Inlägg från: Anonym (SSK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SSK)

Dokumentation för undersköterska

Du gör aldrig något på delegation, du gör det på delegering. Delegering är en annan sak. Bra att veta. 

Icke leg. personal har ingen legitimationsskyldighet, därför är det svårt att få fram några uppgifter. Sök på Socialstyrelsens hemsida. 

• Anonym (SSK)
    Anonym (SSK) skrev 2014-10-30 07:17:02 följande:

Du gör aldrig något på delegation, du gör det på delegering. Delegering är en annan sak. Bra att veta. 

Icke leg. personal har ingen legitimationsskyldighet, därför är det svårt att få fram några uppgifter. Sök på Socialstyrelsens hemsida. 

"Delegation" är en annan sak, menar jag. En delegation är tex en grupp politiker på statsbesök. 
  • Anonym (SSK)
    Sweet Sofia skrev 2014-11-03 20:47:14 följande:

Du har ingen som helst dokumentationsplikt som usk i Sverige då man inte har legitimation.

Kan vara bra att veta att usk (hjelpepleier/fagarbetare/omsorsaebetare) i Norge däremo har dokumentationsplikt då de innehar autorisasjon (legitimation).

Varför dillar du om Norge (jämt)? Hur andra länder gör är irrelevant just nu.
  • Anonym (SSK)
    Anonym (usk) skrev 2014-11-03 21:17:13 följande:
    Det där är väl ändå en sanning med modifikation.I mitt arbete i hemtjänst, på säbo och gruppbostäder är vi uskor tvungna att dokumentera. Och arbetsgivaren är mycket noga med det kan jag tillägga.
    Viktigt visst - men du kan aldrig fällas för att du inte dokumenterat eftersom du inte är legitimerad. 
  • Anonym (SSK)
    Sweet Sofia skrev 2014-11-03 22:08:39 följande:
    Tja, många inom vården i Sverige åker till Norge för att jobba (pga lönen) så irrelevant är det inte.
    Då frågar man om det i så fall. Och så himla vanligt är det inte om man tex har två småbarn och har långt till Norge. På pluggnivå är det helt irrelevant, bara förvirrar. 
  • Anonym (SSK)
    Sweet Sofia skrev 2014-11-04 09:51:55 följande:
    Har du problem eller?
    Sluta blanda in Norge i alla dina inlägg. 
Svar på tråden Dokumentation för undersköterska