaretter HAR en brist i förståelse och konsekvensanalysförmåga !
    Du kan även förse henne med knark och sprit, så vet du vad hon missbrukar utan av behöva vara orolig för " skit"  !
Svar på tråden Köper cigg till dottern, 13