Anonym (???) skrev 2014-10-29 09:14:56 följande:
Tyvärr är det så det är. Föräldrar idag sätter sina barn framför ipad eller iPhone istället för att ta ansvar och vara med barnen. När
Man köper en iPhone och iPad till så små barn ÄR det oroande. Dom omogna svaren från personen i fråga säger också sitt.
Nej, det är inte så det "är". Att vissa gör det innebär inte att alla gör det. Min son använder sin "platta" (iphone) tex när vi kör långresor med bilen (vi reser mkt), att se på film på (vi har valt bort traditionell tv då vi anser att utbudet inte passar oss). Då kan vi även styra över vad han ser på och inte bara sätta igång TV'n när det är dags för bolibompa. Han har även en del spel där han blandannat lär sig räkna och bokstäverna. En del engelska har han också lärt sig på det här sättet.
Han använder den även när är på "vuxenkalas" och det krävs att han har mer tålamod än han har. När jag nattar lillebror kan han krypa upp i soffan och ha kvällsmat tills jag kommer och kan natta honom också. Osv.
Det finns en uppsjö bra saker med ipad o iphone - saker som inte automatiskt gör en till en dålig förälder som inte umgås med sina barn.
Din inledande fråga till anonym (klart dom har) är nedlåtande och fördömande. Och det är snarare du som visat prov på omogenhet i din frågeställning. Vill du ha seriösa svar och inte svar i samma ton du själv använder rekommenderar jag att skriva mer seriöst och med mindre "jag är mkt bättre och jag VET att du är en dålig förälder" attityd. Alltså inte såhär:
"
Varför tycker du en 5åring behöver en iPhone? Och en två åring en ny iPad? Skönt att sätta dom med dessa istället för att vara en förälder eller??"