• Koppkaka

Mail från instagram om unusual activity

Fick inatt mail från instagram där det stod "we detected some unusual activity on your account..." Et c. Fick mailet när jag låg och sov så jag har inte gjort något för att det ska hända.

Har jag blivit hackad? Har bytt lösenord men sånt här gör mig lite nojig. Har någon av er fått sånt mail nån gång?

Leo
  • Svar på tråden Mail från instagram om unusual activity
  • Nerfherder

Kolla var länken i mailet leder? Klicka inte på den utan håll muspekaren över så ser du om det är instagram eller ej.

• lövet2

Jag fick i går. Är bortrest och ville logga in på hotmailen. Då reagerade de någonstans över att jag inte loggade in från mitt vanliga ställe. Jag fick verifiera att jag var rätt person på olika sätt, och när jag väl tog mig in på mailen, så hade jag fått meddelande om "unusual activity".

• Koppkaka

Har googlat på det och der verkar vara instagram, men bytte ändå lösenordet manuellt för säkerhetsskull. Men grejen är att jag har bara varit på ställen jag normalt är, typ hemma eller hos mina föräldrar. I synnerhet inatt :P så jag blir jättenojig att nån ska ha hackat sig in och stulit bilder eller nånting... Jag är lite fjantig med sånt här :P

Svar på tråden Mail från instagram om unusual activity